ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : دوشنبه 5 مرداد 1394 - ساعت 00:24:53
چاپ خبر

بهزاد عبدی: آثار کیمیایی به لحاظ موسیقایی جزو کارهای شاخص سینماست

رهبر كنسرت ˝شب موسیقی فیلم‌های مسعود كیمیایی˝، فیلم‌های این کارگردان را به لحاظ موسیقایی، جزو آثار شاخص سینمای ایران و نقطه عطفی در زمینه موسیقی فیلم دانست.

بهزاد عبدی: آثار کیمیایی به لحاظ موسیقایی جزو کارهای شاخص سینماست

به گزارش هنرآنلاین: به نقل از روابط عمومی كنسرت "شب موسیقی فیلم‌های مسعود كیمیایی"، بهزاد عبدی، آهنگساز و رهبر این کنسرت در پاسخ به این‌که چرا موسیقی فیلم‌های مسعود کیمیایی را برگزیده گفت: من این کارگردان مطرح سینمای ایران را دوست دارم. از سوی دیگر، فیلم‌های کیمیایی، جدا از محتوا و مضمون، به لحاظ موسیقایی، جزو آثار شاخص سینمای ایران و نقطه عطفی در زمینه موسیقی فیلم هستند.

آهنگساز"اپرای مولوی" با اشاره به این‌که اگر تهیه‌کننده موافقت کند و بخواهد، موسیقی فیلم‌هایی چون "قیصر"، "داش آکل" و "رضا موتوری" نواخته و اجرا می‌شود، گفت: بر اساس قانون کپی‌رایت، وقتی 30 سال از اجرای یک اثر صوتی- تصویری بگذرد می‌توان بدون اجازه مؤلف اصلی، به اجرای دوباره آن پرداخت. بنابراین به لحاظ قانونی منعی در اجرای دوباره آثار اسفندیار منفردزاده وجود ندارد و ما اگر بر آن شدیم موسیقی این فیلم‌ها را اجرا نکنیم، تنها و تنها به خاطر رعایت حرمت هنرمند بوده است و نه چیز دیگر.

عبدی در پاسخ به اینکه آیا در کنسرت"شب موسیقی فیلم‌های مسعود كیمیایی" از تصویر بخش‌های مرتبط با موسیقی هم استفاده می‌شود یا نه گفت: هنوز در این زمینه تصمیم‌گیری نشده؛ شاید بخش‌هایی از فیلم که خاطره‌انگیز است انتخاب و پخش شود اما آنچه اهمیت دارد این‌که موسیقی فیلم، ترکیبی از تِم، هارمونی و ارکستراسیون و یک هنر مستقل است. بنابراین، در موسیقی فیلم، بیش از هر چیز باید اصالت موسیقی حفظ شود تا آنجا که مخاطبان، آن را به تنهایی بشنوند و از شنیدنش لذت ببرند.

آهنگساز مجموعه تلویزیونی "ازیادرفته" با اشاره به اجرای قطعات نوستالژیک گفت: ما در این شب، قطعاتی از فیلم‌های "رئیس، حکم، مرسدس، مترو پل و..." را اجرا می‌کنیم. قرار نیست در این کنسرت تم فیلم‌ها را که در خاطر مخاطب باقی مانده تغییر دهیم. تنها قرار است این کارها با ارکستراسیون جدید اجرا شود.

عبدی در پاسخ به این‌که چرا رضا یزدانی را به عنوان خواننده قطعات انتخاب کرده گفت: چه کسی بهتر از یزدانی که کار خود را در سینما با کیمیایی و فیلم‌هایی چون "حکم"، "محاکمه در خیابان"، "متروپل" و "رئیس" آغاز کرده و حس و حال آثار این کارگردان را درک می‌کند.

كنسرت "شب موسیقی فیلم مسعود كیمیایی" 15 مردادماه ساعت 21 در تالار وزارت كشور برگزار می‌شود.

بلیت‌های این كنسرت كه برای اولین بار در ایران صورت می‌گیرد هم‌اکنون از طریق سایت www.golcheen.org به فروش می‌رسد.

شب موسیقی فیلم‌های مسعود كیمیایی, بهزاد عبدی
آمار بازدید : 1,144
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500