ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : شنبه 10 مرداد 1394 - ساعت 21:05:29
چاپ خبر

گروه قمر با آهنگسازی «نوید دهقان» و خوانندگی «حمیدرضا نوربخش» كنسرت می‌دهد

200 جلسه تمرین برای یك اجرا

«ما تا به امروز برای این کنسرت 200 جلسه تمرین داشتیم که این شوخی‌بردار نیست.» این را «نوید دهقان» می‌گوید برای كنسرت پیش رویش . او بارِ دیگر كنسرت می‌دهد؛ این بار «حمیدرضا نوربخش» قرار است او را در اجرای قطعاتِ این برنامه یاری كند.

200 جلسه تمرین برای یك اجرا

كنسرت شانزدهم و هفدهم مرداد ماه برگزار می‌شود. پروژه از دو سال پیش آغاز شده و در شهرستان‌ها به اجرا درآمده است و حالا قرار است در تهران اجرا شود و آنطور كه «دهقان» می‌گوید اركستر را به قوام رسانده است و حالا در ایران اجرا خواهند داشت. این برنامه قرار بوده در خارج از كشور هم اجرا شود؛ اما به‌خاطر شرایط بد اقتصادی، هزینه‌ها و تعداد بالای اعضای ارکستر امکان اجرا در خارج از کشور برای این پروژه وجود ندارد. در این اجرا سه تصنیف، یک قطعه بی‌کلام و یك ساز و آواز اجرا خواهد شد.

«گروه قمر» شامل نوازندگان نخبه و با تجربه‌ای است که سال‌های سال زیر نظر نوید دهقان شاگردی کرده‌اند. برای همین است كه «نوربخش» درباره‌ی اجرا می‌گوید: « در این اجر آثاری از شعرای معاصر و کلاسیک را در دو بخش ساز و آواز و تصانیف در دستگاه‌های همایون، اصفهان و دشتی اجرا خواهیم کرد. گروه قمر، اركستری نوپاست. در موسیقی به یک جریان باوری دارم و همچنان آن را دنبال می‌کنم؛ آن هم اینکه هیچ وقت نخواستم نگاه اقتصادی و بازاری به موسیقی داشته باشم. از آنجا که این روزها هم جز بیکارهای هنری هستم، هروقت فضایی اینگونه به وجود بیاید به طور قطع همکاری خواهم کرد. من نوید دهقان را سال‌هاست می‌شناسم و از دل‌مشغولی‌های او با خبر هستم. او جزو بهترین معلم‌های ساز کمانچه است و زمانی که با من درباره این پروژه صحبت کرد، به‌خاطر یکی بودن سلیقه و گرایش موسیقی‌مان این همکاری را پذیرفتم و احساس کردم می‌توانم سهمی هرچند اندک در رونق موسیقی و این گروه داشته باشم. البته پیش از این در گروه‌های عارف و چند گروه دیگر با نوید دهقان همکاری کرده بودم.»

در این جلسه هم البته پای مشكلات به قضیه باز شد، مثلا دهقان می‌گوید؛ مرز بیشتر کنسرت‌ها هزینه‌های بالایی برای بلیت طلب می‌کنند که این برای یک کارمند با حقوق حداقل 700 هزار تومان امکان‌پذیر نخواهد بود:‌«ای کاش این هزینه‌ها به جیب هنرمندان می‌رفت و آنها از این بودجه استفاده می‌کردند. در صورتی که بیشتر این هزینه‌ها صرف اجاره سالن می‌شود.»

نوربخش این‌بار نه به عنوان خواننده‌ی گروه كه به عنوان مدیرعامل خانه‌ی موسیقی در این باره گفت:‌ «ما آنقدر جلسات مختلف گذاشته‌ایم که دیگر خسته شده‌ایم و متاسقانه امروز مسئله از اجرای سالن هم فراتر رفته و بسیار غیرمنصفانه شده به طور مثال برج میلاد برای بک‌استیج، نور سالن و ال‌سی‌دی های برج هم هزینه جدا دریافت می‌کند. من از ابتدا به این مسئله معترض بودم و بارها بارها در جلسات مختلف آن را مطرح کردم. اکثر سالن‌های کنسرت در دنیا امکانات بالایی اعم از صوتی و تصویری را رایگان در اختیار گروه موسیقی می‌گذارند. اما در کشور اینگونه نیست و برای همین است هیچ‌کس مگر قشر مرفه نمی‌تواند با 150 هزار تومان به یک کنسرت برود. حتی اگر این اتفاق هم بیفتد برای یک بار بیشتر نخواهد بود و تکرار نمی‌شود.»

گروه قمر, نوید دهقان, کنسرت, حمیدرضا نوربخش, تالار وحدت
آمار بازدید : 1,052
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500