ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : دوشنبه 12 مرداد 1394 - ساعت 00:17:35
چاپ خبر

اجرای اپرای«عروسک پشت پرده» در فستیوال لندن

اپرای «عروسک پشت پرده» ساخته امیرمهیار تفرشی‌پور 15 و 16 مرداد به رهبری دارا مورگان در «فستیوال اپرای تت آ تت» و در سالن کینگز شهر لندن به اجرا در می آید.

اجرای اپرای«عروسک پشت پرده» در فستیوال لندن

به گزارش ایلنا؛ امیرمهیار تفرشی‌پور در این‌باره گفت: آنسامبل اپرای«عروسک پشت پرده» شامل یازده نوازنده و هفت خواننده است و به رهبری دارا مورگان اجرا خواهد شد. لیبرتوی این اپرا به زبان انگلیسی و مدت آن 70 دقیقه است که در دو پرده اجرا می‌شود.

این آهنگساز در ادامه افزود: نوازندگان گروه از چیره دست‌ترین نوازندگان موسیقی مدرن در انگلستان هستند که از جمله آنها می‌توان به نوازنده ابوا "کریستوفر ردگیت" اشاره کرد. این اولین اپرای مجلسی مدرن به زبان انگلیسی است که آهنگساز و نویسنده آن ایرانی است.

وی همچنین عنوان کرد: آهنگسازی اپرای«عروسک پشت پرده» را از سال ۱۳۹۱ آغاز کردم و پس از فراز و نشیب‌های کاری، این اثر را در سال ۱۳۹۴ به پایان رساندم. در طول این مدت این اپرا برای چندین مرتبه در کارگاه راف فور اپرا و فستیوال البرو مورد نقد وبرسی قرار گرفت.

«فستیوال اپرای تت آ تت» در سال 1997 برای اولین بار در شهر لندن توسط کارگردان بیل بنک جونز  (Bill Bank Jones ) بنیانگذاری شده است. این فستیوال سالانه در سه سالن شهر لندن اپراهای مدرن را روی صحنه می‌برد. برای شرکت در این فستیوال رقابت تنگاتنگی وجود دارد که پس از مراحل مختلف( مسابقه، مصاحبه و ... ) آثار برگزیده برای اجرا به این فستیوال دعوت می‌شوند.

این فستیوال برای اولین بار یک آهنگساز ایرانی امیر مهیار تفرشی پور را برای اجرای اپرا دعوت کرده است. اثر «عروسک پشت پرده» اولین اپرایی است که آهنگساز و نویسنده آن ایرانی است و دلیل انتخاب زبان انگلیسی برای متن اپرا سبک موسیقی مدرن آن است که با تلفیق زبان انگلیسی جذابیت خاصی پیدا می کند.

امیرمهیار تفرشی پور داری مدرک دکترای آهنگسازی از دانشگاه برونل لندن در زمینه اپرای مدرن است. اجرای آتی اپرای«عروسک پشت پرده» ساخته این آهنگساز در سالهای آینده در تورنتو و نیویورک خواهد بود.

اپرای «عروسک پشت پرده»,امیرمهیار تفرشی‌پور
آمار بازدید : 1,055
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500