ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : سه‌شنبه 20 مرداد 1394 - ساعت 11:42:29
چاپ خبر

در نشست خبری کنسرت شمس عنوان شد:

علی شمس: 17سال است موفق نشدم آلبوم منتشر کنم

صبح امروز نشست خبری کنسرت گروه «علی شمس» باحضور وی و تیم نوازندگان این گروه موسیقی راک فیوژن در تالار وحدت برگزار شد.

علی شمس: 17سال است موفق نشدم آلبوم منتشر کنم

علی شمس – آهنگساز و خواننده

گروه من از سال ۸۵ با اجرا در بخشی از جشنواره موسیقی فجر کار خود را رسما آغاز کرد و تا سال ۸۸ هر وقت که در این جشنواره حضور داشت جز گروه های منتخب این جشنواره بود که متاسفانه در همان سال این بخش را حذف کرد. اگر این بخش از جشنواره موسیقی فجر تا به امروز فعالیت خود را ادامه می داد اتفاقات خوبی در این بخش و در حوزه موسیقی مدرن و امروزی می افتاد.

پس از آن ما سعی کردیم مسیر اجرایی خود را ادامه داده و حداقل سالی یک اجرا را داشته باشیم. مسیر اجرای من نیز در تالار رودکی از سال ۸۸ و به دعوت جشنواره موسیقی فجر باز شد. در تالار رودکی به لحاظ اکوستیکی و میکس صدابرداری متفاوت است.

کنسرت در تالار رودکی زمینه ای شد که ما پس از ۱۷ سال اولین آلبوم خود را منتشر کنیم و امیدوارم این آلبوم تا ۳ ماه آینده منتشر شود. مجموع قطعات این آلبوم همه کارهایی است که با خون دل خوردن در کنسرت های ما اجرا شده است.

من در حوزه موسیقی چه در دوران کودکی و چه در تحصیلات دانشگاهی ام در رشته موسیقی با موسیقی کلاسیک شروع کرده و پایه ام با این جنس از موسیقی شکل گرفته است. به همین خاطر این جنس از موسیقی به خاطر سابقه ای که داشتم خودآگاه و ناخودآگاه در من حک شده بود.

بابت اینکه بشود حرف هایی را با مضامین و کلام کاملا نو عنوان کرد با اساتیدی چون «حسین دهلوی» و «مصطفی کمال پورتراب» که خیلی روی نوع موسیقی و تلفیق آن حساس هستند مشورت کردم و سعی کردیم باتوجه به اتفاقی که می تواند در موسیقی صحیح باشد به این جنس از موسیقی به توافق برسیم. این اتفاق خیلی آرام شکل گرفت و تلفیق این نوع از موسیقی با کلام در یک پروسه ۱۰ ساله اتفاق افتاد.

در حال حاضر اصولا سبک آن چنان که در دوره های گذاشته رایج بوده وجود ندارد و موسیقی در همه سبک ها تقریبا رگه هایی از فیوژن را در خود دارند و چه بخواهیم و چه نخواهیم به شکلی این تلفیق اتفاق می افتد.

ما سعی داشتیم در قطعاتمان حرف جدیدی بزنیم و روایت هایی از اتفاقات رئال را که در زندگی می افتد به موسیقی و شعر تبدیل کنیم.

در شکل موسیقی راک و کلی تر آن تلفیقی می بینیم که وقتی کلام فارسی روی آن قرار می گیرد شعر برای خواننده لهجه پیدا می کند اما ما در این چند سال فعالیتمان سعی کردیم کلام فارسی را حفظ کرده و در عین حال اصل موسیقی راک فیوژن را برای مخاطبانمان اجرا کنیم.

اینکه ما موفق شدیم به چه شکل مخاطبانمان را به موسیقی وصل کنیم بسیار زمان برده است و در جنس موسیقی و کنسرت هایمان در هفت سال گذشته ارتباط با مردم حفظ شده که به نوبه ی خود این اتفاق خیلی خوب است.

متاسافنه از سالی که آماده کار بودیم و شاکله اصلی گروه ما شکل گرفته ممیزی هایی در موسیقی بود. در دوره ای از موسیقی موجی شکل گرفت باحضور نمونه خواننده های قبل از انقلاب که متاسفانه فضا را برای ظهور ما گرفت. من باید در این سال ها یا موسیقی صرفا پاپ کار می کردم که به آن اعتقاد نداشتم یا با همین مخاطبان سبک خودم را ادامه می دادم که این اتفاق برای من منطقی تر بود.

در این سال ها من مرتب با شوراهای موسیقی درگیر بودم و فقط می توانستیم با برگزاری کنسرت این جنس از موسیقی را زنده کنیم. در سال های که ما در جشنواره موسیقی فجر حضور داشتیم گروه های برجسته ای چه در حوزه راک و چه پاپ در جشنواره حضور داشتند متاسفانه امروزه می بینیم که خواننده پاپ ما نصف کنسرتش را با پلی بک اجرا می کند. این خواننده ها استار متعلق به آن دوره از موسیقی نیستند.

در این کنسرت ۱۱ قطعه اجرا می شود. تفاوت تالار رودکی با برج آزادی در این است تنظیم ها الکتروآکوستیک است. قطعاتی که در این کنسرت اجرا می شود شامل «زشتم»، «اسکیزوفرنی در خانه»، «ایران»، «خوب مطلق»، «مرا ببخش» و «حیله» که داستان کسی است که می خواهد خودش را بکشد. قطعا یک هم چنین موسیقی باید کلیپ داشته باشد که ما چنین شانسی نداریم و مجبوریم که در میانه کنسرت درباره قطعات توضیح دهیم.

ما سعی کردیم در اجراهایمان نگاه حرفه ای تر داشته باشیم و به استانداردهای جهانی نزدیک شویم. اجرا در رودکی به لحاظ صدابرداری سخت است و باتوجه به تجربه ای که در سال های گذشته کسب کردیم سعی می کنیم به نحو احسن صدادهی داشته باشیم. بخش عمده میکس را خودمان انجام می دهیم تا موسیقی بهتری شنیده شود.

در انتها امیدوارم از کسانی که موسیقی جدی کار می کنند حمایت شود. ما سعی می کنیم بعد از ۱۷ سال آلبوم خود را منتشر کنیم. امیدورا اتفاق دیگری پیش نیاید. خیلی سال ها تا مرز انتشار آلبوم رفتیم اما همیشه با بدقلی هایی مواجه بودیم که باعث شده آلبومی تا به امروز منتشر نکنیم.

 

گفتنی است علی شمس و گروه موسیقایی اش ۲۴ مرداد ماه در تالار رودکی روی صحنه می رود. برای تهیه بلیط این کنسرت می توان به سامانه فروش بلیط iranconcert.com مراجعه کرد.

نشست, نشست خبری, علی شمس, جشنواره ی فجر, تالار وحدت, راک,
آمار بازدید : 1,296
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500