ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : شنبه 24 مرداد 1394 - ساعت 21:19:13
چاپ خبر

یادداشت علیرضا جواهری، نوازنده سنتور؛

روایتِ علیرضا جواهری از ماجرای تخلفی دیگر در تعاونی مسکن خانه موسیقی

حاشیه‌های تعاونی مسکن خانه موسیقی و معترضان به این کانون تمامی ندارد. این بار علیرضا جواهری یادداشتی نوشته و در آن به تخلفاتی تازه در هیات مدیره تعاونی مسکن اشاره کرده است.

روایتِ علیرضا جواهری از ماجرای تخلفی دیگر در تعاونی مسکن خانه موسیقی

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حاشیه‌های تعاونی مسکن خانه موسیقی و معترضان به این کانون تمامی ندارد. این بار علیرضا جواهری یادداشتی نوشته و در آن به تخلفاتی تازه در هیات مدیره تعاونی مسکن اشاره کرده است. در ادامه متن این یادداشت را می‌آید.

اوایل مرداد ماه 1394 بود که با توجه به گذشت تقریبی یک سال از مجمع نمایشی و فرمایشی سال گذشته‌ی تعاونی مسکن اعضای خانه‌ی موسیقی، در پی آگهی احتمالی تعاونی جهت برگزاری مجمع عادی سالیانه بودم. به خصوص با توجه به پایان دوره ی یکساله‌ی بازرس فرمایشی و تشریفاتی و عاری از مسوولیت پیشین، به احتمال قوی یکی از دستورات جلسه‌ی آتی می بایست انتخاب بازرس جدید باشد.

تا اینکه در روز شنبه سوم مرداد ماه چشممان به جمال آگهی نوبت اول مجمع روشن شد. البته این ذهنیت از آنجا قوت گرفت که چندی قبل شاهد آگهی نوبت دوم مجمع عمومی عادی تعاونی مسکن انجمن صنفی روزنامه نگاران بودم که طبق آن آگهی این مجمع قراراست در تاریخ 19 مرداد 94 برگزار گردد. به طبع آن و طبق روال سال‌های گذشته مشخص بود که با کمی تاخیر همین داستان و سناریو و نمایشنامه‌ی تکراری برای تعاونی ما نیز برگزار می‌شود. طبق معمول، بسنده کردن به یک آگهی در یک روزنامه ی کثیر الانتشار و دادن وجاهت قانونی به عملکرد خود، تبدیل شده به داستانی طنز آلود و البته غم انگیز از این دو تعاونی و مدیران تحمیلی و مادام العمرشان. عدم رعایت اصول بدیهی اساسنامه، تبدیل به امری عادی برای دو تعاونی شده است.

به نظر می رسد هیات مدیره‌ی فرمایشی تعاونی مسکن اعضای خانه‌ی موسیقی  یادشان رفته است که برای برگزاری مجمع می‌بایست طبق اساسنامه اطلاع رسانی دقیق و شفاف داشته باشند و علاوه بر درج آگهی در روزنامه‌ی کثیرالانتشاری که شاید هیچ یک از اعضا آن را نبینند، می‌بایست خبر مربوط به برگزاری مجمع درصفحه ی وبسایت تعاونی نیز درج گردد و علاوه بر آن ارسال نامه یا پیامک و یا تماس مستقیم، از سایر راه‌های درج شده در اساسنامه‌های تیپیکال رایج در تعاونی‌های مسکن کل کشور است.

به هر روی اطلاع رسانی واضح و شفاف جزء وظایف بدیهی هیئت مدیره هر تعاونی مسکنی است.  نکته‌ی جالب اینجاست که وبسایت رسمی تعاونی مسکن اعضای خانه ی موسیقی از 18 دی ماه 1392 تا کنون بروز نشده و مسوول گرداننده‌ی آن ظاهرا خود را به خواب زمستانی زده است. در عوض بازارمربوط به برگزاری مراسم تشییع جنازه‌ی هنرمندان متوفی و مداحی‌های رایج مسوولین خانه‌ی موسیقی و روضه خوان معروف و همیشگی آنها آنچنان داغ است که مجالی به گرداننده‌ی وبسایت برای درج سایر واقعیت‌های مربوط به صنف موسیقی نمی‌دهد. گویی بخش اعظم مسوولیت‌های این نهاد مربوط به امور تشییع جنازه و خاکسپاری و دفن و کفن هنرمندان بوده و هنوز برای زمان حیات اهالی موسیقی برنامه‌ی جامع ومدونی از طرف آن نهاد به ظاهر صنفی تهیه و تدوین نشده است.

به هر روی به روز نشدن وبسایت تعاونی مسکن اعضای خانه ی موسیقی امریست کاملا عمدی و هماهنگ شده از طرف همان گروه گرداننده‌ی همیشگی امور خانه‌ی موسیقی و تعاونی مسکن آن. عدم درج آگهی مجمع در وبسایت، دلیل واضح و مشخصی است بر عدم شفافیت و صداقت کاری و گفتاری مدیران هر دو نهاد. دو نهادی که فقط در ادعا از هم منفک و جدا هستند ولی مرجع تصمیم گیری یکسان آنها و همچنین عملکرد مشابه آنها کاملا مشخص است.

طبق اساسنامه‌ی جدید، بازرس می‌بایست مدرک تحصیلی در یکی از رشته های مالی، حقوقی، حسابداری و حسابرسی داشته و یا 3 سال سابقه‌ی فعالیت مستمر در زمینه‌ی بازرسی داشته باشد. با توجه به این موضوع از یکی از دوستان حقوقدان (جناب آقای ابراهیم جنانی) خواهش کردیم تا با توجه به مسائل پیش آمده و عملکرد غیر شفاف مدیران تعاونی طی این سالها، این مسوولیت را بپذیرند و برای انتخاب بازرس آینده‌ی تعاونی مسکن کاندید شوند. آقای جنانی لطف کرده و با پذیرش این مسوولیت برای تحویل مدارک به دفتر تعاونی اقدام کردند. در آگهی درج شده در روزنامه اطلاعات مورخ سوم مرداد آدرس دفتر تعاونی عمدا یا سهوا اشتباه درج شده و طبعا مخاطبان این آگهی مدت زمانی را برای پیدا کردن محل اصلی دفتر از دست می‌دهند. زمان مراجعه‌ی آقای جنانی به دفتر تعاونی ، منشی دفتر از پذیرش مدارک ایشان خودداری کردند و گفتند مدارک شما ناقص است و می‌بایست اصل گواهی عدم سوء پیشینه را ارائه دهید.

حتما هیئت مدیره ی تعاونی می‌دانند که دریافت گواهی عدم سوء پیشینه نیازمند درخواست معرفی نامه از طرف تعاونی و سپس معرفی فرد مورد نظر به پلیس + 10 بوده و قرار نیست هر شهروندی در طول سال، ماهی یکبار جهت اخذ این مدرک و دریافت استعلام از وضعیت پیشینه‌ی کیفری خود به مراکز پلیس مراجعه نماید! البته در قبال این تعاونی و نحوه‌ی مدیریت این تشکیلات می‌بایست افراد مخاطب دارای علم غیب بوده و قبل از درج آگهی، دارای قابلیت پیش بینی آینده و طالع بینی باشند و از 10 روز قبل از درج آگهی به مراکز پلیس +10 مراجعه نمایند تا منشی دفتر تعاونی مدارک فرد مورد نظر را بپذیرد.

در طی حضور آقای جنانی در دفتر تعاونی، چندین بار با منشی این دفتر تماس گرفتم و مسائل مربوط به اساسنامه را به وی گوشزد کردم که ایشان در جواب گفتند از اساسنامه چیزی نمی‌دانند و آنچه به ایشان از طرف مافوقشان ابلاغ شده را انجام می دهند. تا آن روز نمی‌دانستم برای دریافت یک نامه نیاز به حضور مدیر عامل بوده و منشی فقط در حضور مدیر و با مهر و امضای ایشان می‌توانند نامه‌های ارسالی را دریافت کرده و رسید صادر فرمایند!!!

لازم به توضیح است که آقای جنانی پس از مراجعه‌ی نخست به دفتر تعاونی مسکن و عدم دریافت رسید از طرف منشی، به یکی از مراکز پلیس +10 مراجعه نمودند تا برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه اقدام نمایند. در مرکز پلیس +10 اول گفتند این امر بدون معرفی نامه از دفتر مرجع (تعاونی مسکن) میسر نیست و لازم است یک نامه‌ی درخواست رسمی از طرف تعاونی با مهر دفتر تعاونی جهت انجام این امر ارائه دهید. با مراجعه به مرکز پلیس دیگر ایشان موفق به انجام انگشت نگاری با تقاضای شخصی خود شده و رسید دریافتی را به دفتر تعاونی بردند. در مراجعه‌ی دوم باز هم منشی دفتر تعاونی از دریافت مدارک آقای جنانی سر باز زده و گفتند برای ارائه‌ی رسید باید اصل گواهی موجود باشد نه رسید آن!!!

طبق برنامه‌ی از پیش طراحی شده مدیر عامل تعاونی در این روز مهم در دفتر تعاونی حضور نداشتند و به بهانه‌ی انجام نظارت بر عملیات عمرانی، بنا به گفته‌ی منشی تعاونی به هشتگرد رفته بودند. به ناچار با همراه آقای ناصح پور مدیر عامل تعاونی تماس گرفتم ولی ایشان جواب تماس من را نمی‌دادند. پس از بارها تماس با آقای ناصح پور و عدم پاسخگویی ایشان، با همراه آقای پیرنیاکان (رئیس هیئت مدیره تعاونی) تماس گرفتم، ایشان هم طبق معمول از پاسخ سر باز زدند و جواب تماس من را ندادند. تماس‌های مکرر با آقای نوربخش (عضو هیئت مدیره تعاونی)  هم به همین شکل بود. ناگزیر با آقای سریر رئیس هیئت مدیره غیرقانونی خانه‌ی موسیقی تماس گرفتم.

(لازم به توضیح است که طبق اساسنامه خانه‌ی موسیقی مدت‌هاست که دوره‌ی مدیریت اعضای هیئت مدیره خانه موسیقی و شورای عالی آن گذشته و طبق اساسنامه می‌بایست مدت ها قبل، مجمع برای انتخابات اعضای جدید برگزار شود).

آقای سریر لطف نمودند وپاسخ بنده را دادند. آقای سریر با اینکه در تعاونی سمت رسمی ندارند ، گفتند ماجرا را با اعضای هیئت مدیره درمیان گذاشته و به من خبر می دهند. 
در تماس بعدی با آقای سریر، ایشان ضمن تایید گفته های من در مورد شرایط کاندیداتوری و عدم نیاز به اصل گواهی عدم سوء پیشینه  گفتند: ماجرا با هیئت مدیره هماهنگ شده و به آقای جنانی بگویید به دفتر تعاونی بروند و مدارک خود را تحویل دهند. پس از گذشت نیم ساعت متوجه شدم منشی دفتر تعاونی باز هم از دریافت مدارک آقای جنانی خود داری کرده‌اند و گفته‌اند آقای سریر در تعاونی کاره‌ای نیستند و من نمی‌توانم به گفته‌های ایشان عمل کنم. مافوق من شخص دیگریست و من از افراد متفرقه دستور نمی‌گیرم.

مجدد با آقای سریر تماس گرفتم و ماجرا را به ایشان شرح دادم و قرار شد دومرتبه هماهنگی‌های لازم صورت پذیرد. بعد از گذشت چند دقیقه، قرار شد ایشان با دفتر تعاونی تماس داشته باشند و از من شماره‌ی آنجا را گرفتند تا تماس بگیرند. از طریق تماس با آقای جنانی متوجه شدم تماسی با دفتر تعاونی گرفته نشده لذا از آقای جنانی خواهش کردم با همراه آقای سریر تماس بگیرند تا از ایشان کسب تکلیف کنند. در تماس آقای جنانی با آقای سریر اینچنین بیان شد که با آقای امینی بازرس تعاونی هماهنگ شده و مدارک را به ایشان بدهید!!!

پس از چند دقیقه متوجه شدیم آقای امینی در مرخصی و تعطیلات تابستانی به سر می‌برند و تا چند روز دیگر به دفتر خود در خانه‌ی موسیقی مراجعه نمی‌کنند. به هر روی آقای جنانی تا پایان وقت اداری در دفتر تعاونی ماندند و من بارها با منشی آقای ناصح‌پور تماس گرفتم. طی چندین بار تماس، ایشان گفتند چون آقای ناصح پور در دفتر نیستند، از ارائه‌ی رسید معذورم و نمی‌توانم بدون تایید ایشان مدرکی دریافت کنم. با تمام این کش و قوس ها و تماس های مکرر، منشی دفتر تعاونی از دریافت مدارک و ارائه‌ی رسید تحویل خودداری کرد و مطلع شدیم فردای آن روز در آغاز وقت اداری نامه‌ی مربوط برای تایید کمیسیون مجمع به اتاق تعاون ارسال شده است و در آن نامه کاندید مورد نظر هیئت مدیره برای بازرسی، مشخص شده بود.

امیدواریم مسوولان وزارت تعاون و اداره ی کل تعاون استان تهران و سایر مراجع رسیدگی به این تخلفات گسترده، بالاخره روزی خود را موظف به درک  حقایق بدانند و با نظارتی واضح و آشکار جلوی این تخلفات  آشکارگرفته شده و اعضای تعاونی بتوانند به دور از این پنهان کاری‌ها در یک انتخابات واضح و شفاف و بدون تقلب، کاندیدای مورد نظر خود را انتخاب کرده و به حق و حقوق ازدست رفته ی خود برسند.

علیرضا جواهری 12 مرداد 1394

 

حاشیه, خانه ی موسیقی, تخلف, علیرضاجواهری,
آمار بازدید : 1,029
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500