ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : شنبه 24 مرداد 1394 - ساعت 21:19:13
چاپ خبر

شکوهی باجرئت بود / آغاز تور کنسرت اروپا و آمریکا

« امیرحسین کاشانیان » یار همیشگی « شهرام شکوهی » که در آلبوم جدید وی تحت عنوان« تا نفس هست »به‌عنوان تنظیم‌کننده و نوازنده‌ی گیتار اسپانیش حضور پررنگی را داشته است؛ از انتشار آلبومی با صدای خودش در سبک فلامینگو خبر داد و افزود ضمن اینکه هنوز نامی را برای این مجموعه در نظر نگرفتم با هیچ ترانه‌سرایی نیز به توافق کامل نرسیده‌ام چراکه اعتقاددارم ابتدا باید ملودی ساخته و سپس روی آن ترانه نوشته شود.

شکوهی باجرئت بود / آغاز تور کنسرت اروپا و آمریکا

نظرتان در مورد کلیت آلبوم “تا نفس هست” چیست؟

به نظر من این آلبوم نسبت به آلبوم‌های قبل، پیشرفت زیادی را داشته و این پیشرفت نیز_از ملودی و تنظیم گرفته تا ترانه_ همه‌جانبه بوده است.

 

در این آلبوم خود شکوهی به‌عنوان آهنگساز اصلی وجود دارد فکر نمی‌کنید این کار تا حدی او را به تکرار نزدیک کند؟

در این مجموعه از آهنگسازهای دیگری چون «مجید اسد اصلاحی» و «میلاد ترابی » نیز استفاده‌شده است و هرکدام به سهم خود باعث به وجود آمدن نوعی تنوع شدند.

 

آیا قبول دارید شکوهی در چند قطعه مثل « رسوا » یا « ای دل نرو » به تکرار قطعات پیشین خود رسیده؟

به نظرم شکوهی سبکی را شروع کرده و طبیعی است که آن را ادامه بدهد و نباید انتظار داشت که به‌یک‌باره همه‌چیز را تغییر بدهد چراکه هر خواننده‌ی مطرح باید کاراکتر خودش را حفظ کند در خصوص آهنگ‌ها هم باید بگویم حضور«مجید اسد اصلاحی» رنگ و بوی تازه‌ای را به فضای آثار « شهرام شکوهی » تزریق کرد که ناشی از جرئت خود شکوهی به‌منظور پیشبرد کار در عین حفظ سبک شخصی خود بود.

 

در برخی قطعات ساز « آرسام بابایی » بیشتر از بقیه نمود داشته آیا این کار تعمدی بوده؟

بله؛ چراکه آقای بابایی بسیار پراستعداد و آینده دار است و به نظرم  نتیجه‌ی کار نیز بسیار خوب از آب درآمده و اثر تولیدشده جلوه‌ی خاصی پیدا کرد و من از این همکاری راضی هستم.

 

در خصوص همفکری‌تان درزمینهٔ تنظیم با « ایمان حجت » بگویید؟

گرچه این تعامل با ایشان هم صورت گرفته اما بیشتری همفکری را در این زمینه با « عادل فلاح » داشتم. « ایمان حجت » نیز همیشه با من هم‌فکر بوده و انصافاً  در زمینهٔ مسترینگ آثار خوبی را از خود به‌جای گذاشته است.

 

باوجوداینکه بیشتر عوامل این آلبوم اعتقاددارند «تا نفس هست» _ازنظر کیفی_  از آلبوم قبلی ( کولی عشق )بهتر بوده چرا نتوانسته موفقیت آلبوم اول را به دست بیاورد؟

اعتقاددارم باگذشت اندکی از زمان پخش این آلبوم نمی‌توان این نتیجه را گرفت چراکه به نظر من،مخاطب با یک یا دو بار گوش دادن این مجموعه نمی‌تواند در خصوص این اثر حکمی را صادر کند البته کاملاً اعتقاددارم اگر این آلبوم هم در زمان آلبوم اول انتشار پیدا می‌کرد با استقبال روبه‌رو می‌گردید زیرا مخاطبان موسیقی با نوعی غافلگیری خوشایند روبه‌رو می‌شدند . طبیعی است که رفته‌رفته این اتفاق به سمت سبک شدن قدم بردارد و از طرفی مخاطبان دیگر با آن غافلگیری اولیه مواجه نباشند چراکه درنهایت شکوهی به سبک شخصی خود رسیده است.

 

باوجوداینکه زمان اندکی از انتشار این آلبوم می‌گذرد چه بازخوردی از این انتشار داشتید؟

تا به اینجا که با نظرات مثبتی روبه‌رو شدم و اعتقاد اکثر مخاطبان  بر این بوده  کار تولیدشده قدمی روبه‌جلو بوده است و بیشتر آن‌ها _از ملودی گرفته تا ترانه_ از کار راضی بودند اما باید به این نکته توجه کرد با توجه به گذشت اندکی از انتشار این آلبوم هنوز نمی‌شود حکمی قطعی در خصوص چیزی صادر کرد.

 

نقطه‌ی قوت این مجموعه را در چه بخشی می‌بینید؟

فکر می‌کنم آلبوم در همه‌ی زمینه‌ها به‌طور یکسان پیشرفته و نسبت به آلبوم‌های قبل بهتر شده بازهم تکرار می‌کنم چه ازنظر ترانه چه ازنظر ملودی ،تنظیم ،میکس و مستر شاهد اتفاق‌های خوبی بودیم.

 

از ادامه همکاری‌ها و برنامه‌ریزی برای کنسرت شکوهی بگویید و بفرمایید در ادامه شاهد همکاری شما با شکوهی هستیم؟

در حال حاضر مشغول آماده کردن خود برای کنسرت شهریورماه هستیم و بلافاصله بعدازآن تور کنسرت‌های آمریکا و اروپای خود را آغاز می‌کنیم سعی داریم که در اجراهای جدید از بیشتر  قطعات جدید نیز استفاده کنیم در خصوص ادامه‌ی همکاری هم باید بگویم بله فکر می‌کنم این همکاری ادامه داشته باشد چراکه احساس می‌کنم فعالیتمان در دنیای موسیقی هم‌پوشانی‌های زیادی دارد به‌عنوان‌مثال صدای او به سبکی که من کار می‌کنم بسیار شبیه است.

 

 در خصوص قصد انتشار آلبومی با صدای خود سخن بگویید؟

در حال حاضر هنوز برای این آلبوم اسمی انتخاب نکردم اما باید بگویم آلبومی که به‌زودی خواهید شنید مشتمل بر ده قطعه با سبک فلامینگو است و تنظیم‌کننده‌ی اکثر کارها نیز خودم هستم. در خصوص ملودی هم حتماً از شهرام( شکوهی ) کمک می‌گیرم چراکه احساس می‌کنم درک متقابلی نسبت به سلایق هم داریم در خصوص ترانه هم هنوز با ترانه‌سرایی به توافق نهایی نرسیدیم چراکه باور من این است ابتدا باید ملودی ساخته شود بعد روی آن ترانه‌ای سراییده شود درنهایت فکر می‌کنم بنا به سبک اجرایی من آلبوم مذکور مخاطبان خاص و محدودی داشته باشد.

امیرحسین کاشانیان, شهرام شکوهی, تانفس هست, تورکنسرت,
آمار بازدید : 1,055
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500