ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : دوشنبه 26 مرداد 1394 - ساعت 14:28:55
چاپ خبر

تهمورس پورناظری در نشست خبری عنوان کرد

کنسرت «تهمورس و ما» یک نوع بازیگوشی است/ پاسخ پورناظری به ابهامات موسیقی متن سریال «تنهایی لیلا»

تهمورس پورناظری ضمن اشاره به ابهامات موسیقی متن سریال «تنهایی لیلا» گفت: در جنگل هم چنین اتفاقی نمی‌افتد که آهنگ را بردارند و به اسم یک آهنگساز دیگر بر روی موسیقی متن یک سریال بگذارند.

کنسرت «تهمورس و ما» یک نوع بازیگوشی است/ پاسخ پورناظری به ابهامات موسیقی متن سریال «تنهایی لیلا»

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری فارس، نشست خبری کنسرت پرفورمنس «تهمورس و ما» صبح امروز با حضور تهمورس پورناظری و جمعی از اصحاب رسانه در تالار وحدت تهران برگزار شد.

پورناظری در ابتدای این نشست ضمن معرفی ویژگی‌های کنسرت جدیدش گفت: این برنامه که پیش روی ما است یک کار کاملا شخصی و درونی است و در ابتدا قصد من از این برنامه اجرای یک کنسرت نبود وقتی با دوستانی که در تور کنسرت «چرا رفتی» کار می‌کردیم یک نوع رفاقت در میان ما شکل گرفت و ما تصمیم گرفتیم که فارغ از همه مسایل با همدیگر کار بکنیم.

وی افزود: من طی یک سال گذشته وقتم را صرف کارهای زیرساختی موسیقی کردم و از فضای اجرای موسیقی دور بودم و به همین خاطر اصلا حال خوبی نداشتم بر همین اساس تصمیم گرفتم این کار را که به نوعی یک بازیگوشی است را انجام بدهم.

پورناظری تصریح کرد: فرم برنامه به لحاظ موسیقایی شاید 10 دقیقه از ادامه کارهای قبلی‌‌ام باشد و عمدتا کاری تجربی است که خواستم احساساتم را بیان کنم. 90 درصد کار بی‌کلام است و به همین واسطه دستم برای بیان احساسات باز بود. دو ویلون، دو ویلون سل، ساز کوبه‌ای، گیتار باس، سازبندی این کنسرت را تشکیل می‌دهد و شاید از منظر رنگ‌آمیزی صدایی جذاب باشد.

این آهنگ‌ساز در ادامه با اشاره به فضای حاکم بر این کنسرت پرفورمنس گفت: فضای این کار خیال‌انگیز است و نه می‌توان به آن کنسرت گفت و نه پرفورمنس و هیچ واژه بهتری برای این اجرا بهتر از «کنسرت پرفورمنس» پیدا نکردیم. این کار کارگردانی شده است که در چهار پرده به روی صحنه می‌رود. در بخش اول حضوری از نوازنده‌ها را خواهیم دید که در واقع زندگی روزمره‌شان را روایت می‌کند و هر کس به نوعی روی صحنه زندگی می‌کند.

وی افزود: بخش دوم شامل سه قسمت است که در قسمت اول اجرایی است که فضایی معنوی دارد بخش دوم براساس شعر عجیبی از سیاوش کسرایی روایت می‌شود به هر صورت من دوست دارم بعد از اجرای این برنامه اهالی رسانه نظراتشان را به من بگویند تا بتوانم کار را پخته‌تر انجام دهم.

پورناظری با اشاره به هنرمندانی که در این کنسرت پرفورمنس شرکت می‌کنند گفت: در این اجرا حسین رضایی‌نیا سازهای کوبه‌ای، نگار نورایی ویلن سل، آتنا اشتیاقی کنترباس و ویلن سل و آرین کشیشی به عنوان نوازنده گیتار بیس هنرنمایی می‌کنند همچنین امیرحسین حسن‌نیا نیز در قطعه‌ای به عنوان سماع‌گر روی صحنه می‌رود.

وی در ادامه با طرح مسایلی کلی در حوزه موسیقی گفت: چرا جامعه موسیقی از بزرگ و کوچک گرفته تا استاد و شاگرد و اساسا هر آن کس که در موسیقی است روبروی هم می‌نشینند. این را چگونه باید آموزش داد که ما روبروی هم نیستم و کنار هم هستیم. این کار اهالی رسانه است که این نکته را به جامعه موسیقی بفهمانند امروز کلاسیک مقابل پاپ است، پاپ مقابل سنتی و همه به همین شکل روبروی هم هستند.

پورناظری ادامه داد: جدیدا واژه‌ای باب شده تحت عنوان «موسیقی جدی» حال برای من این سوال مطرح می‌شود که ما مثلا مگر موسیقی شوخی هم داریم باید به این موضوع هم فکر کنیم چه چطور مسئولین و هنرمندان را باید در کنار هم قرار دهیم. متاسفانه در سرزمین ما پاسخگویی وجود ندارد و هیچ کس به هیچ کس پاسخگو نیست باید فکری بکنیم که چطور بتوانیم جامعه و مسئولین و وزارتخانه و آهنگسازان را پاسخگو کنیم. هیچ وقت آیا از مسئول تلویزیون پرسیده شده که چرا شما میلیاردها ساعت موسیقی را مجانی پخش می‌کنید. آهنگ‌ساز آلبوم «نه فرشته‌ام، نه شیطان» با اشاره به فضای امروز دانشگاه‌های موسیقی گفت: آیا می‌دانید امروز در دانشگاه‌های موسیقی چه خبر است و چه جریاناتی حاکم بر این فضا هستند؟ آیا می‌دانید امروز هنرجویی که بعد از صرف هزینه‌های زیاد آموزش می‌بیند اما آموزش و یادگیری او غلط است؟ امروز کسی از وضعیت دانشگاه‌های موسیقی خبر ندارد.

وی در پایان این نشست ضمن اشاره به موسیقی متن سریال تنهایی لیلا و شائبه‌هایی که پیرامون آهنگ‌سازی به وجود آمده گفت: در جنگل هم چنین اتفاقی نمی‌افتد که آهنگ را بردارند و به اسم یک آهنگساز دیگر بر روی موسیقی متن یک سریال بگذارند. در ابتدا قرار بود آهنگسازی این سریال را سهراب پورناظری انجام دهد که نپذیرفت.

تهمورس پورناظری, تهمورس وما, تنهایی لیلا, موسیقی متن,
آمار بازدید : 1,128
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500