ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : چهارشنبه 28 مرداد 1394 - ساعت 12:11:30
چاپ خبر

واکنش گیتاریست گروه افسانه‌ای راک به شایعات خبری؛

دیوید گیلمور: پینک فلوید برای من تمام شده‌است

دیوید گیلمور، گیتاریست گروه پینک فلوید گفت این افسانه‌های راک هرگز دوباره کنار هم جمع نخواهند شد.

دیوید گیلمور: پینک فلوید برای من تمام شده‌است

دیوید گیلمور گیتاریست 69 ساله‌ی گروه پینک فلوید گفت: «اگر شنیده‌اید قرار است گروه پینک فلوید دوباره در کنار هم جمع شوند، «تقلبی» بیش نخواهد بود.» او در گفته‌های خود تاکید کرد که کار کردن تحت لوای نام «پینک فلوید» برای او تمام شده‌است و این گروه هرگز به یکدیگر بازنخواهند گشت. او گفت تمام خاطرات اجرا با این گروه را در قلبش نگاه خواهد داشت اما حالا قصد دارد از گذشته عبور کند.

گیلمور یکی از مرکزی ترین اعضای گروه افسانه‌ای پینک فلوید بود که با موسیقی سایکودلیک و کانسپ آلبوم‌های بلندپروازانه‌شان انقلابی در موسیقی دهه هفتاد به پا کردند.

گیلمور علی‌رغم آنکه از همکارانش در گروه، نیک میسون، راجر واترز و ریک رایت با رضایت و علاقه یاد می‌کند می‌گوید که می‌خواهد خلاقیت‌های جدیدی را در خود کشف کند، «من برای انجام دادن کارهایی که دوست دارم آزادم همینطور برای اینکه چگونه آن‌ها را انجام دهم. نمی‌خواهم ادا دربیارم یا سرسختی کنم فقط فکر می‌کنم که در این سن و سال باید هرکاری را که دوست دارم در زندگی‌ام انجام دهم. برایم اهمیتی ندارد کاری که انجام می‌دهم بهتر یا بدتر از پینک فلوید است یا اینکه به اندازه آن خوب است. این کاری است که می‌خواهم انجام دهم و انجام خواهم داد.» گیلمور که آخرین بار در سال 2011 در کنار واترز و میسون، اعضای به جا مانده از گروه پینک فلوید روی صحنه رفت گفت هر خبری مبنی دوباره کنارهم قرار گرفتن اعضای این گروه «تقلب» خواهد بود. او در مصاحبه‌ی صریحی تاکید کرد که با فیلم مستند هم گروهی‌اش راجرواترز، «دیوار» هیچ مشکلی ندارد اما خودش قصد دارد موسیقی جدید خلق کند و دیگر به گذشته تکیه نداشته باشد. او گفت «من مخالفتی با راجر ندارم، نسبت به هر کاری که دوست داشته باشد انجام دهد، نسبت به هر کاری که برایش لذت‌بخش است. نسبت به هیچ کدام از این مسائل حساسیتی ندارم اما مطمئن هستم که دوست ندارم به گذشته بازگردم. نمی‌خواهم زیر پرچم فلوید به اجرا در استادیوم‌ها برگردم. کار من با پینک فلوید تمام است.

او اینطور ادامه می‌دهد: «من 48 سال را با پینک فلوید سپری کردم و تنها چند سالی در آغاز همکاری‌ام با گروه را در کنار راجر واترز سپری کردیم و آن سال‌ها برایم نود و پنج درصد سرشار از لذت و شادی و خنده سردادن بود قطعا نمی‌خواهم اجازه دهم پنج درصد باقی‌مانده روی دیدم نسبت به آن سال‌های طولانی و لذت‌بخش همکاری سایه بی‌اندازد. اما از طرفی دوره آن هم به پایان رسیده است. ما کارمان با هم تمام است و اگر بخواهیم به هم بازگردیم تقلبی بیش نخواهد بود.»

ریک رایت، کیبوردیست گروه در سال 2009 درگذشت و گیلمور اضافه می‌کند «این کار بدون حضور ریک اشتباه است». گیلمور در این مصاحبه تا آنجا زیاده‌روی می‌کند که گروه پینک فلوید را یک «گروه پاپ» توصیف می‌کند و می‌گوید: «قطعا قبول دارم که مردمی هستند که دوست دارند این افسانه راک (پینک فلوید) را دوباره ببینند و بشنوند اما پاسخ دادن به این خواسته مسئولیت و وظیفه من نیست»

آخرین اجرای این موزیسین‌ها به عنوان گروه پینک فلوید در سال 2005 در کنسرت خیریه‌ای لایو ایت (Live 8) لندن بود.

دیویدگیلمور, گیتاریست, پینک فلوید, راک,
آمار بازدید : 977
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500