ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : شنبه 31 مرداد 1394 - ساعت 21:52:04
چاپ خبر

عکس/ کنسرت بابک جهانبخش در سالن میلاد

پنجشنبه، 29مرداد، سالن میلاد نمایشگاه بین المللی ساعت 21:40 است و هنوز صندلی های سالن خالی ست. مانیتورهای نصب شده مقابل حضار، تصاویری از انتشار آلبوم «تا نفس هست» با صدای شهرام شکوهی و گاهی شرکت «اکسیرنوین» را پخش می کند.

عکس/ کنسرت بابک جهانبخش در سالن میلاد

ساعت 22 و صندلی های سالن که دیگر خالی نیست. تا خاموش شدن چراغ های سالن و شروع کنسرت، تب عکس های سلفی به شدت بالاست. ساعت 22:05 دقیقه و مردم بی صبری خود را با دست و هورا به گوش بابک جهانبخش می رسانند.
فریاد بابک بابک در سالن بلند می شود و همچنان برخی از مردم در حال جابجایی هستند. درمیان دست و سوت مردم، «اکسیر نوین» آثار منتشر شده و در حال انتشار خود را معرفی می کرد. و دوباره تیزری که مربوط به جدیدترین آلبوم شهرام شکوهی ست.
رضا تاجبخش، نوازنده چیره دست پیانو و رهبر گروه وارد می شود و بعد از آن بابک ریاحی پور، نوازنده توانمند گیتار باس و سرپرست گروه به روی استیج می آید و مسعود همایونی نوازنده بی رقیب گیتار الکتریک، بهنام حکیم و بوزوکی مهربان او، ایلیا خسروی نوازنده  درامز، کسری خدیور نوازنده ویلون به ترتیب روی استیج حاضر می شوند. انوشیروان تقوی نوازنده کیبورد و مهران فرشباف نوازنده سازهای کوبه ای کنار سازهای خود قرار می گیرند. در نهایت تمام نوازنده ها روی استیج حاضر می شوند. با حضور آنها،  فضای سالن مملو از فریاد و دست و هورای مردمی می شود که بی صبرانه منتظر ورود بابک جهانبخش هستند.


اینجا برای دیدنت دل بی قراری می کنه / تهران برای خنده هات لحظه شماری می کنه
و بابک جهانبخش با اجرای قطعه «تهران» به روی استیج می آید و مردم از بدو ورود او، همخوانی شان را با وی آغاز می کنند. «بعد از ده سال، هنوز وقتی روی استیج می آیم طپش قلب می گیرم» جمله ای که بعد از اجرای قطعه «تهران»، جهانبخش به مخاطبان خود می گوید و آنها با دست و فریاد زدن او را همراهی می کنند. در این میان او از حاضرین سوال می کند که آیا صدای «بوزوکی» را می شنوند، جواب منفی بود. صدای «بوزوکی» به گوش نمی رسید. البته همان موقع صدا را درست کردند. «دانیال حکیمی» اولین میهمانی بود که بابک جهانبخش او را معرفی کردو گفت: «خوشبختانه با ایشان یک نسبت فامیلی هم دارم» و حضار نیز با دست و هورا او را مورد احترام قرار دادند.


«فکر می کنم هوا گرمه و اکسیژن لازم داریم»
جمله ای که با دست و فریاد حاضرین، سالن را منفجر می کند. قطعه «اکسیژن» اجرا می شود. در بخشی از اجرای این قطعه مسعود همایونی با تکنوازی و بعد همراهی بابک ریاحی پور، فضای خاصی به سال می بخشند. بعد از اجرای این قطعه، جهانبخش، مهران فرشباف، نوازنده حرفه ای «پرکاشن» را معرفی می کند و مخاطبان نیز او را تشویق می کنند. بابک خطاب به حاضرین می گوید: «اگر کار خاصی را دوست داشتید اعلام کنید، هر چند که کار سختی ست از بین چندین قطعه، فقط چند قطعه را انتخاب و اجرا کردن»


بی تو مثل یه دریام، غرق ام توی دردام/ خستم از این همه بغض بی سرانجام
پیانو نوازی رضا تاجبخش، نوازندگی مسعود همایونی و ویولون نوازی کسری خدیور، همراه با نورپردازی چشمگیر، فضایی رمانتیک را در سالن ایجاد می کند. قطعه «حواست نیست» و اجرای بسیار قدرتمند بابک جهابخش در این قطعه، تحسین برانگیز بود.


دوست دارم وقتی چشمات و می بندی/ با من به دردای این دنیا می خندی
و همچنان همراهی حاضرین در سالن با بابک جهانبخش و انرژی بسیاری که به او منتقل می کردند.
بعد از اجرای قطعه «دوست دارم» و فریاد و تشویق طرفداران بابک، خطاب به حاضرین می گوید: «خدا را شکر می کنم به خاطر بودن شما، خدا را شکر»
در این بخش جهانبخش از بهنام حکیم به عنوان نوازنده چیره دست و حرفه ای «بوزوکی» تشکر می کند. ضمن اینکه از دفتر موسیقی در وزارت ارشاد، اداره اماکن نیروی انتظامی و مدیریت سالن میلاد نمایشگاه بین المللی نیز تشکر می کند.


آهنگ شاد دوست دارید...
«تو چشمای منی»
تا زنده ام بی وقفه منو با نگاهی تسخیرم کن/ اونجوری که دوست داری منو مجبور به تغییرم کن

با اعلام اینکه قطعه بعدی، قطعه ای شاد و ریتمیک است، صدای فریاد و هورای حضار بلند می شود. صدای جمعیت حاضر در سالن و البته کنترل حرکت های شان که مورد خطاب و تذکر قرار نگیرند، قابل توجه بود. بیت به بیت با بابک جهانبخش همراه بودند. هواداران بابک جهانبخش هرقطعه پرانرژی تر از قطعه قبل، او را همراهی می کردند. تک نوازی مهران فرشباف، سالن را به وجد آورد. بعد از چند دقیقه همراهی بابک ریاحی پور و مسعود همایونی، شادی و انرژی حاضرین را دو چندان کرد. بعد از اتمام این قطعه، بابک به حاضرین گفت:« ببخشید من در تمام لحظه های زندگی خودم، بیشتر آهنگ های غمگین گوش می کنم. اما به خاطر شما عزیزان کارهای شاد و ریتمیک هم اجرا می کنم.» و در این بخش آهنگساز با سابقه و حرفه ای در حوزه موسیقی پاپ، محمدرضا عقیلی معرفی می شود و مورد تشویق حاضرین قرار می گیرد.


«مدار بی قراری» و کلیپی متفاوت
در این بخش بابک جهانبخش قطعه «مدار بی قراری» را خواند و دوست داران او همچنان وی را همراهی می کردند. در این بخش بابک جهانبخش می گوید: «ببخشید، بعد از پایان ماه مبارک رمضان قرعه به نام من افتاد تا تمام کنسرت های خودم را در شهرهای جنوبی کشور اجرا کنم. هوای بسیار گرم که خونگرمی و مهربانی مردم جنوب که خیلی دوست شان دارم، اجازه نمی داد متوجه آن بشویم. هوای گرم و اجراهای پشت سرهم باعث گرفتگی صدای من شده، ولی ممنون از این همه انرژی خوبی که از شما می گیرم.
«چی شده»، آخرین قطعه ای که به اولین آلبوم بابک جهانبخش اضافه شد.


نمی خواستم مثه اشکاش یه روز از چشاش بیفتم/ ندونستم زیر پاهاش، سنگی بی قیمت و مفتم
قطعه بعدی که با تکنوازی رضا تاجبخش و نواختن پیانو آغاز شد. «چی شده» با تنظیمی متفاوت اجرا می شود. صدای دست های طرفداران این خواننده با اخلاق و توانمند، سالن را به لرزه می اندازد. جمعیت در سالن واژه به واژه، بیت به بیت، بابک جهانبخش را همراهی می کردند. بعد از اجرای این قطعه نیز، بابک به معرفی تنظیم کننده «چی شده»، پیام هوشمند پرداخت و گفت: «پیام هوشمند به طور تقریبی در هر آلبوم من یکی، دو قطعه داشته که همیشه مورد استقبال نیز قرار گرفته است». ضمن اینکه از آروین سیمایی، کارگردان هنری، اکسیر نوین،  مسوول ال ای دی، آقای علیاری و آقای اردستانی صدابردار تشکر بسیار ویژه دارم.


مثل همیشه، مثل امشب، جای رضا صادقی خالی ست...
«من و بارون» قطعه ای که بعد از «چی شده» اجرا شد و جمعیت همچنان پرانرژی، بابک جهانبخش را همراهی کردند. بعد از اجرای این قطعه بابک گفت: مثل همیشه، مثل امشب، جای رضا صادقی خالی ست، بعضی از اتفاقات دست ما نیست. سال قبل در مرداد ماه، در دبی همراه با مرتضا پاشایی این کار را اجرا کردم. این کار را تقدیم به می کنم به مرتضا پاشایی و طرفداران او. روحش شاد و یادش گرامی. و سکوت می کند حاضرین با صدای بلند چند بیتی از « من و بارون» را می خوانند. بابک جهانبخش به سمت مسعود همایونی می رود و می گوید: « یکی از دوستان بسیار بسیار خوب من که از نوازندگان حرفه ای گیتارالکتریک است و دل بسیار مهربانی دارد. «حواست نیست» از تنظیم های مسعود همایونی ست».


چشماتو واکن منو نگاه کن حالم خرابه برام دعا کن
قطعه بعدی، «منو نگاه کن» که با شروع اجرای این قطعه صدای دست و بابک بابک گفتن های جمعیت غیر قابل کنترل بود. در این بخش بهترین بیسیست ایران، سرپرست گروه، بابک ریاحی پور توسط جهانبخش معرفی می شود. ضمن اینکه از شاهد صادق پور به عنوان خواننده ای جوان و خوش آتیه و البته خوش قلب نیز نام می برد.


قطعه ای پر ماجرا
می خواهم در این قسمت آهنگی پرماجرا رابخوانم. اتفاقات بسیاری برای این آهنگ افتاد. کاری که خودم آن را خیلی دوست دارم. با صدای پیانو، صدای دست و فریاد و جیغ جمعیت، بلند می شود و قطعه «سکوت» نیز اجرا می گردد. همچنین در این بخش، جهانبخش از پوریا مطلبی، مدیر روابط عمومی و مدیر اجرایی، امید بهاری تشکر کرد.


برف مردادی
بعد از اجرای «سکوت» بابک می گوید: برف می بارد گویا و جمعیت یک صدا فریاد می زنند:
 «برف .  . برف .  . برف . . . » و این قطعه با پخش تصاویر بارش برف از ال ای دی ها، آغاز می شود. نورپردازی مناسب و همزمان، فضایی زمستانی را به سالن میلاد نمایشگاه بین المللی بخشید. و بابک گفت: « وقتی این کار را می ساختم فکر می کردم فقط باید در زمستان آن را بخوانم. اما حالا متوجه شدم که با حضور شما می توانم در تمام فصل ها آن را بخوانم. یک برف مردادی... تکنوازی ویولن، فضا را دلچسب تر کرد تا حاضرین دچار هیجان بیشتری بشوند. بعد از اجرای این قطعه فردی به روی استیج می آید و با خواننده پرطرفدار، شروع به صحبت می کند. بابک می گوید: می خواهند سیم را درست کنند. یک دست برای خودتان بزنید».


غم هاتو بده به دل من/  تو که می دونی واسه تو می میرم
شک نکن به حرفای من/ من یه عمری از تو جون می گیرم

آهنگی که سالن را به وجد می آورد و طرفداران بابک جهانبخش با دست زدن های ممتد و همخوانی با او، همچنان با انرژی اولیه، او را همراهی کردند. و پخش تصاویری که جذابیت خاصی به استیج و مخاطبان می بخشید.


«فراموش کردم»
جهانبخش بعد از اجرای قطعه «عاشق تر» و قبل از اجرای قطعه بعدی، به معرفی انوشیروان تقوی، یکی از نوازندگان کیبورد که خود، از آهنگسازان و خواننده های حرفه ای و سرشناس در حوزه موسیقی پاپ است، پرداخت. و گفت: «در ضمن انوشیروان «بک وکال» هم می خواند». گرفتگی صدای بابک جهانبخش احساس می شد اما همچنان مسلط، ژوست و دقیق می خواند. بدون اینکه تغییری در گام های اصلی ایجاد کند. ایلیا خسروی نوازنده جوان اما مسلط برساز «درام» در این بخش توسط بابک جهانبخش و به عنوان دوستی بسیار خوب، معرفی شد.


«ایده آل» را به پسرم تقدیم کردم
تورو دیدم و دید من به این زندگی تغییر کرد
قطعه ای که با صدای «ویولن» آغاز شد. کسری خدیور نوازنده ویولن با تمام احساس خود و بسیار مسلط، به نواختن ویولن پرداخت. بازهم همخوانی جمعیت در سالن... با اتمام اجرای این قطعه بابک جهانبخش، قهرمان بدنسازی در سال 2013، سعید عسگری را معرفی می کند و می گوید: «البته مربی خودم هم هستند». سپس با عنوان دوست خوب و خوش قلب و تازه کارم، رامین هاشمی را معرفی می کند.
جمعیت یک صدا فریاد می زدند، «دلتنگی» ، «معجزه» و بابک جهانبخش خود را برای اجرای آخرین قطعه با نام «دریا» آماده می کرد. قبل از اجرای «دریا»، به معرفی محمدرضا خانزاده، مدیریت اکسیر نوین پرداخت. و گفت: « از آقای خانزاده مدیر برنامه و تهیه کننده آلبوم های «من و بارون»، «اکسیژن»، «مدار بی قراری» بسیار تشکر می کنم». و باز به سمت کسری خدیور می رود و می گوید: «اولین باری که کسری را در حال نواختن ویولن دیدم، هشت سال بیشتر نداشت و از همان زمان به صورت حرفه ای و مسلط، نوازندگی می کرد».


یک دنیا دوستون دارم فقط همین ...
سردی ولی کنار تو / با شعله ها هم نفسم
شبی کویری ام ولی / با تو به بارون می رسم
بابک این جمله را فریاد و می زند و قطعه دریا را اجرا می کند. جمعیت همچنان او را با همخوانی خود، همراهی می کنند. در پایان و به صورت حرفه ای از طرفداران و هواداران خودش خداحافظی می کند. طوری که دیگر کسی نمی توانست درخواست اجرای دوباره قطعه ای را داشته باشد.


در حاشیه . . .
یکی از نکاتی که بسیار قابل اهمیت بوده و نمی توان نادیده گرفت، اجرای قدرتمندانه و  تسلط بابک جهانبخش برروی صحنه و البته کنترل فضای حاکم بر سالن است. کارگردانی اکت های خودش را به شکلی حرفه ای مدیریت می کند و البته این موضوع قابل تقدیر است.
وقتی قطعه «چی شده» اجرا شد و جمعیت بیت به بیت را با او همخوانی کردند، یعنی یک قطعه بعد از گذشت ده سال همچنان در اذهان باقی مانده و این برای یک خواننده یعنی موفقیت، یعنی ماندگاری...
با به روی صحنه آمدن تک تک نوازندگان، مهم ترین نکته ای که به ذهن نگارنده رسید، توجه و دقت خواننده در گردهم آوردن یک گروه بسیار حرفه ای ست. اما آنچه که مهم است و نباید نادیده گرفت، مدیریت صحیح از جانب محمدرضا خانزده، مدیریت «اکسیر نوین» است. به طور حتم حضور یک مدیر شایسته در کنار هر هنرمندی می تواند اقبال بلندی را برای وی رقم بزند که جا دارد به او، تبریک بگوییم.
انتخاب بابک ریاحی پور به عنوان سرپرست گروه و رضا تاجبخش در جایگاه رهبر ارکستر، یعنی شایستگی و قابلیت هایی که از چشم خواننده دور نمانده ونمی توان ارزشی که او برای هنر و شعور مخاطب خود قایل است را نادیده بگیریم.
نکته ای که در حین کنسرت، توجه نگارنده را به خود جلب کرد، حرکت های هوشمندانه رضا تاجبخش برای انتقال انرژی به جمعیت حاضر در سالن بود.
اما نکته ای دیگر که نباید فراموش شود تلاش بی وقفه مسوولین نور و صدا در سالنی که شاید برای رسیدن به استانداردهای جهانی، فاصله ای جهانی با آن دارد. باید به آقای اردستانی، مسوول صدابرداری و آقای مرادی، مسوول نورپردازی و دقت در ترکیب رنگ ها، باید دست مریزاد گفت که با کمترین امکانات بهترین کیفیت را به علاقه مندان به موسیقی و طرفداران بابک جهانبخش، ارایه کردند. نورپردازی  و صدابرداری دو عاملی ست که می تواند تاثیربسزایی در جذب مخاطبین موسیقی به سمت سالن های برگزاری کنسرت داشته باشد. که مسوولین این امر در برگزاری کنسرت روز پنجشنبه، 29 مرداد، سنگ تمام گذاشتند.

کنسرت,بابک جهانبخش,سالن میلاد,عکس,عکس کنسرت,بابک جهانبخش,عکس کنسرت بابک جهانبخش,عکس کنسرت بابک جهانبخش در سالن میلاد,عکس کنسرت بابک جهانبخش در تهران,عکس کنسرت سالن میلاد بابک جهانبخش,عکس کنسرت تهران بابک جهانبخش
آمار بازدید : 1,975
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500