ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : یک‌شنبه 8 شهریور 1394 - ساعت 13:35:27
چاپ خبر

بزرگداشت «منصور نریمان» درارسباران برگزار می‌شود

بزرگداشت زنده یاد «منصور نریمان» پدر عود ایران دوشنبه 9 شهریور ساعت 18 با حضور جمعی از پیشکسوتان هنرمندان در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

بزرگداشت «منصور نریمان» درارسباران برگزار می‌شود

به گزارش حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روابط عمومی فرهنگ سرای ارسباران، عود نوازی چندتن از شاگردان استاد نریمان، سخنرانی پیشکسوتان موسیقی، آواز خوانی علی جهاندار با همراهی علی پژوهشگر( عودنواز)‌، پخش فیلم کوتاه از آثار و زندگی استاد نریمان به همراه نقل قول‌هایی از استادان و هنرمندان( ایرج گلپا، سرهنگ زاده، محمدموسوی، محمداسماعیلی، نادرگلچین) بخش‌هایی از این برنامه است که به همت خانه موسیقی با همکاری فرهنگ سرای ارسباران برگزار می‌شو‌د. 

منصورنریمان 19 اسفند سال 1314 در مشهد متولد شد‌. وی نوازندگی سه تار را نزد پدر آموخت و با ممارست درسن 14سالگی به عنوان نوازنده رادیوی مشهد مشغول به کار شد. وی با تلاش زیاد توانست ساز کهن عود را پس از نیم قرن در میان سازهای موسیقی و سنتی ایرانی جای دهد.

شیوه بربت نوازی، 42 قطعه برای عود و ردیف موسیقی ایرانی برای بربت از جمله تالیفات این هنرمند فقید در حوزه موسیقی است.

این نوازنده به دلیل عارضه ریوی 23 تیر 94  در بیمارستان بهمن دارفانی را وداع گفت‌.

علاقه‌مندان برای حضور دراین نشست می‌توانند به فرهنگ سرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه و یا با شماره‌های 20- 22872818 تماس بگیرند.

منصور نریمان, پدر عود ایران, بزرگداشت, ارسباران,
آمار بازدید : 943
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500