ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : چهارشنبه 11 شهریور 1394 - ساعت 12:36:24
چاپ خبر

آلبوم «گل بیتا» با صدای «مرتضی پاشایی» در سالروز فوت این خواننده منتشر می‌شود؟

آلبومی که در سالهای دور بسیاری از قطعات آن در فضای مجازی با صدای «مرتضی پاشایی» منتشر شده است، در قالب و تنظیم هایی جدید در سالروز فوت این خواننده در بازار موسیقی کشور منتشر خواهد شد.

آلبوم «گل بیتا» با صدای «مرتضی پاشایی» در سالروز فوت این خواننده منتشر می‌شود؟

آلبومی که در سالهای دور بسیاری از قطعات آن در فضای مجازی با صدای «مرتضی پاشایی» منتشر شده است، در قالب و تنظیم هایی جدید در سالروز فوت این خواننده در بازار موسیقی کشور منتشر خواهد شد.

به گزارش «موسیقی ما»، آلبوم «گل بیتا» که نخستین آلبوم رسمی مرتضی پاشایی بوده و در سالهای دور تعداد محدودی از آن تهیه و تولید شده و در بازار موسیقی و فضای مجازی منتشر شده است، هم اینک با فضای جدید و اخذ همه مجوزهای لازم و مجوز نشر در بازار موسیقی کشور، آماده انتشار است.

23 ام آبان امسال تاریخ انتشار این آلبوم در نظر گرفته شده است. اگر تاریخ اعلام شده که فقط برخی مدیران شرکت دارنده امتیاز آلبوم از آن اطلاع دارند و اجازه همگانی شدن اش را به کسی نداده اند، درست باشد حتما شماهم متوجه شده اید که این تاریخ همان سالروز فوت این خواننده بی حاشیه و کم سر و صداست.

مدیر عامل شرکت «ترانه سمان» (صاحب امتیاز این آلبوم) صبح امروز در گفتگو با خبرگزاری ایسنا گفته بود: «برخی رسانه‌ها خبرهایی را مبنی بر واگذاری امتیاز آلبوم «گل بیتا» به آهنگسازی و خوانندگی مرتضی پاشایی اعلام کرده‌اند که من به‌عنوان صاحب رسمی این اثر، این اخبار را تکذیب می‌کنم. آلبوم «گل بیتا» اولین آلبوم مجوزدار مرتضی پاشایی است که در سال 1387 توسط موسسه‌ فرهنگی هنری «ترانه سمان» تولید شد. مجوز این آلبوم با آهنگسازی و خوانندگی مرتضی پاشایی، تنظیم رشید رفیعی و ترانه‌های ارشک رفیعی به نام موسسه‌ تحت مدیریت من در مرکز موسیقی وزارت ارشاد و در کتابخانه‌ ملی، بخش واسپاری آثار غیرمکتوب ثبت شده است. امتیاز و مجوز این آلبوم که بخش‌هایی از آن، پیش از این توسط مرحوم مرتضی پاشایی و بدون هماهنگی با موسسه‌ «ترانه سمان» در فضای مجازی پخش شده، از تاریخ تولید (پنجم آذرماه 1387) تاکنون در اختیار کامل این موسسه بوده است. پس بدیهی است که تمام حقوق معنوی عوامل این آلبوم (آهنگساز، خواننده، تنظیم‌کننده و ترانه‌سرا) پرداخت و رضایت‌نامه‌های رسمی عوامل آن در زمان اخذ مجوز به مرکز موسیقی وزارت ارشاد تسلیم شده است.»

اما خبرنگار «موسیقی ما» پس از پیگیری موضوع متوجه شد امتیاز این آلبوم به صورت مکتوب و قانونی به موسسه ویدئو رسانه «ریز موج» واگذار شده است و «علی الموتی» (مدیر عامل ریزموج) ضمن تائید این موضوع به خبرنگار «موسیقی ما» گفت: «امتیار این آلبوم به صورت قانونی و مکتوب به ما واگذار شده است و تمام حقوق مادی آن نیز پرداخت شده است و این آلبوم با ساختاری جدید در سالگرد درگذشت این خواننده منتشر خواهد شد.»

این در حالی ست که عموی مرتضی پاشایی در جدیدترین اظهار نظرهای خود اعلام کرده است که آلبوم های بیشتری از مرتضی پیدا شده و قرار است آنها را منتشر کنیم. آلبوم هایی که دوستان مرتضی معتقد اند این خواننده برخی آثار را برای خواننده های دیگر عمدتا گمنام آهنگسازی و تنظیم کرده و ماکت آنها در کامپیوتر شخصی اش موجود بوده و حالا خانواده قصد دارند با انتشار آنها به عنوان آلبوم جدید این خواننده، بار دیگر هواداران پاشایی را غافلگیر کنند.

پیش ازاین نیز «موسیقی ما» در گزارشی تحت عنوان «آلبومی که نزدیکان پاشایی هم از آن بی‌خبرند!» درباره آلبوم «گل بیتا» مطالبی را منتشر کرده بود که با انتشار این گزارش ها تایید شد.

مرتضی پاشایی, گل بیتا, اسمش عشقه, فوت,
آمار بازدید : 1,463
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500