ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : چهارشنبه 11 شهریور 1394 - ساعت 16:16:56
چاپ خبر

جشنواره «هنر جوان» فاصله نسل چهارم با انقلاب را کم می‌کند

حبیب الله صادقی داور جشنواره «هنر جوان» معتقد است برپایی این رویداد هنری به همت حوزه هنری فاصله نسل چهارم را با مفاهیم و آرمان‌های انقلاب اسلامی کم می‌کند.

جشنواره «هنر جوان» فاصله نسل چهارم با انقلاب را کم می‌کند

حبیب الله صادقی درباره برگزاری جشنواره «هنر جوان» که وی داوری بخش نقاشی آن را برعهده دارد به خبرنگار مهر گفت: در جلسه ای که چندی پیش با دوستان هیات علمی و داوران جشنواره داشتیم به نتایج خوبی رسیدیم و به نظر من رویکرد خوبی است که جوانان این نسل را که نسل چهارم بعد از انقلاب اسلامی محسوب می شوند به این شکل با ارزش های انقلاب پیوند دهیم. نهادهای حامی باید این مساله را جدی بگیرند و به عنوان یک امر ضروری درباره آن فرهنگسازی کنند.

این هنرمند نقاش با اشار به اینکه مسئولان با ایجاد امکانات، اختیارات مالی، مدیریتی و پشتیبانی می توانند جوانان را جذب فعالیت های فرهنگی کنند، بیان کرد: بسیاری از نیروهای نسل جوان تا زمانی که در دانشگاه ها مشغول تحصیل هستند امکان جذب شان وجود ندارد و به مرور هم به دلایل بسیار از مقوله ارزش های انقلابی فاصله گرفته و یا به طور موازی فعالیت های دیگر را پیش می گیرند حال در چنین شرایطی نظام فرهنگی باید بیش از این برای جوانان جامعه وقت بگذارد.

وی ادامه داد: به نظر من بهتر است چنین برنامه‌هایی محدود به یک بار نباشد و به صورت دوسالانه یا برگزاری به طرق دیگر فعالیت هایش را ادامه دهد و در جوانان انگیزه‌های فکری و معنوی ایجاد کند تا دستاوردهایی چون احیای سرشت و رفتارهای آرمانی را شاهد باشیم. این همان رسالتی است که فرهنگ انقلاب از ما انتظار دارد و ما وظیفه داریم در مدیریت، هدایت و ایجاد انگیزه سهمی بسزا داشته باشیم.

صادقی درباره جشنواره «هنر جوان» گفت: محورهای این جشنواره قبلا اعلام شده و آنچه بیشتر مورد اهمیت قرار گرفته معنای خانواده به عنوان جامعه کوچک در بنای زیرساختی رفتار اجتماعی بزرگ در جامعه است. علاوه بر این بحث انقلاب، دفاع مقدس، درک فرهنگ ارزش های مقاومت و فلسطین از دیگر مباحث مطرح شده در جشنواره «هنر جوان» خواهد بود که امیدواریم شرکت‌کنندگان آثار خوبی ارائه دهند.

به گفته وی، ارائه یک فراخوان کافی نیست بلکه دبیرخانه باید برنامه های طولانی مدت در این عرصه داشته باشد.

وی در پایان اشاره کرد: برگزاری ورک شاپ، ایجاد شرایط برای گفتگوهای رو در رو بین استادان با نسل جوان و فعالیت هایی از این جنس باعث می شود هدایت علمی، عملی و هنری در درازمدت ادامه یابد که در این صورت نتایج بهتری را شاهد خواهیم بود.

هنرجوان, جشنواره, نسل چهارم, انقلاب,
آمار بازدید : 1,097
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500