ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : شنبه 14 شهریور 1394 - ساعت 13:58:48
چاپ خبر

علی اصحابی: برای آلبوم جدیدم فقط با حرفه ای ها کار می کنم

«علی اصحابی» که با قطعه ی «اگه عشق منی» توانست هواداران زیادی پیدا کندو سالهای 84 و 85 از محبوبیت و شهرت خوبی برخوردار شود، تاحدودی از آن جایگاه فاصله گرفته است.

علی اصحابی: برای آلبوم جدیدم فقط با حرفه ای ها کار می کنم

 او شهریور ماه 1393 با آلبوم «دیره» دوباره به عرصه موسیقی بازگشت. یکسال از انتشار این آلبوم می گذرد و اصحابی در طی این مدت به انتشار تک آهنگ هایی در فضای اینترنتی و اجراهایی در شهرستان که البته تعداد این اجراها هم زیاد بوده، بسنده کرده است. به نظر می رسد او در تکاپو برای بازیابی جایگاه پیشین خود است. با او به صحبت نشستیم تا ببینیم امروز در ذهن اصحابی چه می گذرد.
 
من بازتاب آلبومم را از اجراهایم گرفتم
بازخوردها و بازتاب هایی را که باید از آلبومم می گرفتم، با استقبال آنان از اجراها و کنسرت هایم در شهرهای مختلف مشخص شد. به قول شادمهر محبوبیت یک آهنگ را می شود از لایک و دیس لایک فهمید. من هم طی یکسال گذشته در شهر هایی همچون کیش، سرعین، تنکابن، گرگان، اصفهان و... به روی صحنه رفتم و مردم خوب کشورمان همچنان درخواست های متعدد مبنی بر اجراهای بیشتر داشتند که درنهایت در بعضی از شهر ها مثل اصفهان اجراهای بیشتری داشتم.
 
با حرفه ای ها در آلبومم همکاری می کنم
در حال حاضر 5 قطعه از آلبومم آماده شده است، اما هنوز نامی برای آلبوم انتخاب نکردم. در کنار این قطعات 5-6 قطعه دیگر نیز دارم که هر ماه یکی از آنان را به صورت اینترنتی منتشر خواهم کرد. در آلبومم در بخش تنظیم با هنرمندان مطرحی مثل نظیر کوشان حداد، اشکان آبرون، پازل باند، میلاد ترابی، آرون حسینی همکاری کرده ام. در قسمت ترانه نیز تاکنون با عبدالجبار کاکایی، روزبه بمانی، مهرزاد امیرخانی و علی دیباج همکاری داشتم که البته قصد دارم با خانم زهرا عاملی نیز در این رابطه صحبت کنم تا ترانه ای از ایشان را هم در آلبومم داشته باشم. در بخش ملودی نیز می خواهم با افراد کاربلد این حوزه همچون «شهاب رمضان» همکاری داشته باشم. در کل سعی من بر این است که آلبومی خوب و با کیفیت جمع آوری کنم. به همین دلیل هم با افراد حرفه ای در این عرصه همکاری خواهم کرد. امیدوارم که اگر همه چیز خوب پیش برود آلبومم را اواسط سال 95 منتشر کنم.
 
خوب نیست همه کارهای آلبوم را خودم انجام دهم
سال گذشته با انتشار آلبوم «دیره» تجربه ای متفاوت به دست آورم. در آن آلبوم اکثریت ترانه های آلبوم را خودم سرودم اما با نگاهی به آلبوم هایی که طی یکساله اخیر از دوستان دیگر و خودم منتشر شد متوجه شدم که هر کسی در یک زمینه حرفه ای است و تخصص دارد و این اصلا" درست نیست که ترانه سرا، آهنگساز، خواننده و تنظیم کننده کار خودت باشی. طی این 3- 4 سال اخیر خود من و خیلی های دیگر به درجه ای رسیدیم که فکر می کنیم هر کاری که انجام می دهیم خوب است اما حقیقت اینجاست که یک کار خوب مستلزم وقت و البته هزینه است. در صورتی که آلبوم های منتشر شده امروز نهایتا" 30 میلیون برای آنها هزینه شده است. مردم ما هر آهنگی را گوش نمی دهند. به یاد دارم که روزی «بهروز صفاریان» به من حرف قشنگی زد که یکسری از موزیسین های الان ما فقط نام موزیسین را یدک می کشند و بلد نیستند اصولی و درست کار کنند و موسیقی را خراب کرده اند. در این بین تعداد کمی هستند که خوب کار می کنند. ما باید تلاش کنیم که موسیقی خوب را به گوش مردم برسانیم و این کار خیلی سختی است. من پیش از این هم این نکته را گفته بودم اما برخی از دوستان از حرف های من ناراحت شدند.
 
برای آلبوم، ماشینم را فروختم
اگر وقت و هزینه مناسبی برای کارمان صرف نکنیم به این معنی است که به گوش شنونده توهین می کنیم. اشتباهاتی که متاسفانه خیلی از همکاران من درگیر آن شدند. خود من 8 ماه برای قطعه ی «دیره» زمان گذاشتم و در گذشته حتی برای هزینه در آلبومم، ماشینم را هم عوض کردم. چرا الان این کار را نکنیم؟ چرا زمان قدیم این کارها را می کردیم؟ فراموش نکنیم که ما رسالتی بر گردنمان است که باید موسیقی خوب به گوش مردم برسانیم. خدارا شکر من در آلبوم جدیدم تمامی کارها را به کسانی سپردم که از اسم و رسم خوبی در این عرصه برخوردارند. در اروپا که مهد موسیقی است اکثرا" در یک رشته تخصصی خودشان فعالیت می کنند مثلا" اگر شخصی خواننده است فقط یک خواننده است و بس...
 
برخلاف الیاس شیرزاد، «کوشان حداد» انتقادپذیراست
«الیاس شیرزاد» منعطف نیست من و «الیاس شیرزاد» از سال 83 با همدیگر بودیم که همکاری و دوستی مان منجر به انتشار کارهای خوبی همچون «آخه دل من»، «لاف عاشقی»، «اگه عشق منی»، «جهنم» و... شد اما در آلبوم آخرم متاسفانه بر سر تنظیم قطعه ای به نام «عکس یادگاری» به اتفاق نظر نرسیدیم. از سال 89 به بعد احساس کردم که الیاس دیگر مثل قدیم به اظهار نظر های من در مورد تغییر بعضی از قسمت های قطعات گوش نمی دهد و کار خودش را انجام می دهد. در حال حاضر ما افراد قوی در حوزه تنظیم مانند «کوشان حداد» داریم که زمانی که از او می خواهم قسمتی از کار را تغییر بدهد قبول می کند. الان خیلی از خوانندگانی که پیش از این با «سیروان خسروی» همکاری داشته اند مثل «بهنام صفوی» یا «مهدی یراحی» با «کوشان حداد» همکاری می کنند و این شخص با وجود این رزومه عالی باز هم به نظرات متفاوت گوش می دهد. مطمئنا" من هیچ وقت نظر بدی نخواهم داد که تنظیم همکارم را خراب کنم. «الیاس شیرزاد» عزیز که از دوستان خوب من است و من بسیار او را دوست دارم، متاسفانه منعطف نیست و این قضیه به خودش ضربه می زند. «کوشان حداد» پیش از این با برندهای ایرانی همکاری نداشت و با یک خواننده رومانیایی همکاری می کرد که من او را راضی کردم تا با وارد بازار شود. در این چند وقت اخیر هم دوباره واسطه معرفی شخص دیگری در بحث موسیقی الکترونیک خواهم بود که فعلا" از او نام نخواهم برد.
 
برای حضور در کهکشانی های 2، دویست میلیون تومان در خواست کرده ام
در آلبوم «کهکشانی» ها به تهیه کنندگی «فرزان ملک زاده» حضور داشتم؛ باقطعه ای که از سروده های «روزبه بمانی» بود و من آن را آهنگسازی کرده بودم و «اشکان ملک زاده» آن را تنظیم کرده بود. درباره حضور در آلبوم کهکشانی های 2 نیز صحبت هایی شد که من مبلغ 200 میلیون تومان را درخواست کردم که هنوز به خاطر این مبلغی که من گفتم توافقی صورت نگرفته است.
 
به خاطر «لاف عاشقی» ممنوع الفعالیت شدم
آلبوم دومم لو رفت من مدتی درگیر کارهای دیگری از جمله ساخت و ساز بودم که باعث شد در موسیقی عقب بیفتم و از سوی دیگر مدت 5 سال به علت انتشار آلبوم اولم با نام «لاف عاشقی» ممنوع الفعالیت بودم؛ آلبومی که به صورت غیر مجاز پخش شد و حقیقت اینجاست که آن زمان ما اصلا" نمی دانستیم کار مجاز چیست؟ نه تنها من بلکه خیلی های دیگر هم نمی دانستند. این را هم بگویم که در آن زمان شاید ما 10 تا خواننده معروف بیشتر نبودیم که البته همه ما 10 نفر شعر، ملودی، تنظیم و در کل کار خوب ارائه می دادیم. آلبوم بعدی من هم با نام «تو راست میگی» دچار مشکلاتی شد. درست روزی که مجوز آلبوم صادر شد، فردی با من تماس گرفت و به من گفت که در ازای دریافت مبلغی آلبومم را در اینترنت منتشر نخواهد کرد. دقیقا" هفته قبل نیز این شخص، آلبوم «فرزاد فرزین» را در اینترنت پخش کرده بود. من همان شب با «احسان ملکی» تماس گرفتم و از او خواستم که در مورد صحت ماجرا تحقیق کند و او به من گفت که علی 5 تا از قطعات آلبومت را روی اینترنت گذاشته و مطمئنا" مابقی قطعات را نیز در اختیار دارد. من آن زمان آلبومم را 35 میلیون تومان فروخته بودم که مبلغ زیادی به حساب می آمد و به گوش این افراد رسیده بود. متاسفانه آلبوم من لو رفت و ضربه شدیدی به من وارد شد که البته جناب حسینخانی که تهیه کننده کارهای من بودند، از من حمایت کردند و من آلبوم را چند ماه بعد منتشر کردم. این شد که من خیلی سخت توانستم ادامه بدهم و هنوز هم به آن جایگاه قبلی ام نرسیدم. نه تنها من بلکه خیلی از دوستان دیگر هم نتوانستند به جایگاه قبلی شان در موسیقی برسند.
 
آلبوم تصویری منتشر می کنم
بعد از محرم و صفر در تهران به روی صحنه خواهم رفت قصد دارم آلبومی تصویری را به صورت مجاز منتشر کنم که در آن برای 6 الی 8 قطعه موزیک ویدیو خواهم ساخت. در این آلبوم موزیک ویدیوهایی از قطعات هیت و قطعات جدیدم قرار خواهم داد. قصدم این است که دوباره خیلی قوی وارد عرصه موسیقی بشوم که همانطور که قبلا" هم گفتم مستلزم وقت و هزینه بسیار است و من این کار را انجام می دهم. تک آهنگ هایم آماده اند اما من از تمامی طرفدارانم خواهش می کنم که اجازه بدهند تا من با دقت و تمرکز بیشتری کارها را پیش ببرم تا بتوانم قطعات با کیفیتی را تقدیمشان کنم. تا قبل از شروع ماه محرم قطعاتی را منتشر خواهم کرد و پس از محرم و صفر نیز ان شاالله با موافقت آقای «مهدی کاشی» مدیر برنامه هایم در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران به روی صحنه خواهم رفت.
 
حضور در صدا و سیما
به گزارش «موسیقی ما»، اخبار 14 شبکه یک سیما در اقدامی بی سابقه با پخش گفتگویی با علی اصحابی و اجرای زنده این خواننده در استودیوی محل انجام گفتگو، باعث شد بار دیگر شاهد روی خوش صدا و سیما به موسیقی پاپ باشیم. علی اصحابی در این باره نیز به سایت «موسیقی ما» توضیح داد: «خوشبختانه صدا و سیما در حال نشان دادن روی خوش به موسیقی پاپ است و امیدوارم این روند به مرور بیشتر و بیشتر شود. به هر حال هر هئری برای ارائه و همه گیری نیاز به رسانه ای چون تلویزیون دارد و امیدوارم هر چه زودتر رابطه بیشتر و بهتری بین موسیقی در کشور و صدا و سیما برقرار شود.»

علی اصحابی, پاپ, اگه عشق منی, اهنگ جدید,
آمار بازدید : 1,169
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500