ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : شنبه 14 شهریور 1394 - ساعت 16:40:14
چاپ خبر

هادی منتظری:

جوان‌ها آمده‌اند تشویق شوند نه تحقیر!

کمانچه‌نواز پیشکسوت گفت: در هنر، هر کسی نواقص خود را دارد؛ اما این هنرمندان به جشنواره‌ی موسیقی جوان آمده‌اند که تشویق شوند و ما هم باید به آن‌ها انگیزه دهیم.

جوان‌ها آمده‌اند تشویق شوند نه تحقیر!

هادی منتظری که به‌عنوان داور ساز کمانچه‌ی جشنواره‌ی موسیقی جوان در این رویداد حضور دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار بخش موسیقی ایسنا، اظهار کرد: موضوعی که من و سایر داوران درباره آن اتفاق نظر داشتیم، کیفیت ساز زدن این نوازندگان کم سن و سال است که آدم را به وجد می‌آورد.

او ادامه داد:‌ من خودم با ساز ویلن وارد دانشگاه شدم و در سن 19 سالگی «لطفی» به من کمانچه داد و از آن به بعد نزد استاد بهاری این ساز را یاد گرفتم؛ اما امروز می‌بینم که یک بچه‌ی 12 ساله خیلی خوب ساز می‌زند. تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که این بچه‌ها خیلی خوب‌اند.

کمانچه‌نواز گروه «شیدا» همچنین گفت: وقتی نوازندگان جوان ساز کمانچه را دیدم، خدا را شکر کردم که اگر ما هم نباشیم، آینده‌ی موسیقی ایرانی و بویژه کمانچه در معرض طوفان نیست.

منتظری درباره‌ی تفاوت شرکت‌کنندگان تهرانی و شهرستانی در جشنواره، اظهار کرد: هیچ فرقی بین آن‌ها نبود. حین داوری هم اصلا متوجه نشدم که هر شرکت‌کننده‌ای اهل کجا بود. فقط به شیوه‌ی نوازندگی‌شان دقت کردم.

او در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که چرا اغلب داوران بخش کلاسیک ایرانی با شرکت‌کنندگان برخورد قهری دارند و گاهی با برخود تند آن‌ها را می‌رنجانند، بیان کرد: این به جهانبینی هنرمند برمی‌گردد؛ مثلا من به افق‌های دوردست نگاه می‌کنم، به روزی که این جوان 18 ساله می‌شود و یک نوازنده‌ی خوب خواهد بود. همه‌ی ما اشکالاتی داریم. باید انرژی به آن‌ها دهیم که انگیزه‌ی پیشرفت پیدا کنند.

منتظری در ارزیابی خود از نهمین جشنواره‌ی موسیقی جوان نیز گفت: جشنواره، خوب است. ما کمانچه‌نوازها هم با هم مشکل نداریم و همیشه به یکدیگر احترام می‌گذاریم. در شورای داوری ما هیچ‌کس «منم منم» نمی‌کند.

این کمانچه‌نواز قدیمی در پاسخ به این پرسش که چرا استادان در جشنواره جوان شرکت می‌کنند؛ اما در جشنواره‌ی فجر خیر، توضیح داد: دلیل اصلی‌اش حضور همین جوان‌ها است و وجود آقای ترابی و اسعدی هم بی‌دلیل نیست. آن‌ها بدون سر و صدا کار می‌کنند. در این جشنواره افرادی مانند شجریان، شاه‌زیدی، ناصح‌پور و صدیف داور هستند. جمع کردن این‌ها کار ساده‌ای نیست و به نظرم باید به هومان اسعدی جایزه داد، زیرا شما همه‌ی استادان را در این جشنواره می‌بینید.

,هادی منتظر ,کمانچه نواز , جشنواره,
آمار بازدید : 974
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500