ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : یک‌شنبه 15 شهریور 1394 - ساعت 10:42:46
چاپ خبر

پیشنهاد خیرخواهانه باب گلدف در پناه دادن مهاجران سوری رد شد

رویای زیبایی که بر باد رفت

اقدام باب گلدوف در مورد پذیرا شدن چهار خانواده سوری اقدامی غیر عملی خوانده شد.باب گلدوف داوطلب شده بود تا در خانه‌اش پذیرای چهار خانواده از مهاجران سوری باشد، اما این اقدام از سوی دیوید سایموندز، از هیئت دولت محلی (LGA) انگلستان غیر عملی خوانده شده و مورد مخالفت قرار گرفت.

رویای زیبایی که بر باد رفت

سایموندز، رئیس سازمان پناهندگی، مهاجرت و پناهندگانِ LGA در مورد پیشنهاد گلدف گفت: «متاسفانه من فکر می‌کنم این پیشنهاد تنها یک رویای واهی است». او محبت و بخشندگی این هنرمند بریتانیایی را ستود، کسی که صدها هزار پوند نقدینگی، خوراک، پوشاک و چادرهای سکونتی برای اهداف خیریه‌ای جمع‌آوری کرده‌است. و گفت: «اگر آقای گلدف تمایل دارد چنین کاری انجام دهد من مطمئن هستم که شورای محلی او که تا کنون نیز افراد زیادی را در لیست انتظار مسکن دارد خوشحال خواهد شد و همین بعد از ظهر این کار را انجام خواهد داد». این در حالی است که دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا در پی انتقاداتی که از او در برخورد با بحران مهاجرین جنگ شده‌است وعده داده بریتانیا هزاران مهاجر دیگر را که از کشورهای جنگ‌زده به اروپا پناه اورده‌اند خواهد پذیرفت.

اما او به این نکته نیز اشاره کرد که «افرادی مثل آقای گلدف متوجه نیستند که سکنی دادن و حمایت از کسانی که در جستجوی پناهندگی هستند در حالیکه پرونده‌های آن‌ها در حال بررسی است، به طور سالانه میلیون‌ها دلار هزینه در بر دارد."
او اضافه کرد «با اینکه مردم بریتانیا بسیار خوش قلب بوده‌اند که خانه‌هایشان را برای سکنی دادن به این مهاجرین پیشنهاد کرده‌اند، شک دارم حاضر باشند برای سال‌ها از آن‌ها حمایت کنند تا زمانی که پرونده‌های آن‌ها بررسی شود و در موردشان تصمیم قطعی گرفته شود. به عنوان مثال یکی از گروه‌هایی که تقاضای جمع‌آوری کمک بود طی یک اقدام بسیار تاثیرگذار توانست در بیست و چهارساعت 200 هزار پوند جمع‌آوری کند اما این مقدار به سختی معادل هزینه‌ای است که شوراهای انگلستان تنها برای یک روز صرف حمایت از طرح سکنی دادن پناهندگانی می‌کنند که پرونده‌شان رد شده‌است، چه برسد به سایر پرونده‌ها»

سایموندز اضافه کرد: «کمک‌های سخاوت‌مندانه خیلی خوب هستند اما برای اینکه پرونده شخصی مورد بررسی قرار گیرد سال‌ها زمان می‌برد و آن‌ها در طول این مدت اجازه کار کردن ندارند»
 
در حالی دولت انگلیس این توضیحات را ارائه می‌کند که در پی اقدام باب گلدوف، هنرمندان دیگری به این حرکت نیکوکارانه پیوستند و برای حمایت از مهاجران و حل این معضل بزرگ دست به اقداماتی زدند.

جی‌کی رولینگ،  مری پورتاس (Mary Portas)، استان کولی‌مور (Stan Collymore) و دیگر هنرمندان به حمایت از مهاجرانی برخواستند که برای پناهندگی به اروپا آمده‌اند.نویسندگان، فوتبالیست‌ها و چهره‌های مشهور دیگری حمایت خودشان را نسبت به هزاران مهاجری که در اروپا به دنبال پناهندگی هستند نشان دادند.
 
باب گلدوف، خواننده، ترانه‌سرا، نویسنده و فعال سیاسی ایرلندی، طی گفتگویی با رادیو آرتی‌ای ایرلند گفت او و همسرش جین مارین حاضرند تا در خانه‌شان در کنت و لندن چهار خانواده سوری را بپذیرند و تا زمانی که آن‌ها بتوانند روی پای خودشان بایستند پذیرای آن‌ها باشند.

او گفت: «نمی‌توانم اتفاقی که افتاده را تحمل کنم. من و جین حاضر هستیم فورا سه خانواده را در خانه‌مان در کنت و یک خانواده را هم در لندن بپذیریم»

او در طی صحبت‌هایش به عکس آیلان کردی پسر بچه سه ساله سوری اشاره کرد که همراه خانواده‌اش در راه یونان بوده و در سواحل ترکیه غرق شده بود او گفت: «من با شرمساری زیاد به آن نگاه کردم و این اتفاق را خیانتی می‌دانم به آن چیزی که هستیم و می‌خواهیم باشیم»
 
باب گلدوف پیش از این نیز بارها سرمنشاء اقدامات نیکوکارانه اینچنینی شده بود و یکی از چهره‌های مهم در عرصه موسیقی است که کارنامه‌اش مشحون از اقدامات صلح‌طلبانه است. او یکی از موسسان گروه بند اید است.
ماجرای بند اید، لایو اید و لایو ایت گروه بند اید (Band Aid) یک گروه بسیار بزرگ است که بیشتر اعضای آن اهل بریتانیا و ایرلند هستند و در سال 1984 تاسیس شد تا برای ساکنین فقیر اتوپیا کمک‌های خیریه جمع‌آوری کند. گلدوف این گروه را با نوشتن قطعه‌ای به نام «آیا آن‌ها می‌دانند کریسمس است؟» برای کریسمس آن سال آغاز کرد. این ترانه توسط خوانندگان بسیاری تحت نام «بند اید» خوانده شد و بیش از سه میلیون نسخه فروش کرد. این قطعه پرفروش‌ترین تک‌آهنگ تاریخ موسیقی بریتانیا تا به آن روز شد و برای سیزده سال این عنوان را حفظ کرد.

گلدوف به دنبال آگاهی بیشتری که از وضعیت کشورهای افریقایی کسب کرد این جریان را با اجرای زنده‌ای به نام «لایو اید» (Live Aid) ادامه داد. این کنسرت بزرگ در 13 جولای 1985 به طور همزمان در لندن و فیلادلفیا برگزار شد و  در تلویزیون و رادیو بریتانیا به طور مستقیم پخش گردید. این رویداد بزرگ که به عنوان «به یادماندنی‌ترین اجرای صحنه‌ای تاریخ» لقب گرفت، توانست بیش از 150 میلیون پوند برای گرسنگان افریقا کمک‌های خیریه جمع‌آوری کند.

گلدوف پیگیری مشکلات اقتصادی افریقا را ادامه داد و از دیگر اقدامات بزرگ او در این زمینه تاسیس کمیسیونی برای مسائل افریقا بود. این کمیسیون به دنبال درخواست‌های مکرر گلدوف از وزیر بریتانیا برای کمک به گرسنگان افریقا تاسیس شد. برنامه آن‌ها این بود که برای یک سال درباره مشکلات افریقا و ریشه‌های آن مطالعه کنند و در نهایت به نتایجی هم رسیدند که هم مستلزم تغییراتی از جانب افریقا بود و هم کمک‌های بیشتر کشورهای ثرومتند دنیا، بخشیدن قروض افریقا و تغییراتی در قوانین تجارتی. نتیجه فعالیت این کمیسیون در مارچ 2005 منتشر شد و گلدف در حمایت از این اقدامات و برای اعمال فشار روی «گروه هشت» (G8: گروهی تشکیل شده از هشت کشور صنعتی جهان که حدود 50 درصد اقتصاد جهان را در دست دارند) هشت کنسرت همزمان را در سراسر دنیا برنامه‌ریزی کرد که «لایو ایت» (Live 8) نامیده شد. در این کنسرت ده‌ها ستاره و چهره بزرگ موسیقی در هشت نقطه جهان برنامه اجرا کردند.

باب گلدوف پس از آن نیز به فعالیت‌های بشردوستانه خود ادامه داد و از اقدامات بزرگ و موثر او می‌توان به عضویت در APP (پنل پیشرفت افریقا) همکاری با DATA (قرض، کمک، تجارت، افریقا) و کنفرانس‌ها، کنسرت‌ها و بسیاری فعالیت‌های دیگر اشاره کرد.

باب گلدف خواننده و ترانه سرایی انگلیسی در ایران بیشتر با بازی در نقش «پینک» در فیلم موزیکال  «دیوار» شناخته شده است. فیلمی که بر اساس آلبومی به همین نام اثر گروه پینک فلوید ساخته شد.

باب گلدف, مهاجران سوری, ایلین کوردی, انگلستان,
آمار بازدید : 1,066
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500