ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : دوشنبه 16 شهریور 1394 - ساعت 13:13:05
چاپ خبر

علی رهبری:

اجازه نمی‌دهم کسی ارکستر سمفونیک را تهدید کند/ پیگیری معوقات مالی

مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران اعلام کرد پیگیر حقوق معوقه نوازندگان بوده است و همچنین به نوع رفتار و ادبیات تهدیدآمیز برخی افراد اشاره کرد و گفت اجازه نمی‌دهد کسی ارکستر سمفونیک تهران را تهدید کند.

اجازه نمی‌دهم کسی ارکستر سمفونیک را تهدید کند/ پیگیری معوقات مالی

علی رهبری مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران در گفتگو با خبرنگار مهر  و در پاسخ به اینکه چرا در مقابل پرداخت نشدن به موقع حقوق اعضای ارکستر واکنشی نشان نداده است؟ گفت: اینکه می گویند بنده دخالتی در پیگیری پرداخت حقوق های معوقه ارکستر سمفونیک تهران نداشتم، درست نیست. اتفاقا آیدین احمدی نژاد و آرمین قیطاسی (دو نوازنده مستعفی ارکستر سمفونیک تهران) جزو کسانی بودند که من به شدت پیگیر پرداخت حق و حقوق آنها از سوی مسئولان بنیاد رودکی بودم.

وی افزود: بچه ها حق دارند که بگویند در شش ماهه گذشته از نظر مالی مشکلاتی داشته‌ایم اما  این بی انصافی است که بگویند من کاری برای آنها نکردم. چون من به عنوان مدیر هنری ارکستر تمام مدت مشغول کار بچه های ارکستر هستم. آمدن و رفتن افراد در یک ارکستر امری طبیعی است و من هم در چهل سال گذشته اسم کسی را در هیچ رسانه ای نبردم چون لزومی نداشته است، اما همین آقای قیطاسی نوازنده ای است که خیلی هم خوب با او کار کردیم اما هر بار که مقداری مشکل نوازندگی داشت در اسرع وقت به دفتر آقای صفی به عنوان مدیر اجرایی ارکستر می رفت و می گفت که می خواهم استعفا دهم. ما خونسردانه صبر می کردیم و یک تا دو روز بعد ماجرا کاری می کردیم که استعفا ندهد.

وی بیان کرد: من باز هم تاکید می کنم از تعداد افرادی که از ارکستر رفتند، یک نفر نبوده که به خاطر کیفیت کار رفته باشد. افرادی مانند آیدین احمدی نژاد و آرمین قیطاسی همه افرادی خوب هستند، اما همین آرمین قیطاسی بیش از چهار بار آمد و گفت که می خواهم بروم. بعد می رود مصاحبه می کند که حقوق کمی داشته و بعدتر پیغام می دهد که من برای هر شب اجرایی که حضور داشتم باید یک میلیون تومان پول بگیرم. این موضوع چندان جالب نیست که یک هنرمند بخواهد مسایل مالی را در رسانه‌ها مطرح کند و او می توانست در یک شرایط معقول تر برای حل مشکلش اقدام کند.

به هیچ فردی اجازه تهدید کردن نمی‌دهم

وی درباره استعفای دوباره آیدین احمدی نژاد از ارکستر نیز توضیح داد: آیدین احمدی‌نژاد یکی از بهترین نوازندگان کشور است و من بسیار او را دوست دارم ولی مسائلی که درباره او و کناره‌گیری دوباره‌اش از ارکستر مطرح شده به طور مستقیم به من ارتباط پیدا نمی کند و تا آنجایی که اطلاع کردم گویا مشکل شخصی‌ای که او با یکی از نوازندگان دارد باعت استعفا شده است. اعلام می کنم در شان من نیست که بخواهم در رسانه ها پیرامون این مشکلات حرف بزنم اما به این نکته اشاره می کنم رفتن افراد از ارکستر  هزار و یک دلیل دارد. اصلا ممکن است کسی دلش نخواهد کنار فرد دیگری در ارکستر بنشیند. نمی خواهم اسم ببرم اما در همین گروه ویولنسل فردی بود که اصلا تمایلی به نشستن در کنار نوازنده دیگری نداشت.

رهبر ارکستر سمفونیک تهران تصریح کرد: مشکل هنرمند ارکستر با رهبر ارکستر یا وجود ندارد و یا اگر وجود دارد در مقابل هشتاد نفر نوازنده است، یعنی این مشکل به هیچ عنوان جایی در اتاق و راهرو به مثابه یک موضوع شخصی ندارد. من از بدو ورودم به ارکستر سمفونیک تهران به یک نکته اصلی بسیار توجه کردم و آن موضوع تهدید برخی از افراد بود. من در این مدت  اجازه هیچ تهدیدی را به کسی ندادم. ما کسی را داشتیم که قبل از کنسرت چین اعلام کرد که اگر حقوق من را تا پنج روز دیگر ندهند حضور پیدا نمی کنم و در برخوردی که با او داشتم اجازه ندادم که این چنین تهدیدآمیز با مجموعه ارکستر سمفونیک برخورد کند؛ موضوعی که متاسفانه ۱۰ سال پیش در این مجموعه وجود داشت و  ۹۰ درصد نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران طوری بودند که کسی جرات حرف زدن نداشت.

قضیه حضور ارکستر آلمانی از خط خود خارج شد

رهبری در بخش دیگری از صحبت‌های خود پیرامون ماجرای حاشیه ساز حضور ارکستر آلمانی در ایران، گفت:من فکر می کنم این قضیه مقداری از خط خود خارج شده است. همه می دانند که بارن بویم از جمله افرادی است که فعالیت های ضد اسرائیلی داشته است. حتی وی خودش پیشنهاد کرده بود با «ارکستر اپرایی» که در آلمان دارد، برای اجرا در ایران حضور داشته باشد. ضمن اینکه هیچ دعوتی هم از سوی ما برای حضور ارکستر او در ایران انجام نگرفته بود. البته بارن بویم شهروند فلسطین هم است و این خیلی جرات می خواهد که بتواند در این قالب از حق فلسطینی ها دفاع کند.

وی با اشاره به اینکه تمایلی به ورود به مسائل سیاسی ندارد، بیان کرد: به هر حال ارکستر آلمان ارکستر درجه یکی است، اما نمی‌توان از مردم انتظار داشت که هویت اسرائیلی بارن بویم را نادیده بگیرند. این را هم بگویم که آلمان بیش از ۴۰ ارکستر درجه یک دارد که هر کدام اگر تمایلی برای حضور در ایران با در نظر گرفتن ضوابط و قوانین داشته باشند، می‌توان درباره آن برنامه‌ریزی کرد، اما من یک تجربه دارم و آن هم این است که نباید از هول حلیم به دیگ بیفتیم. ما نباید فریب تبلیغات بیرون را بخوریم. ما باید بتوانیم در ایران حرفه‌ای عمل کنیم و اگر همین موضوع را به نتیجه برسانیم برای من از حضور در ارکستر برلین و پاریس مهم تر است.

رهبر ارکستر سمفونیک تهران در بخش پایانی صحبت های خود گفت: در دولت گذشته ارکستر سمفونیک تهران را به تور اروپا فرستاندند و هزینه های زیادی را صرف کردند که نه تنها دستاورد مثبتی برای ما نداشت بلکه انعکاس منفی داشت زیرا دوستان هم سالن محل اجرا را اجاره و هم تماشاگران را خودشان دعوت کرده بودند. آیا این اقدام، یک فعالیت بین المللی است؟ اما ما با همین ارکستر سمفونیک تهران که قرار است سال آینده در چین برنامه ای را اجرا کند، موفقیت های جهانی‌ای کسب می کنیم که برای موسیقی ایران کم نظیر خواهد بود.

علی رهبری, ارکسترسمفونیک, معوقات مالی, ایران,
آمار بازدید : 1,164
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500