ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : دوشنبه 16 شهریور 1394 - ساعت 13:37:06
چاپ خبر

باید یک معرفی شایسته از فرهنگ موسیقی ایران در مسکو داشته باشیم

کیوان ساکت به نمایندگی از فرهنگ موسیقی ایران در معتبرترین کنسرواتوار چایکوفسکی حضور به عمل رساند.

باید یک معرفی شایسته از فرهنگ موسیقی ایران در مسکو داشته باشیم

کیوان ساکت آهنگساز از حاضرین در نمایشگاه بین‌المللی مسکو در خصوص برنامه‌های هفتگی ایران در مسکو  و همچنین کنسرواتوار موسیقی مسکو در گفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: من برای چندمین بار درباره کنسرواتوار جایکوفسکی و «مس فیلم» که از معروف‌ترین کمپانی‌های فیلم‌سازی جهان است در مسکو برنامه داشته‌ام و این اعتقاد را دارم که موسیقی روسیه و هنرمندان روس در زمینه فرهنگ و ادب و علاوه بر آن در زمینه موسیقی تاثیر شگرفی در رشد و اعتلای موسیقی کلاسیک دنیا گذاشته‌‌اند.

وی ادامه داد: به طور قطع کتاب‌های آموزش کور ساکف یا آهنگسازان مکتب روس در موسیقی ایرانی بی‌تاثیر نبوده است. در ارکستراسیون و پارتیتورهای هنرمندان بزرگ از جمله کور ساکف و هنرمندانی مثل فکرت امیروف و اورزه‌چی بایوف تحت تاثیر موسیقی مکتب روس قرار گرفته‌اند.

کیوان ساکت عنوان کرد: خیلی خوشحالم که به نمایندگی از فرهنگ موسیقی ایران برای سومین بار در معتبرترین کنسرواتورا چایکوفسکی حضور دارم و این برنامه را در ابتدا به مردم شریف ایران و بعد مردم فرهنگ دوست مسکو تقدیم می‌کنم.

ساکت درباره گسترش این تعاملات و حفظ ارتباطات گفت: مهمترین مساله‌ای که همواره به آن فکر کرده‌ام معرفی شایسته‌ای از فرهنگ و موسیقی ایران به جهانیان بوده است، روسیه جز اولین کشورهایی بود که شاهنامه ایران را در کنار شاهنامه ژول مول و شاهنامه مسکو منتشر کرد. این اقدام از جمله اولین حرکت‌های فرهنگی این دیار برای نشان دادن فرهنگ ادبیات ایران بوده است.

آهنگساز کشورمان در پایان گفت: در زمینه موسیقی ایران تاکنون حرکتی صورت نگرفته است البته من رایزنی‌هایی را انجام داده‌ام که امیدوارم با استفاده از ارکستر سنفونیک چایکوفسکی و حمایت فرهنگی متولیان موسیقی کشورمان یک تعامل فرهنگی در زمینه موسیقی به شکل زیربنایی‌تر و گسترده‌تری را داشته باشیم.

کیوان ساکت, کنسرواتور, چایکوفسکی, موسیقی ایران,
آمار بازدید : 1,259
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500