ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : شنبه 21 شهریور 1394 - ساعت 14:32:41
چاپ خبر

کیهان کلهر و «جاده ابریشم» مقابل دوربین کارگردان اسکاری رفتند

«موسیقی غریبه‌ها» عنوان فیلمی از مورگان نویل فیلم‌ساز دارنده جایزه اسکار در مورد گروه «جاده ابریشم» به سرپرستی ویلنسل‌نواز شهیر یویوما و با حضور کیهان کلهر است.

کیهان کلهر و «جاده ابریشم» مقابل دوربین کارگردان اسکاری رفتند

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری فارس، «موسیقی غریبه‌ها» عنوان فیلمی از مورگان نویل فیلم‌ساز دارنده جایزه اسکار در مورد گروه «جاده ابریشم» به سرپرستی ویلنسل‌نواز شهیر یویوما و با حضور کیهان کلهر با ساز کمانچه است.

حضور مردم از فرهنگ‌های مختلف به عنوان بخشی از یک شهر یک واقعیت روزمره زندگی است اما ایده گروه «جاده ابریشم» که به تعامل موسیقایی فرهنگ‌های مختلف جهانی و ارتباط بین آنها می‌پردازد چیزی بسیار نادر است.

این گروه به سرپرستی یویوما نوازنده بین‌المللی ویلنسل اتحادی از موسیقی‌دان‌هایی با فرهنگ‌های مختلف از بیش از 20 کشور است. مخاطبان جشنواره امسال تورنتو این شانس را دارند که امسال از گروه «جاده ابریشم» دیدن کنند که به واسطه تولید فیلمی از مورگان نویل کارگردان مشهور و اسکار گرفته شرکت کننده در این جشنواره صورت می‌گیرد.

 این فیلم نتیجه چندین سال همراهی و مستند‌سازی مورگان نویل و خلق فیلمی با عنوان «موسیقی غریبه‌ها» در رابطه با این گروه است که تاثیراتی عمیق برجای گذاشته و مخاطبان زیادی در سراسر دنیا به خود جذب کرده‌اند.

یکی از اصلی‌ترین نوازندگان گروه «جاده ابریشم» کیهان کلهر نوازنده نامدار کمانچه از ایران است. وی را در حال حاضر می‌توان معروف‌ترین موسیقی‌دان ایرانی نزد غربی‌ها قلمداد کرد که با این گروه در سرتاسر جهان اجراهایی به یاد ماندنی داشته است. نوازندگی وی در اغلب قطعات این گروه نقش محوری داشته است.

وو مان نوازنده فلوت چینی، کریستینا پاتو نوازنده نی‌انبان گالاشیا، جفری بیچر نوازنده باس از دیگر اعضای گروه موسوم به «جاده ابریشم» هستند. اجرای این گروه از 15 سپتامبر در سالن مَسی هال در خیابان ویکتوریای تورنتو برگزار خواهد شد.

موسیقی غریبه ها, مورگان نویل, جاده ابریشم, کیهان کلهر, اسکار,
آمار بازدید : 967
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500