ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : شنبه 21 شهریور 1394 - ساعت 14:49:27
چاپ خبر

نوازنده موسیقی مقامی خراسان شمالی:

می‌نوازم تا جان دارم

یکی از نوازندگان موسیقی مقامی خراسان شمالی گفت: تا جان دارم باید بنوازم.

می‌نوازم تا جان دارم

سهراب محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان شمالی، با اشاره به این‌که از 14سالگی نوازندگی را شروع کرده است اظهار کرد: من دوتار می‌نوازم و این کار را از پدرم یاد گرفتم. در واقع اجداد من «بخشی» بودند و این کار را از آن‌ها فرا گرفتم.

وی ادامه داد: بیشتر شعرهایی که می‌خوانم حماسی است و با زبان کرمانجی در مدح و ستایش حضرت محمد (ص)، امام علی (ع) و امام زمان (عج) نوازندگی می‌کنم. همچنین 45 سرود انقلابی را با دوتار نواخته‌ام.

محمدی اظهار کرد: علاوه بر اجرای موسیقی مقامی خراسان شمالی، مداحی نیز انجام می‌دهم و بهترین خاطره‌هایم مربوط به بدرقه زائران خانه خدا و کربلا است.

وی بیان کرد: تنها راه درآمد من از طریق همین نوازندگی و اجرای موسیقی مقامی است، البته در سال‌های اخیر تا حدودی مورد حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد قرار گرفته‌ام و ماهانه 120هزار تومان برای من واریز می‌شود.

این نوازنده دوتار در پاسخ به این‌که آیا بیمه شده است؟ توضیح داد: 77 سال سن دارم، اما تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستم. به همین دلیل، برای کسب درآمد باید تا جان دارم بنوازم.

او با بیان این‌که دچار بیماری قند خون نیز شده‌ام، گفت: این‌که تا کنون تحت پوشش بیمه قرار نگرفته‌ام، به‌دلیل کوتاهی خودم بوده است که اقدام نکرده‌ام؛ اما اکنون نیاز شدید به بیمه دارم.

محمدی با اشاره به این‌که دولت حمایت خوبی از نوازندگان موسیقی مقامی استان کرده است، افزود: تا کنون در جشنواره‌های بسیار خوبی شرکت کرده‌ام که این امر در کار ما نیز بسیار تأثیرگذار بوده است.

نوازنده, موسیقی مقامی, خراسان شمالی, موسیقی محلی,
آمار بازدید : 980
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500