ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : شنبه 21 شهریور 1394 - ساعت 15:14:35
چاپ خبر

طی فستیوال «هنر برای صلح»

«برگزاری موسیقی در فضای باز» رسمیت یافت

. فستیوال «هنر برای صلح»، در حالی سومین دورهٔ خود را آغاز کرده است که در بخش موسیقی آن، افزون بر حضور و هنرنمایی نوازندگان توانا در سبک‌های مختلف، آیتمی در قالب «اجرای موسیقی در فضای باز» نیز برای اولین بار انجام می‌پذیرد

«برگزاری موسیقی در فضای باز» رسمیت یافت

مهرداد مهدی نوازندهٔ آکاردئون و مدیر برگزاری بخش تازهٔ «موسیقی در فضای باز» در گفتگویی با خبرنگار «موسیقی ایرانیان» عنوان کرد: «افتتاحیهٔ فستیوال بزرگ هنری-تجسمی «هنر برای صلح» از تاریخ ۲۰ شهریور ماه سال جاری آغاز به کار کرده و بخش‌های متنوعی از شاخه‌های چندگانهٔ هنرهای تجسمی همچون مجسمه سازی، عکاسی و… به روال دوره‌های پیشین به منصّهٔ اجرا می‌رسد.»

این نوازنده که چندی پیش اولین اثر رسمی خود را با عنوان «والس‌های تهران» به انتشار رسانده در توضیحی بیشتر ادامه داد: «اما در بخش موسیقی که امسال نیز با حضور مجموعه‌های مختلف این عرصه برگزار می‌گردد، شاخه‌ای با عنوان «موسیقی در فضای باز» را به جدول اجرایی افزوده‌ایم که خوشبختانه با پیگیری‌های مداوم و مستمر و حمایت قابل تقدیر مسئولان، پذیرفته شده و اولین دورهٔ رسمی خود را در این فستیوال آغاز کرده است و گروه‌هایی چون «اوان»، «لینک» و… در روز آغازین این جشنواره به اجرا پرداخته‌اند.

مهرداد مهدی در پایان خاطر نشان کرد: «برگزاری موسیقی در فضای باز از رویدادهای تازهٔ این عرصه در کشور می‌باشد که شاید به رسمیت شناخته شدنش دور از انتظار می‌نُمود، لیکن مسئولین و حامیان محترم اقبال نشان داده و ‌‌نهایت همکاری را جهت تحقق این امر مبذول داشتند. نوازندگان و هنرمندان دیگر شاخه‌ها نیز بی‌هیچ چشم داشت مالی و انتظار خاصی داوطلب حضور در این فستیوال بوده‌اند. از آنجا که آخرین روز این فستیوال یعنی ۳۰ شهریور ماه، مقارن با روز جهانی صلح خواهد بود این امر را به فال نیک می‌گیریم و امیواریم صلح جهانی در ریان‌های مختلف موسیقایی کشور و جهان جریان یافته در آینده‌ای نزددیک شاهد شکوفایی، ارتقاء و پویای هرچه بیشتر هنرندانمان باشیم. لازم می‌دانم بار دیگر دست دوستانی که در این مسیر همدل و همراه ما بوده‌اند را صمیمانه بفشارم.»

شایان ذکر است که هنرمندان شناخته شده و توانای موسیقی کشورمان در چند روز این فستیوال به هنرنمایی خواهند پرداخت که گروه مهرداد مهدی، گروه بابک صفر‌نژاد و گروه بهروز مهرنهاد از جمله آن‌ها خواهند بود. اجراهای اصلی این مجموعه‌ها طی سه تاریخ ۲۵و۲۶و۲۷ شهریور ماه -چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه- انجام می‌پذیرد لیکن در ضمن دیگر روزهای برگزاری فستیوال، اجراهای دیگری نیز از این گروه‌ها ارائه می‌گردد.

هنربرای صلح, موسیقی, فضای باز,
آمار بازدید : 957
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500