ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : دوشنبه 23 شهریور 1394 - ساعت 13:04:33
چاپ خبر

گروه «پایور» دیگر سکوت نمی‌کند/ وصیت استاد به شاگرد

سرپرست و آهنگساز گروه موسیقی «پایور» با اشاره به برگزاری تازه ترین کنسرت این گروه، به تشریح دلایل سکوت چند ساله خود در عرصه موسیقی پرداخت.

گروه «پایور» دیگر سکوت نمی‌کند/ وصیت استاد به شاگرد

سعید ثابت سرپرست و آهنگساز گروه موسیقی «پایور» که پنجشنبه ۱۹ شهریور ماه سال جاری همراه با این گروه در تالار وحدت تهران کنسرتی را برگزار کرد در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: زنده یاد استاد فرامرز پایور همواره به من وصیت می کرد که گروه موسیقی «پایور» تا همیشه به کار خود ادامه دهد و هیچ گاه به سمتی پیش نرود که دیگر نام و نشانی از این گروه در موسیقی ایرانی برجای نماند. به طور حتم من هم تا چند صباح دیگر دنیا را ترک می کنم اما مصمم هستم که چه در زمان حیات خودم و چه بعد از من، فضای کاری ما به سمتی پیش رود که گروه هیچ زمانی تعطیل نشود.

وی ادامه داد: زمانی که در محضر استاد پایور فعالیت می کردم شاهد بودم که این استاد مسلم موسیقی ایرانی تا چه حدی برای موسیقی ایرانی زحمت می کشیدند. این هنرمند در طول عمر پر برکت خود غیر از چند کشور آفریقایی به تمام دنیا سفر کرد و کنسرت گذاشت تا موسیقی ایرانی در تمام دنیا به بهترین شکل ممکن معرفی شود. او در این دوران همواره به ما وصیت می کرد تا ادامه دهنده راهی باشیم که در جهت اعتلای موسیقی باشد.

اهمیت بازسازی آثار پیشکسوتان در منظر زنده‌یاد پایور

این نوازنده پیشکسوت سنتور با تاکید بر اهمیت حفظ آثار قدمای موسیقی بیان کرد:‌ یکی دیگر از وصیت های مهم استاد پایور بازسازی آثار گذشتگان بود. در واقع این هنرمند اصل و بنای موسیقی ایرانی را آثار استادان پیشکسوت موسیقی ایرانی می دانست. استاد پایور بر این باور بود که اگر این استادان موسیقی نبودند ما هم نبودیم به همین منظور برای این استاد، اهمیت ویژه ای داشت تا علاوه بر کارهایی که در حوزه آهنگسازی و نوازندگی انجام می دهد نیمی از کارهای خود را نیز به اجرای آثار گذشتگان اختصاص دهد.

سرپرست گروه موسیقی «پایور» بیان کرد: این مسائل را گفتم که تاکید کنم، گروه موسیقی «پایور» همچنان استوار و محکم در جهت وصیت زنده یاد فرامرز پایور  قدم برمی‌دارد و تماشاگران موسیقی دیدند که ما در کنسرت پنجشنبه ۱۹ شهریور ماه خود در حد بضاعت، تلاش کردیم تا برنامه ای مناسب را تقدیم علاقه مندان موسیقی ایرانی کنیم. اگر چه رسانه ها نسبت به این کنسرت کم لطفی کردند اما استقبال پرشور مخاطبان انگیزه های فراوانی به ما داد تا در راهی که انتخاب کرده ایم مصمم تر از گذشته حرکت کنیم.

گروه «پایور» برنامه‌هایش را فعال می‌کند

ثابت در بخش دیگری از صحبت های خود تصریح کرد: کنسرتی که پنجشنبه هفته گذشته برگزار شد، به نوعی اولین کنسرت ما بعد از چند سال سکوت بود که خوشبختانه با رضایت مخاطبان نیز همراه بود. به هر حال آنچه برای من و گروه پایور مهم است اجرای با کیفیت آثار موسیقایی است که بتواند رضایت تماشاگران را نیز همراه داشته باشد. به هر حال آنچه برای من اهمیت دارد رسالتی است که فرامرز پایور برای من تعیین کرده و من با انرژی‌تر از گذشته در فضایی قدم برمی‌دارم که بر پایه دغدغه های استاد است زیرا معتقدم اگر این هنرمندان نبودند ما هم نبودیم.

این مدرس موسیقی ایرانی با اشاره به اینکه موسیقی در حصار زمان و تاریخ نمی‌ماند، گفت: ما به راهی که انتخاب کردیم ادامه می دهیم. شاید خیلی ها بگویند موسیقی‌ای که ما در این برنامه ها ارائه می دهیم متعلق به این دوران نیست، اما ما بر این باوریم موسیقی متعلق به هیچ دورانی نیست و می تواند در همه زمان ها مورد اقبال مخاطب قرار گیرد. به هر ترتیب ما طبق روال کارمان را انجام می دهیم. چرا که تصمیم داریم بعد از چند سال سکوت مطلق، در مسیری حرکت کنیم که در آن برنامه های زیادی برای اجرا وجود دارد. من برای رسیدن به هدفی که دارم تمام تدریس های دانشگاهی خود را تعطیل کرده و تمام توجهم را بر این برنامه ها معطوف کرده ام و امیدوارم حالا که این سکوت چند ساله را شکستم بتوانیم همراه با گروه پایور به اهدافمان برسیم.

گروه پایور, سرپرست, سعیدثابت,
آمار بازدید : 974
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500