ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : سه‌شنبه 24 شهریور 1394 - ساعت 15:14:41
چاپ خبر

اجرای آثار بزرگان موسیقی جهان در سالن رودکی

دفتر رسیتال‌های پژوهشی و دانشجویی در مجموعه تالار وحدت به منظور حمایت از موسیقی‌دانان جوان و نخبه و همچنین تکریم و بزرگداشت اساتید موسیقی سنتی و کلاسیک تشکیل شد.

اجرای آثار بزرگان موسیقی جهان در سالن رودکی

به گزارش هنرآنلاین، بهرام جمالی مدیرعامل بنیاد رودکی در گفت‌وگو با روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی گفت: هدف از آغاز فعالیت دفتر رسیتال‌های پژوهشی و دانشجویی در مجموعه تالار وحدت، حمایت از موسیقیدانان جوان و نخبه کشور به منظور کشف استعدادهای موسیقی و همچنین تکریم و بزرگداشت اساتید موسیقی سنتی و کلاسیک در ایران است.

وی ادامه داد: به همین مناسبت، نخستین کنسرت این دفتر در تاریخ سه‌شنبه بیست و چهارم شهریورماه سال جاری و به صورت رایگان از ساعت 20 الی 22 در سالن رودکی برگزار خواهد شد.

وی گفت: در این برنامه آثاری از بزرگان موسیقی جهان چون فردریک شوپن، پیتر ایلیچ چایکوفسکی، سرگئی راخمانینف، فرانتس لیست، لودویک وان بتهوون، یوهان سباستیان باخ، فرانتس شوبرت، ولفگانگ آمادئوس موتزارت، فلیکس مندلسون و ریمسکی کرساکف اجرا خواهد شد.

جمالی در ادامه تصریح کرد: به همین منظور آثاری از موسیقی کلاسیک که برای پیانو تنظیم شده است، طرح‌ریزی کرده‌ایم که توسط پویا هادوی و کسری افشار برای علاقه‌مندان به موسیقی کلاسیک اجرا می‌شود.

جمالی عنوان کرد: هم‌نشینی اساتید موسیقی و جوانان و نوجوانان و نیز طرح مباحث تخصصی در باب موسیقی می‌تواند در توسعه فرهنگ اجرایی و نیز شنیداری موسیقی مؤثر باشد.

وی ادامه داد: جا دارد به این نکته اشاره کنم که برای شرکت در این رسیتال‌ها، بنیاد رودکی هیچ محدودیت سنی تعیین نکرده و توانایی و خلاقیت تنها شرط لازم برای حضور در رسیتال‌های پژوهشی و دانشجویی است.

مدیرعامل بنیاد رودکی در انتها خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است این است که این اجراها کاملاً فرهنگی و هنری است و حمایت علاقه‌مندان، هنرمندان و خانواده‌های هنردوست می‌تواند در تداوم این حرکت بسیار مثمرثمر باشد.

موسیقی جهان, تالار رودکی, موسیقیدان جوان, نخبه,
آمار بازدید : 898
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500