ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : سه‌شنبه 24 شهریور 1394 - ساعت 15:32:43
چاپ خبر

«قصیده» تا ۲۰ روز دیگر به ایتالیا می‌رود/ اجرای مشترک با خارجی‌ها

یک گروه موسیقی ایرانی در ادامه پروژه «قصیده» تا بیست روز دیگر برای اجرای یک پروژه مشترک با نوازندگان خارجی عازم کشور ایتالیا می شود.

«قصیده» تا ۲۰ روز دیگر به ایتالیا می‌رود/ اجرای مشترک با خارجی‌ها

سینا جهان آبادی نوازنده کمانچه و تنظیم‌کننده آثار موسیقایی در گفتگو با خبرنگار مهر از حضور دوباره تعدادی از نوازندگان ایرانی در پروژه «قصیده» خبر داد و گفت: مرداد ماه سال گذشته کنسرت «قصیده» را به خوانندگی محمد معتمدی در جشنواره موسیقی «کرمس» کشور اتریش اجرا کردیم که خوشبختانه این کنسرت با حال و هوای ویژه ای که برای آن در نظر گرفته بودیم با استقبال مخاطبان مواجه شد. از این رو با توجه به رایزنی ها و دعوت هایی که صورت گرفت تا بیست روز دیگر و در ادامه همین پروژه به کشور ایتالیا سفر می کنیم و همراه با یک ارکستر فلامنکو اجرایی را به صورت مشترک برگزار می کنیم که می تواند در نوع خود جالب توجه باشد.

وی افزود: اهالی موسیقی می دانند که موسیقی فلامنکو با مایه شوشتری مطابقت های زیادی دارد و حتی می توان در برخی از دستگاه ها و مایه های دیگر نیز به اشتراکاتی دست پیدا کرد. این اشتراکات به طور حتم در مقاطع زیادی حسی هستند که می تواند در ترکیبی که به مخاطب ارائه شود، فضای جالبی را به وجود آورد و در همین راستا در کنسرت های قبلی نیز چنین تجربه‌ای اتفاق افتاد و ما شاهد واکنش های خوبی از سوی مخاطبان بودیم.

این نوازنده کمانچه در معرفی نوازندگان گروه اعزامی به ایتالیا گفت: حبیب مفتاح بوشهری نوازنده دمام و سازهای کوبه ای، محمد معتمدی خواننده و بنده به عنوان نوازنده کمانچه گروه ایرانی این کنسرت را تشکیل می دهم و همانطور که گفتم تا بیست روز دیگر برای شرکت در این کنسرت مشارکتی عازم کشور ایتالیا خواهیم شد. البته لازم است به این نکته هم اشاره کنم که پروژه «قصیده» اولین بار حدود چهار سال پیش در جشنواره «مورگن لند» اسنابروک آلمان اجرا شده بود.

جهان آبادی که چندی پیش آلبوم موسیقی «آواز سکوت» به خوانندگی اشکان کمانگری را در بازار موسیقی منتشر کرده بود، درباره تازه ترین فعالیت های موسیقایی خود نیز بیان کرد: مشغول تولید آثار متعددی در حوزه موسیقی ایرانی هستم که هنوز در مرحله آماده سازی است و هنوز نمی توانم درباره جزییات آن اطلاعاتی  ارائه دهم. ضمن اینکه چندی پیش برای حضور در ارکستر سازهای ایرانی به رهبری ارکستر اسماعیل تهرانی هم دعوت به کار شدم اما به خاطر تداخل برنامه ها موفق به حضور در این مجموعه نشدم.

وی در بخش پایانی صحبت های خود به موضوع لغو کنسرت های موسیقی اشاره کرد و گفت: امیدوارم ماجرای لغو کنسرت ها برای همیشه از حوزه موسیقی ایرانی حذف شود زیرا  لغو برنامه های زنده آنچنان به نوازنده و گروه اجرایی لطمه وارد می کند که جبران آن واقعا کار سختی است.

سینا جهان آبادی از جمله هنرمندان فعال حوزه موسیقی ایرانی است که تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد موسیقی به پایان برده است. او نوازندگی ویولن را ابتدا در مرکز حفظ و اشاعه موسیقی زیر نظر داود گنجه ای فرا گرفت سپس وارد هنرستان موسیقی شد و نوازندگی کمانچه را نزد کامران داروغه اغاز کرد و همزمان از تجربیات اردشیر کامکار بهره برد.

این نوازنده که در زمینه آهنگسازی نیز فعالیت هایی دارد تا کنون از محضر استادانی چون حسن الهامیان، وارطان ساهاکیان، علیرضا مشایخی و حسین دهلوی نیز بهره منده شده است. حضور در ارکسترهای متعدد موسیقی ایرانی و مجلسی و آثاری چون نسیم وصل، ناشکیبا، شوق دوست و با ستاره ها و چندین پروژه دیگر از جمله فعالیت های جهان آبادی در حوزه موسیقی است.

قصیده, ایتالیا, کنسرت مشترک, 20,
آمار بازدید : 983
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500