ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : شنبه 28 شهریور 1394 - ساعت 15:28:58
چاپ خبر

حضور موسیقی نواحی ایران در نمایشگاه‌های جهانی

نماینده مردم به‌شهر، نکا و گلوگاه خواستار افزایش حضور هنرمندان موسیقی نواحی مختلف ایران به ویژه مازندران در عرصه‌های بین‌المللی به ویژه در نمایشگاه جهانی(اکسپوی) 2015 میلان شد و گفت: کمیته هنر خانه ملت پیگیر حضور و معرفی موسیقی نواحی ایران در صحنه‌های جهانی است.

حضور موسیقی نواحی ایران در نمایشگاه‌های جهانی

احمد علی مقیمی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با هنرآنلاین ضمن بیان این مطلب ادامه داد: اگرچه انتخاب گروه‌های اعزامی و کیفیت اجرا در چنین صحنه‌هایی که اعتبار ملی محسوب می‌شود اهمیت ویژه‌ای دارد ولی حضور هنرمندانی که موسیقی و آئین اصیل منطقه خود را به معرض نمایش می‌گذارند موضوع اصلی است که باید مدیران دولتی از تمام ظرفیت موجود برای حضور نماینده‌ای از تمام اقوام ایرانی تلاش کنند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه هنرمندان موسیقی اقوام مهجور هستند و اغلب به دلیل تواضع و فروتنی خود چشم داشتی به حمایت‌ نهادهای دولتی ندارند گفت: موسیقی نواحی ایران هنرمندانی خودساخته دارد که عموما رنج‌های بسیار برای حفظ اصالت‌های موسیقی منطقه خود کشیده‌اند.

به گفته وی، هنرمندان متواضع موسیقی نواحی عموما از لحاظ معیشتی در مضیقه بوده و به هنر نگاه نان‌آوری ندارند که در این میان نباید نهادهای دولتی، این هنرمندان ارزشمند را از یاد ببرند.

مقیمی با تاکید بر اینکه در دنیا استقبال قابل توجهی از موسیقی و سازهای محلی نقاط مختلف ایران می‌شود ولی هنرمندان نواحی کمتر فرصت حضور در سایر کشورها برای ارایه موسیقی غنی خود را پیدا می‌کنند گفت: در این میان فرصت‌هایی مانند اکسپو 2015 میلان می‌تواند بهترین امکان برای عرضه این هنر به دنیا باشد، چرا که حضور در دوره‌های قبل اکسپو و یا عرصه‌های اینچنینی نشان داده که هم مخاطب عام و هم متخصصان حوزه موسیقی مانند پژوهشگران و فعالان دانشگاهی به حوزه موسیقی اقوام ایران توجه ویژه‌ای می‌کنند.

 

وی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی هم به عنوان نهاد نظارتی و حمایتی در این زمینه از حضور موسیقی اقوام ایرانی در عرصه‌های جهانی حمایت می‌کند چرا که این خواسته هنرمندان منطقه ما نیز هست. نماینده‌های مجلس شورای اسلامی به درخواست مردم حوزه انتخابیه خود حضور هنرمندان موسیقی منطقه خود را پیگیری کرده و استفاده از فرصت‌های حضور هنرمندان نواحی ایران در صحنه‌های بین‌المللی در کمیته هنر مجلس نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نماینده مردم به‌شهر در مجلس شورای اسلامی در مورد اقدامات خانه ملت در زمینه حمایت از هنرمندان موسیقی نواحی کشور گفت: باید قوانین حمایتی برای هنرمندان موسیقی قومی که برخی از این اساتید منحصر به فرد بوده و جایگزینی برای هنر آنها در کشور وجود ندارد پیش‌بینی شود. از دست دادن برخی از این هنرمندان، زنگ خطری برای از دست دادن بخشی از هنر بومی کشورمان و اصالت‌های موسیقی مناطق مختلف است که باید برای حفظ این هنر تدبیری جدی اندیشیده شده و راهکارهای اجرایی درنظر گرفته شود. در این زمینه پیشنهاداتی در کمیته هنر مجلس در حال بررسی است ولی باید به صورت جدی‌تر در زمینه ورود کرد.
 

موسیقی نواحی, جهان, اکسپوی,
آمار بازدید : 859
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500