ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : شنبه 28 شهریور 1394 - ساعت 15:32:02
چاپ خبر

قطعه موسیقی «هم عهدی با شهدا» در جوار مزار شهدا رونمایی شد

آیین رونمایی از قطعه موسیقی هم‌عهدی با شهدا که به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری برای هفته دفاع مقدس ساخته شده است در جوار مزار شهدا برگزار شد.

قطعه موسیقی «هم عهدی با شهدا» در جوار مزار شهدا رونمایی شد

ه گزارش هنرآنلاین به نقل از رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، قطعه موسیقی "هم‌عهدی با شهدا" روز گذشته جمعه 27 شهریورماه در فرهنگسرای رضوان و در جوار مزار شهیدان دفاع مقدس با حضور حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور سرپرست معاونت فرهنگی و امیر عبدالحسینی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و محمد سعادت رئیس فرهنگسرای رضوان رونمایی شد.

حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور در این مراسم با اشاره به ویژه‌برنامه‌های متنوع سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در هفته دفاع مقدس تصریح کرد: همه برنامه‌های ستادی و مناطق حول محور آشنایی هرچه بیشتر شهروندان و به خصوص جوانان با شهیدان طراحی و اجرا می‌شود.

سرپرست معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی هنری افزود: حقیقت موضوع دفاع مقدس و رشادت‌های رزمندگان و شهیدان از چنان ظرفیت بالا و ویژه‌ای برخوردار است که هرچقدر برای مسائل فرهنگی این حوزه کار کنیم بازهم برای معرفی افق و ارزش‌های والای آن کم است.

وی با اشاره به اجرای ویژه‌برنامه هم‌عهدی با شهدا در هفته دفاع مقدس گفت: این طرح سراسری امسال در مناطق مختلف شهر تهران برگزار می‌شود و شهروندان با شرکت در آن پلاک یک شهید را انتخاب می‌کنند تا همراه و هم‌عهد آن شهید باشند.

حجت‌الاسلام ناصری‌پور در پایان با قدردانی از تلاش‌های معاونت هنری در ساخت قطعه موسیقی هم‌عهدی با شهدا گفت: با وجود زمان کم دوستان هنرمند با ساخت این سرود و کلیپ آن کار هنری ارزشمندی را ویژه این روزها آماده کردند که انشاالله در مراسم‌های مختلف استفاده خواهد شد.

عبدالحسینی: آثار هنری دفاع مقدس باید با نگاه مردمی نشر داده شود

در ادامه این مراسم امیر عبدالحسینی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری با درود به روان پاک شهدا گفت: باید بدانیم که هنر چه وظیفه‌ای درباره دفاع مقدس دارد؛ دوره‌ای فضایی شکل گرفت و شاهد بودیم که هنر هنرمندان دفاع مقدس در عرصه‌های مختلف هنری همگی از شاهکارهای هنری ما به حساب می‌آیند و چه از لحاظ هنری و چه از نظر مضمون قابل توجه‌اند.

 

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه به تدریج این شاهکارهای هنری به فراموشی سپرده شدند، افزود: جلسات همفکری متعدد با حمایت معاون فرهنگی و رئیس سازمان فرهنگی هنری همه باعث شد که با نگاهی نوین شروع کنیم به پرداختن به کار هنری، کاری که صرفا در موزه نماند و برای خواص نباشد. معاون هنری سازمان فرهنگی هنری بیان کرد: کارهای متنوعی برای دفاع مقدس انجام شده است اما باید ببینیم کدام آثار با اقبال مواجه شده است؛ صرف ساختن کافی نیست و باید آثار هنری در این زمینه با نگاه مردمی نشر داده شود.

عبدالحسینی تصریح کرد: سرودی که امروز رونمایی می‌شود و می‌شنویم قطعه عجیبی نیست؛ این قطعه بارها شنیده شده است، در واقع از ملودی روسی به نام قایقران رودخانه ولگا گرفته شده که بارها برای مارش‌های مختلف در جهان استفاده شده است و درآن به ملودی ماندگار ای لشکر صاحب‌زمان نیز اشاره‌ای می‌شود. وی افزود: تنظیم این سرود بر عهده بابک ربوخه بوده و شاهرخ تندروصالح شعر آن را سرده و توسط گروه کر هم‌عهدی با شهدا اجر شده است.

هم عهدی با شهدا, شهرداری, تهران, مزارشهدا,
آمار بازدید : 1,219
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500