ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : شنبه 28 شهریور 1394 - ساعت 16:20:34
چاپ خبر

همه روی موسیقی «گل‌ها» دست گذاشته‌اند

رامبد لطیفی از اجرای ارکستر «گل‌های نوین» به رهبری رضا مریوند خبر داد‌ که قرار است 16 مهرماه روی صحنه برود.

همه روی موسیقی «گل‌ها» دست گذاشته‌اند

این هنرمند در گفت‌وگو با خبرنگار بخش موسیقی ایسنا،‌ اظهار کرد: اجرای ما در فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد‌ و همانطور که از نام ارکستر پیداست، می‌خواهیم موسیقی گل‌هایی را اجرا کنیم، موسیقی‌ای که با اصالت و چارچوب همراه است.

او ادامه داد: قطعاتی که در این کنسرت نواخته می‌شوند با نتظیم‌های روز ارائه خواهند شد. قطعاتی مانند «خاموش» و «کاروان» اثر استاد روح‌الله خالقی را نیز برای این کنسرت تنظیم کرده‌ایم. در واقع رپرتوآر ما روند کندی ندارد و مانع از خسته‌ شدن مخاطب می‌شود.

لطیفی از زنده‌یادها تجویدی، بدیعی، اسدالله ملک و ... به‌عنوان هنرمندانی یاد کرد که آثارشان در این کنسرت اجرا می‌شود و گفت: ما یک ارکستر 19 نفره هستیم و با سازبندی ارکسترال این اثار را ارائه می‌کنیم و سازهای ایرانی مانند تار‌، بم‌تار‌ و تمبک نیز در کنار سازهای دیگر قرار دارد.

سرپرست ارکستر «گل‌های نوین» در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که چرا ارکسترهای امروزی بر بازگشت به آثار گذشتگان اصرار دارند؟ توضیح داد: این روزها خیلی‌ها روی موسیقی گل‌ها دست گذاشته‌اند، زیرا آنچه این روزها به‌عنوان موسیقی سنتی به مخاطب ارائه می‌شود، خسته‌کننده است. برای همین همه به ‌گل‌ها رو آورده‌اند.

او افزود: این در حالی است که این موسیقی آن‌طور که باید ارائه نشده است. ارکسترهایی که موسیقی گل‌هایی ارائه می‌دهند، تنظیم‌های غربی دارند و از تنظیم‌های اصیل ایرانی فاصله گرفته‌اند. در واقع صدا، دیگر صدای ایرانی نیست.

لطیفی همچنین ادعا کرد: تا به حال ارکستر ما اجرایی نداشته است که مردم با انرژی از سالن بیرون نروند. ما کارمان را همیشه به بهترین نحو انجام داده‌ایم.

رامبدلطیفی, گل های نوین, ارکستر, 16مهر,
آمار بازدید : 885
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500