ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : یک‌شنبه 29 شهریور 1394 - ساعت 12:11:52
چاپ خبر

آوان ۱۶ مهر ماه در برج آزادی روی صحنه می‌رود

گروه اوان اولین آلبوم رسمی خود را منتشر می‌کند

گروه موسیقی «اوان» در حالی قطعهٔ «اوان ۹» را منتشرکرده که قرار است، ۱۶ مهر ماه کنسرتی را در برج آزادی برگزار کند و علاوه بر آن بعد از ایام محرم و صفر و عزاداری سالار شهیدان، اولین آلبوم رسمی خود با نام «اوان» را به انتشار درآورد.

گروه اوان اولین آلبوم رسمی خود را منتشر می‌کند

 «اوان» جزو اولین گروه‌هایی است که روی سبک فیوژن کار کرده است و می‌توان گفت گروهی «پارت محور» است و نوازندگان، قطعات آهنگسازی شده را اجرا می‌کنند. «دانیال جلالی» - آهنگساز و نوازندهٔ کلارینت و ساکسیفون- در گفت‌وگو با سایت «موسیقی ما» می‌گوید که موسیقی این گروه، کانسپتی از اجتماع است و بازتابی از زندگی آدم‌هایی که در دور و برمان می‌بینیم: «ممکن است یک جوان دههٔ شصتی، در ضبط ماشینش موسیقی جاز گوش کند و بعد از آن موسیقی ایرانی و ترک بعدش موسیقی الکترونیک باشد؛ همان‌طور که در زندگی نیز با اتفاقات و حوادث گوناگونی روبه‌روست که گاهی همین اتفاقات سبب می‌شود تا مسیر زندگیش به طور کامل عوض شود. موسیقی ما هم به همین شکل است. قطعات ما «پلی‌ریتمیک» هستند و با یک اتفاق کوچک مسیرشان تغییر می‌کند و در این میان یک فانتزی مقابل ذهن مخاطب می‌گذارد.»

موسیقی «اوان» شکل متفاوتی دارد. شما چوپانی را تصور کنید که در حین چراندن احشام، تلفن همراهش زنگ می‌خورد و آن را جواب می‌دهد یا پیرزنی فرتوت که پشت کامپیو‌تر نشسته و بازی کامپیوتری انجام می‌دهد. این‌ها عین حقیقت است؛ اما تلفیق این سنت و مدرنیسم درون خودش یک فانتزی دارد، همین نگاه را می‌توان در موسیقی «اوان» نیز مشاهده کرد، نگاهی مدرن به موسیقی با تاکید بر موسیقی ایرانی. هر چند «جلالی» در این زمینه می‌گوید: «ذات موسیقی فیوژن به همین صورت است. فیوژن فکر و انتزاع را با خود به نقاط مختلف می‌برد. به خصوص آنکه شاید دیگر متریال موسیقی سنتی، کلاسیک یا الکترونیک نتواند طعم جدیدی را به موسیقی اضافه کند و در این میان «فیوژن» این امکان را می‌دهد تا نگاه جدید را به این موسیقی‌ها اضافه کنید. البته در این مسیر، آزمون و خطاهایی نیز برای خودمان انجام می‌دهیم.»

در گروه «اوان» دانیال جلالی (کلارینت و ساکسیفون)، علیرضا برزگر (سنتور)، حمید نعیمی (گیتار الکتریک)، مهرداد مهری (آکاردئون)، میلاد مرادی (کمانچه)، رشاد شالپوش (بربت، دیوان الکترونیک و باقلاما)، برزو بهرامی (پرکاشن و سازهای کوبه‌ای ایرانی) و آرش ضرابی (کنترباس) می‌نوازند و دانیال جلالی، علیرضا برزگر و حمید نعیمی به عنوان آهنگساز حضور دارند. مدیریت این گروه نیز با «ملینا حسین‌زاده» است.

آوان9, گروه آوان, گروه موسیقی, 16مهر,
آمار بازدید : 905
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500