ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : یک‌شنبه 29 شهریور 1394 - ساعت 12:11:52
چاپ خبر

حضور مرجان مهربان در فستیوال بین‌المللی ترکیه

نوازنده زن ایرانی در آنکارا قانون می‌نوازد

«مرجان مهربان» - نوازندهٔ ساز قانون- در فستیوال و همایش بین‌المللی ساز قانون در کشور ترکیه به روی صحنه می‌رود. این نوازنده در روزهای ۱۰ و ۱۱ مهرماه در فستیوال قانون نوازی ترکیه به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

نوازنده زن ایرانی در آنکارا قانون می‌نوازد

مهربان که به دعوت ریاست مرکز فرهنگی آتاتورک و مدیر وزارت فرهنگ و گردشگری هنرهای زیبای ترکیه دراین فستیوال شرکت می‌کند در این‌باره به سایت موسیقی ما می‌گوید: «این اتفاق برای ساز قانون که بعد از مدت‌ها دوری مجدداً به این سرزمین بازگشته و با همّت اساتید با لحنی ایرانی‌ احیا شده امری کم نظیر و قابل توجه است. خوشحالم که در این فستیوال قرار است قانون و فرهنگ موسیقایی ایرانی‌ را به عنوان نماینده‌ای از ایران به اجرا بگذارم. امیدوارم که بیش از این شاهد حضور قانون ایرانی‌ در گروه‌های سازهای ایرانی‌ و همچنین عرصهٔ بین المللی باشیم.»

این فستیوال در سال‌های گذشته به صورت بین المللی برگزار نمی‌شده است. امسال اما اولین سالی است که بعد از فوت حامی اصلی فستیوال (Halil Karaduman) فستیوال توسط Tahir Aydoğdu و کنسرواتوار موسیقی ترکیه آنکارا فعالیت خود را از سرگرفته و البته این فستیوال را به صورت بین‌المللی برگزار می‌کنند. امسال از نوازندگان کشورهای هم‌جوار با ملیت‌ها و فرهنگ‌های مختلف موسیقایی که ساز قانون در آن‌ها رواج دارد دعوت شده تا در این فستیوال حضور داشته باشند.

گفتنی است فستیوال ساز قانون با حضور اساتید و نوازندگان سر‌شناس و بین‌المللی قانون‌نوازی همچون Aytaç Doğan - Göksel Baktagir (از ترکیه) Ziyad Ömer (از مصر) Terane Aliyeva (از آذربایجان) Rajap Suleiman (از زنگبار) Mohamed Saadaoui (از الجزایر) و... برگزار خواهد شد. از سوی دیگر دانشجویان با استعداد و سازندگان ساز قانون نیز به این جشنواره دعوت شده‌اند.

مرجان مهربان, فستیوال ترکیه, قانون, سازقانون,
آمار بازدید : 1,093
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500