ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : سه‌شنبه 31 شهریور 1394 - ساعت 14:24:44
چاپ خبر

با آهنگسازي «آرش كامور»

آلبوم موسيقي «اسب و آتش» منتشر مي‌شود

آلبوم موسيقي «اسب و آتش» با آهنگسازي «آرش كامور» شامل هشت قطعه‌ي بي‌كلام و يك قطعه‌ي باكلام با نام «شهر خاموش» با صداي «وحيد تاج» بر اساس شعري از «محمدرضا شفيعي كدكني» به انتشار درخواهد آمد.

آلبوم موسيقي «اسب و آتش» منتشر مي‌شود

اين اثر در ژانر موسیقی فیوژن ( تلفیقی ایرانی و مدرن) منتشر شده است، اگرچه «كامور» خودش بر اين اعتقاد است كه اثرش را با تكيه بر موسيقي ايراني ساخته است، هرچند نگاهي معاصر و امروزي به اين اثر داشته است و تلاش كرده تا رويكردي مي‌ني‌مال به موسيقي‌اش داشته باشد. نگاهي كه در آن با متريال اندك، بيشترين معنا را منتقل كند. بخشي از اين اثر سال گذشته در نمايشگاه «اتوپينه» در موزه‌ي هنرهاي معاصر اجرا شد و از طرف گالري برکنر، اثر «آتش» اتوپینه به عنوان طرح جلد اثر به «كامور» اهدا شد.

«كامور» در مراسم بزرگداشت «اتو پينه» - نقاش و تصويرگر برجسته‌ي آلماني- بخشي از همين اثر را اجرا كرد. او را در اين برنامه «شايان شکرآبي» را در اجراي دو قطعه‌ي موسيقي بي کلام ياري كرد و تلفيقي بسيار زيبا و لطيف از موسيقي اصيل ايراني و موسيقي کلاسيک را به نمايش گذاشت. «اتو پینه» نقاش آلمانی است كه  تحت تاثیر رنگ های معماری اصفهان، آثار ماندگاری را خلق کرده است.

احتمال دارد اين اثر هفدهم مهرماه – همزمان با تولد استاد شفيعي كدكني- رونمايي شود. «آرش کامور»- آهنگساز و نوازنده‌ي کمانچه-  در روز جشن ملی ایران در اکسپوی ۲۰۱۵ ایتالیا کنسرتی  را با صدای سالار عقیلی و به همراه گروه موسیقی رازو نیاز اجرا کرد.

او در کارنامه هنری خویش فعالیت با بزرگانی چون پرویز مشکاتیان در گروه عارف، محمدرضا لطفی در گروه شیدا و همکاری با گروه‌هایی چون شهنازی و اقبال را ثبت کرده است. در سال ۱۳۸۴ گروه سروشان را به سرپرستی خویش تاسیس كرد که حاصل فعالیت این گروه به آهنگ سازی آرش کامور آلبوم‌هایی چون سبوی تشنه به خوانندگی سالار عقیلی با نگاهی به اشعار شاعر معاصر مهدی اخوان ثالث و آلبوم سراسر مه به خوانندگی محمد معتمدی است. همچنین چند مجموعه دیگر از این آهنگساز و نوازنده کمانچه در دست انتشار است.

آلبوم موسيقي «اسب و آتش»,آرش كامور
آمار بازدید : 914
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500