ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : چهارشنبه 8 مهر 1394 - ساعت 17:35:42
چاپ خبر

از کنسرت محسن یگانه و سینا حجازی تا همیاری با شیدا جاهد / آخر هفته با موسیقی

کنسرت محسن یگانه و سینا حجازی و گروه‌های کهت میان، شیدایی، آرزوناک و.. از جلمه برنامه‌های اجرایی این آخر هفته هستند.

از کنسرت محسن یگانه و سینا حجازی تا همیاری با شیدا جاهد / آخر هفته با موسیقی

به گزارش رادیوپدیده به نقل از هنرآنلاین، برخلاف تصور همگان که با پایان یافتن فصل تابستان فعالیت‌های هنری نیز کمتر می‌شود اما این آخر هفته که مصادف با دومین هفته مهرماه شده است، یکی از شلوغ‌ترین آخر هفته‌های موسیقی کشور رقم خواهد خود. در این میان، کنسرت‌های مختلف برگزار خواهد شد که بیشترین سهم برای کنسرت‌های پاپ است.

کنسرت سینا حجازی

خواننده آلبوم "رویا" این روزها در حال تمرین برای نخستین کنسرت رسمی خود در تهران است. سینا حجازی که خود را برای نخستین اجرای زنده‌اش آماده می‌کند، در روزهای گذشته همراه با ارکستر خود متشکل از جمعی از نوازنده‌های مطرح کشور در حال تمرین و آماده شدن برای حضور روی صحنه است.

سینا حجازی امشب ۸ مهر در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی روی صحنه خواهد رفت و با اجرای قطعات آلبوم "رویا" و گلچینی از تک قطعاتش به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

موسسه "آوای دوران" برگزار کننده این برنامه است و "رسول ترابی" نیز تهیه کنندگی این کنسرت را بر عهده دارد.

"نگاه" یگانه به نمایشگاه رسید

کنسرت محسن یگانه روزهای 9 و 10 مهرماه در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی روی صحنه خواهد رفت.

یگانه در این کنسرت که بخاطر استقبال هوادارانش به مدت دو روز تمدید شده است گلچینی از آلبوم هایش را اجرا خواهد کرد. تهیه کننده این کنسرت شرکت "آوای فروهر" است.

کهت میان در برج آزادی

کنسرت گروه موسیقی "کهت میان" به سرپرستی همایون مجدزاده نیز امشب و فردا شب هشتم و نهم مهر در تالار اصلی برج آزادی اجرا خواهد شد.

"کهت میان" در این کنسرت قطعاتی چون "برخاسته از خاکستر"، "ایستگاه آخر"، "غیرقابل بازگشت" و "بخشایش" را برای علاقه‌مندان خود به ارمغان می‌آورد.

همایون مجدزاده سرپرست و نوازنده گیتار الکتریک، سعید مقدمی گیتار الکتریک، مصطفی صالحی گیتار بیس، علی فراز درام گروه اجرای کنسرت " کهت میان" را تشکیل می دهند.

گروه "کهت میان" سال ۸۱ توسط همایون مجدزاده تاسیس شد و تاکنون دو آلبوم در سبک موسیقی تلفیقی منتشر کرده است.

همیاری با شیدا جاهد

حسین علیشاپور کنسرتی را با عنوان شیدایی برای همیاری با شیدا جاهد، خواننده‌ای که مدتی‌ست دچار بیماری است، برگزار می‌کند.

در این کنسرت که 8 مهرماه در تالار رودکی برگزار می‌شود، مهدی رستمی (نوازنده سه تار) و محمدرضا شرایلی (نوازنده تنبک) نیز حضور دارند. این دو نوازنده پیش از این نیز سابقه اجرای مشترک با علیشاپور را داشته‌اند.

این خواننده در گفت‌وگویی پیرامون چگونگی و چرایی برگزاری کنسرت گفت: سابقه آشنایی و دوستی من با مسعود و شیدا جاهد به سال‌ها پیش برمی‌گردد و اکنون که این مشکل برای شیدا پیش آمده، وظیفه دوستی دانسته‌ام که کاری کوچک برای تسکین درد دوستانم انجام دهم. هرچند می‌دانم که بسیار ناقابل و اندک است.

وی افزود: در این راستا با خود دوستان هم مشورت کردم و از ایشان خواهش کردم تا کنسرتی را با این منظور برگزار کنم که ایشان نیز پذیرفتند. مهدی رستمی نوازنده خوب سه تار و محمدرضا شرایلی دوست تنبک نوازم هم طی گفت‌و‌گوی کوتاهی که داشتم، قبول زحمت کردند که در این کنسرت همراه باشند. ضمن آن که برای برگزاری کنسرت از افشین معصومی مدیرعامل موسسه‌ی نغمه حصار خواهش کردم که برنامه را برگزار کند و امور اداری‌اش را انجام دهد که وی نیز بدون درنگ و بزرگوارانه پذیرفت تا در این مسیر همراه باشد.

وی تصریح کرد: جای قدردانی فراوان از بهرام جمالی مدیرعامل بنیاد رودکی وجود دارد که سالن رودکی را به صورت رایگان در اختیار ما قرار داد تا هزینه‌های برگزاری کنسرت عملا به صفر برسد. همچنین رئیس سالن رودکی خانم سهرابیان هم بسیار همکاری و همراهی کرد که باید از ایشان و مجموعه‌ی کاریشان تشکر کنم.

او گفت: مجید کاشانی که طراح جلد آلبوم‌های نگارینه و ترنگاترنگ نیز بوده و از طراحان بارز و برجسته ماست هم قبول زحمت کرده که پوستری را برای کنسرت طراحی کند که جا دارد از او نیز تشکر کنم.

این خواننده اضافه کرد: از آن جایی زمان کمی تا برگزاری کنسرت باقی مانده مجبور بودیم برای صدور مجوز با اعضای شورای موسیقی رایزنی کنیم که آقایان داوود گنجه‌ای و هادی منتظری و مسعود شعاری دلسوزانه امور را انجام دادند که هم از آنان و هم از کارکنان دفتر موسیقی تشکر می‌کنم که کار را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دادند.

علیشاپور ابراز امیدواری کرد که اهل موسیقی با حضور در این کنسرت شیدا را در راه غلبه بر بیماری‌اش یاری دهند.

کنسرت آرزوناک

کنسرت گروه موسیقی "آرزوناک" ویژه بانوان به سرپرستی و آهنگسازی فهیمه عظیمی ده مهر ماه در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

آرزوناک در بخش اول قطعاتی همچون پیش درآمد اصفهان، ساریگلین، تک‌نوازی قانون و مفتون در آواز اصفهان، کوچه لر، تو گلی، رنگ بیات اصفهان و در بخش دوم ساز آواز گیلکی در دستگاه شور و آواز دشتی، گیلکی کاکولی و چند قطعه دیگر را برای علاقه‌مندان به موسیقی اصیل و محلی ایرانی اجرا می‌کند.

این گروه موسیقی با به کارگیری رنگ صوتی دوساز ویلنسل و گیتار و با هدف ایجاد فضایی نو و تازه اقدام به تنظیم و بازخوانی قطعه‌های محلی نموده است.

نوازندگان گروه موسیقی "آرزوناک" عبارت هستند از: الهام مطلب‌نیا: قانون، نرگس نیری: تار، آیلی مرغوب‌نیا: کمانچه، پرستو خندانی:عود، فاطمه بیگی: بم تار، راحیل عباس‌زاده: گیتار، سوسن راد: ویلنسل، آناهیتا جبارپور: سازهای کوبه‌ای، زهره فیروزی: خواننده، فهیمه عظیمی: سرپرست و نوازنده نی.

گفتنی است؛ کنسرت گروه موسیقی "آرزوناک" دهم مهر ماه در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران ویژه بانوان برگزار می‌شود و علاقه‌مندان جهت تهیه بلیت می‌توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه نمایند.

زندگی جاریست

کنسرت بداهه نوازی پیانوی ایرانی با عنوان "زندگی جاریست ..." توسط بردیا صدر نوری روز جمعه دهم مهر ماه همزمان با عید سعید غدیر در تالار وحدت اجرا می‌شود.

بنابر این گزارش، صدرنوری در این برنامه به اجرای قطعاتی از آلبوم تکنوازی پیانوی خود با نام "زندگی جاریست ..." و مرکب نوازی در دستگاه‌های ماهور، اصفهان، همایون، چارگاه و دشتی و اجرای نغمه‌هایی از ترانه‌های قدیمی و خاطره‌انگیز خواهد پرداخت. این برنامه دومین کنسرت تکنوازی پیانو وی بعد از اجرای او در سال 79 در کاخ نیاوران است.

محسن یگانه, سیناحجازی, شیداجاهد, کهت می ان, کنسرت,
آمار بازدید : 1,657
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500