ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : شنبه 11 مهر 1394 - ساعت 16:00:11
چاپ خبر

در نشست خبری "آی آر رحمان" مطرح شد;

موسیقی فیلم «محمد(ص)» هدیه‌ای است برای پیامبر؛ دوست نداشتم به اسکار برود

آی آر رحمان آهنگساز فیلم محمد رسول الله(ص)، گفت: موسیقی که برای فیلم محمد(ص) ساختم، هدیه‌ای است از طرف من به ساحت پیامبر اکرم(ص) و ترجیح می‌دادم در اسکار نباشد.

موسیقی فیلم «محمد(ص)» هدیه‌ای است برای پیامبر؛ دوست نداشتم به اسکار برود

به‌گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری آی آر رحمان آهنگساز فیلم محمد رسول‌الله(ص) با کارگردانی مجید مجیدی دقایقی پیش در مجتمع کوروش برگزار شد.

در این نشست آی آر رحمان در ابتدای صحبت‌هایش گفت: من از کودکی طرفدار سینمای هالیوود و چین بودم. خوشبختانه مجیدی من را به سمت سینمای ایرانی جذب کرد. احترام زیادی برای مجیدی قائلم و حضورم در فیلم محمد رسول الله (ص) از 3 جهت حائز اهمیت است. نخست آنکه فرصت همکاری با یک فیلم ایرانی و حضور در ایران را داشتم، دوم فرصت بودن در کنار مجید مجیدی و در نهایت افتخار آهنگسازی برای فیلمی با موضوع حضرت رسول (ص).

وی ادامه داد: از کودکی هوادار فیلم‌های مذهبی بودم. وقتی آهنگسازی فیلم محمد رسول‌الله (ص) به من پیشنهاد شد کمی ترس داشتم که آیا حاصل کارم مورد قبول حضرت رسول (ص) و خداوند قرار خواهد گرفت.

آهنگساز فیلم محمد (ص) درباره تفاوت‌های کار در سینمای ایران و سینمای هالیوود گفت: هر سینمایی بازتاب‌دهنده فرهنگ آن کشور است. برای مثال سینمای هند تامین کننده سرگرمی است برای مردم این کشور. سینمای هالیوود آینده محور است اما سینمای ایران کیفیتی خاص از معصومیت و انسانیت را نمایش می‌دهد.

وی تاکید کرد: کارگردانان سینمای ایران علیرغم محدودیت‌هایشان ارتباط خوبی با مخاطب برقرار می‌کنند.

آهنگساز فیلم محمد رسول الله (ص) درباره چگونگی روند همکاریش با مجید مجیدی گفت: در ابتدا سعی کردم ایده‌هایم را با مجیدی در میان بگذارم و ایشان را راضی کنم که اینها فقط ایده‌های اولیه است. کمی انرژی برد و طول کشید تا به درک مشترکی رسیدیم.

رحمان ادامه داد: نخستین قطعه‌ای که برای فیلم ساختم قطعه ابابیل بود که آواز "لبیک اللهم لبیک" را به آن اضافه کردم و وقتی مجیدی آن را شنید مرا در آغوش کشید.

وی گفت: آهنگسازی فیلم محمد رسول الله (ص) 6 ماه طول کشید. سبک آهنگسازی برای فیلم در ایران شبیه سبک هالیوود است. در آنجا هم نخست فیلم ساخته می‌شود و بعد برایش آهنگ می‌سازند. 

آهنگساز فیلم محمد رسول الله (ص) ادامه داد: دوست داشتم برای فیلم محمد به‌گونه‌ای آهنگسازی کنم که تک تک تم‌هایش با مخاطب سخن بگویند و موسیقی پیامی مستقل داشته باشد نه اینکه یک کاغذ دیواری باشد.

رحمان درباره استفاده از تم‌های موسیقی عربی گفت: پیش از آغاز کار آهنگسازی تلاش کردم تا با چند مقام از موسیقی عربی آشنا شوم و از آنها بهره ببرم اما در عین حال سعی کردم موسیقی فیلم چندان به سمت موسیقی عربی حرکت نکند تا بتواند با مخاطب جهانی ارتباط برقرار کند.

آهنگساز فیلم محمد رسول الله (ص) درباره فیلم‌هایی که از سینمای ایران دیده است گفت: از سینمای ایران فیلم‌هایی مانند بچه‌های اسمان، رنگ خدا، باران، لیلا و جدایی نادر از سیمین را دیده‌ام.

وی درباره حضور فیلم محمد (ص) در اسکار گفت: اینکه فیلم محمد به عنوان نماینده سینمای ایران به اسکار می‌رود نکته مثبتی است اما من به شخصه ترجیح می‌دادم موسیقی که برای این فیلم ساختم در اسکار نباشد و تنها هدیه‌ای از طرف من به ساحت پیامبر اسلام (ص) باشد.

فروش فیلم محمد (ص) به 9 میلیارد تومان رسید/آغاز کران بین‌المللی از ترکیه

در بخش دیگری از این نشست صابری تهیه‌کننده فیلم محمد(ص) درباره آمار فروش این فیلم گفت: تا امروز فروش بلیط‌‌های فیلم محمد(ص) در سینماها از مرز 8 میلیارد تومان گذشته است. البته اکران‌های جانبی ما برای ارگان‌های مختلف هم حدود یک میلیارد تومان بوده است.

صابری درباره اکران بین‌المللی فیلم محمد(ص) گفت: هم‌اکنون در حال امضای تفاهم‌نامه‌ای با آموزش و پرورش هستیم تا دانش‌آموزان بتوانند این فیلم را ببینند. از هفته آینده نیز اکران بین‌المللی فیلم محمد(ص) در ترکیه آغاز می‌شود. همچنین مذاکراتی با دو کمپانی بزرگ آمریکا برای پخش این فیلم داریم.

وی در پایان تاکید کرد: کشورهای مالزی، اندونزی، کویت و قطر نیز مشتاق اکران فیلم محمد رسول الله(ص) هستند.

آی آر رحمان, آهنگساز, محمدرسول الله, اسکار,
آمار بازدید : 1,136
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500