ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : شنبه 11 مهر 1394 - ساعت 22:25:04
چاپ خبر

نمایشنامه خوانی «روزواقعه» همراه باموسیقی

نمایش نامه خوانی « روز واقعه » نوشته‌ی «بهرام بیضایی» توسط « محمد رحمانیان » انجام می شود.

نمایشنامه خوانی «روزواقعه» همراه باموسیقی

به گزارش رادیوپدیده به نقل از ریتم نو، قرار است این اجرا در روزهای بیست ودو ،بیست سه و بیست و چهارم مهر در ساعت ۱۹ در تالار اصلی مجموعه‌ی تئاتر شهر برگزار شود.همان‌طور که پیش بینی می‌شد، کارگردان این نمایشنامه خوانی  از تیم همیشگی خود (متشکل از «مهتاب نصیر پور»،«اشکان خطیبی»، «علی عمرانی» و…) استفاده کرده است. اهالی تئاتر با شنیدن نام رحمانیان یاد اجراهای موزیکال تئاتر می‌افتند.این اجرا _همانند دیگر کارهای رحمانیان_خالی از موسیقی نیست.
« اشکان خطیبی » یکی از بازیگران این نمایشنامه خوانی و کسی که به همراه «مهدی نعمتی» مسولیت طراحی و اعلان برنوشت این اثر را بر عهده دارد ضمن اشاره به زمان برگزاری این اجرا، در گفت و گو با خبر نگار سایت ریتم نو بیان کرد: «همان طور که می‌دانید پیش‌تر از این فیلم این نمایشنامه‌ی عظیم ساخته شده است. بدین ترتیب مطمئن هستم عده‌ی زیادی مضمون متن ارجمند«بهرام بیضایی» که همانا نگاهی متفاوت به واقعه‌ی عاشورا است را می‌شناسند.»

خطیبی در مورد این اجرا اظهار داشت: «در اجرایی که خواهید دید از بیست بازیگر به نام‌های «علی عمرانی»، «مهتاب نصیر پور»، «خسرو احمدی»، «حبیب رضایی» و… استفاده شده است که بنده نیز سهمی در بازیگری این اثر دارم. نکته‌ی قابل توجه، نگاه ویژه‌ی این اجرا به موسیقی و حضور پررنگ نوا در بطن ساخته‌ی «بیضایی» است. به همین منظور از «علیرضا افکاری» در ساخت قطعاتی در همین راستا کمک گرفتیم ؛ تنظیم قطعات مذکور هم به عهده‌ی «مهرداد میرزایی » است.»

وی در پایان افزود: «گروه ما به منظور عرضه‌ی شیوه‌ی نو و جذاب در نمایشنامه خوانی، سعی کرده است به فراخور مضمون  این نمایشنامه ی خاص از موسیقی هم بهره ببرد. در آخر هم قرار است ؛ کنار موسیقی، «علی زند وکیلی» ترانه‌هایی از «افشین مقدم» را در زمان‌های مقرر بخواند تا به همین شیوه ، سعی کنیم از خمودگی مخاطب و کلیشه در اجراها پرهیز کنیم.امیدوارم این شیوه‌ی نو پیشنهادی برای چنین اجراهایی یا حتی پیشنهاد برای ارائه‌ی خلاقیت‌ها باشد.»

نمایشنامه خوانی, روزواقعه, بهرام بیضایی, محمدرحمانیان, اشکان خطیبی,
آمار بازدید : 1,115
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500