ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : دوشنبه 13 مهر 1394 - ساعت 13:35:35
چاپ خبر

پلی به گذشته با «شب باران عشق» / ناصر چشم‌آذر از کنسرت «شب باران عشق» گفت

نشست خبری کنسرت ناصر چشم آذر با عنوان «شب باران عشق» با حضور ناصر چشم‌آذر آهنگساز، فرهاد هراتی رهبر ارکستر و علی جعفری پویان نوازنده برگزار شد.

پلی به گذشته با «شب باران عشق» / ناصر چشم‌آذر از کنسرت «شب باران عشق» گفت

به گزارش رادیوپدیده به نقل از هنرآنلاین، نشست خبری کنسرت ناصر چشم آذر با همراهی فرهاد هراتی به عنوان رهبر ارکستر صبح امروز دوشنبه در مکتب‌خانه تهران برگزار شد.

در ابتدای این نشست فرهاد هراتی رهبر ارکستر گروه" نامیرا" و رهبر این کنسرت درباره اجرایش گفت: خوشحالم که یکی از اسطوره‌های ما بعد از سه دهه راضی به اجرا شده است. من زمان اجرای کنسرتم برای سازمان ملل که در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شد با چشم آذر آشنایی پیدا کردم و اولین همکاری ما با گروه کر کودک و نوجوان نامیرا آغاز شد.

وی افزود: زمانی که ایشان به من پیشنهاد همکاری در این ارکستر را به عنوان رهبر دادند، پنج روز طول کشید تا به جواب ایشان پاسخ بگویم؛ زیرا استرس داشتم و نمی‌توانستم چنین تصمیم سختی را قبول کنم.

هراتی ادامه داد: این کنسرت از زمانی که اولین میزان آن داده می‌شود، پلی به گذشته زده و تا به آخر نیز درهمان سال‌های دور باقی خواهد ماند. در واقع زمان حال و آینده در این کنسرت وجود ندارد.

ناصر چشم آذر نیز درباره اجرایش گفت: این کنسرت به چهار بخش تقسیم می‌شود. بخش اول کار "خواهران غریب" است، بخش دوم از آلبوم" باران عشق"، بخش سوم استودیو فیلم و بخش آخر نیز ملودی‌های 40 سال پیش به صورت بی‌کلام است.

وی ادامه داد: در بخش سوم یک قطعه از حمیدرضا گلشن با نام "مولا علی" به صورت با کلام اجرا خواهد شد.

چشم آذر در پاسخ به سؤال خبرنگاری که درباره عدم فعالیت‌هایش در این چند سال پرسیده بود، پاسخ داد: من از صحنه نرفته بودم که الان بخواهم بازگردم. در این سال‌ها با واحد موسیقی فیلم صداوسیما همکاری می‌کردم، اما اجرای زنده نداشتم. البته چندی پیش در شب منتقدان فیلم، با یک ارکستر کوچک اجرایی داشتم، اما چون پیشنهاد درستی در این سال‌ها نداشتم اجرایی برگزار نکردم تا این‌که به پیشنهاد همسرم تصمیم به اجرای زنده با یک ارکستر بزرگ گرفتم.

علی جعفری پویان، نوازنده، که در این نشست به نیابت از همایون رحیمیان حضور پیدا کرده بود نیز گفت: مایستر این ارکستر همایون رحیمیان است که بنا به دلایلی امروز حضور پیدا نکرد و من به عنوان نماینده وی در این نشست حضور دارم. همکاری من با آقای چشم آذر به سال 81 بازمی‌گردد و در تمام این سال‌ها هر زمان کاری از ایشان اجرا می‌کردم از خطی که ایشان نوشته بودند لذت می‌بردم. برای برگزاری این کنسرت شور و انرژی زیادی دارم و این کنسرت یک امتیاز مثبت برای من است.

چشم آذر در اواسط این نشست اشاره کرد: قطعه "قارچ سمی" به بازماندگان فاجعه منا تقدیم شده و برای بازماندگان این حادثه طلب صبر و شکیبایی دارم، امیدوارم دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

این آهنگساز در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری درباره رپرتوار استودیو فیلم پاسخ داد: در این رپرتوار موسیقی فیلم‌های "تاراج"، "می‌خواهم زنده بمانم"، "قارچ سمی" و "قصه‌های مجید" اجرا خواهند شد.

او همچنین درباره بداهه‌نوازی در این کنسرت گفت: در این برنامه بداهه به آن صورت که باید اجرا نمی‌شود. اما قطعه "باران عشق"به دلیل این‌که بداهه ساخته شده است، به همان صورت نیز اجرا خواهد شد.

پویان نیز در ادامه صحبت‌های چشم آذر گفت: امیدوارم برای تمام نوازندگان بابت اجرای کنسرت امنیتی به وجود بیاید تا دچار مشکلات قبل و بعد از اجرا نشوند، بسیار حیف است که ما پنج ماه تمرین کردیم و فقط یک شب روی صحنه خواهیم رفت.

این نوازنده علت یک شب اجرا را تداخل کنسرت‌ها با هم، زمان اجرا و ترافیک کاری بیان کرد.

آهنگساز قطعه "قصه‌های مجید"، درباره ترکیب‌بندی ارکستر نیز پاسخ داد: بیست گروه زهی، 12 ویولن، 4 نفر آلتو، 2 نفر هورن، ترومپت، فلوت، ابوا، 2 نفر سازهای کوبه‌ای، گیتار بیس، دف و درام کل ارکستر "شب باران عشق "را تشکیل می‌دهند.

یک بخش از کنسرت نیز تشکر ویژه از گروه کر کودک و نوجوان "نامیرا" خواهد بود.

این موزیسین در پایان درباره عدم اجرای کنسرت "شور عشق" پاسخ داد: قرار بود کنسرت شور عشق برگزار شود، اما به دلیل آتش‌سوزی منزلم که ضرر و زیان زیادی به من و وسایلم وارد کرد، این فرصت پیش نیامد.

در این نشست خبری میرعلی نقی منتقد، رضا مهدوی و آرش نصیری به عنوان مهمان ویژه حضور داشتند.

این کنسرت به همت شرکت "آوای دوران" به تهیه‌کنندگی رسول ترابی برگزار خواهد شد.

کنسرت "شب باران عشق" با اجرای کارهای ناصر چشم‌آذر روز 19 مهرماه در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

شب باران عشق, ناصرچشم آذر, فرهادهراتی, علی جعفری پویان, کنسرت,
آمار بازدید : 1,339
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500