ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : سه‌شنبه 14 مهر 1394 - ساعت 12:52:59
چاپ خبر

فریدون شهبازیان: برخی نااهلان موسیقی از اهالی موسیقی بیشتر سود می‌برند

مراسم رونمایی از جدید‌ترین آلبوم گروه «میراث» در فروشگاه فرهنگ برگزار شد. در این مراسم که همزمان با ایام بزرگداشت مولانا جلال‌الدین محمد بلخی بود از آلبوم جدید این گروه به نام «گوهرافشان» رونمایی به عمل آمد.

فریدون شهبازیان: برخی نااهلان موسیقی از اهالی موسیقی بیشتر سود می‌برند

به گزارش رادیوپدیده به نقل از موسیقی ما، آلبومی که به گفته «آرش قاسمی»، سرپرست و آهنگساز گروه، تولید آن دقیقا دو سال به طول انجامیده و کارهای اولیه آن در حوزه هنری انجام شده است. در ابتدای این برنامه سرپرست گروه میراث گفت: «همه اشعار این آلبوم به خداوندگار رومی تعلق دارد و همان‌طور که می‌دانید دکلمه این اشعار کار هرکسی نیست. از این رو ما «ژاله صادقیان» و «بهزاد فراهانی را انتخاب کردیم.»

او سپس افزود: «از «پیروز ارجمند» مدیر آن دوره مرکز موسیقی حوزه‌ هنری و «فاضل نظری»، مدیر کنونی تشکر می‌کنم. انتشار این آلبوم از مهرماه سال ۱۳۹۲ تا چهارم مهر امسال به طول انجامید. در این میان از سال ۱۳۹۲ تا به‌ حال اتفاق‌های زیادی رخ داد که اگر این اتفاقات را در قالب کتابی منتشر کنیم، کم فروش نخواهد بود. این آلبوم تنها برای من یک آلبوم موسیقی نبود بلکه به‌ مثابه‌ آموزگار حتی تغییراتی در رفتارهای من با دیگر انسان‌ها به وجود آورد.»

قاسمی سپس گفت: «گروه ما از سال ۱۳۷۸فعالیت موسیقی خود را آغاز کرد. همیشه دوست داشتیم در روزی مختص به بزرگان ادبیات کنسرت یا رونمایی داشته باشیم تا بزرگداشتی هم برای مفاخر کشور برپا کنیم.»

یکی دیگر از بخش‌های برنامه هم صحبت‌های «فریدون شهبازیان» بود که این آهنگساز باسابقه گفت: «در وانفسای موسیقی امروز همین‌ که چنین گروهایی شکل می‌گیرند اهمیت بالایی دارد. کسانی که به شکل حرفه‌ای در گروه‌های موسیقی نبودند از مشکلات کار خبر ندارند.»

او در ادامه افزود: «متاسفانه این روز‌ها موسیقى به دست دلالانى اجرا می‌شود که تجربه و علمى از موسیقى ندارند. بسیارى از سایت‌هاى موسیقى کمترین تبلیغات را براى گروه‌هایى نظیر میراث انجام می‌دهند. در صورتى که من خودم مسبب ورود موسیقى پاپ به صدا و سیمای ایران در دوران آقاى لاریجانى بودم و بهترین آثار موسیقى پاپ دره‌مان دوره دهه ٧٠ شنیده می‌شد. الان هم متاسفانه هر شخصى که پول و سرمایه اى دارد به عرصه موسیقی وارد می‌شود. کشور ما تنها به دلیل داشتن موسیقى محلى و مقامى و ردیف از کشور هاى دیگر متمایز است ولى مثلا کشورهای اروپای شرقی بیشتر از موسیقی فولکلوریک خود حمایت می‌کنند.»

او درباره کنسرت گروه میراث هم گفت: «امکان دارد آرتیست‌های بزرگ هم اشتباه کنند پس اشتباه ناگزیر است. این اجرا نیز حاوی ضعف و نکات مثبت زیادی بود. اما مسلم است باید از این موسیقی حمایت کرد. زیرا امروزه موسیقی به دست دلالان افتاده و کسی هم توانایی مقابله با این نوع موسیقی را ندارد و اگر توانی هم باشد پای منافع در میان است. جای تأسف است برخی نااهلان موسیقی از اهالی موسیقی بیشتر سود می‌برند. گرچه کنسرت این گروه پیش‌فروش شد و فکر می‌کنم برای چنین گروهی کار بزرگی است اما مسلم است این گروه به حمایت احتیاج دارد. بعضی تبلیغ‌ها نابرابر است وقتی تبلیغ یک موسیقی به مدت شش ماه در یک سایت قرار می‌گیرد نسبت به موسیقی که یک هفته تبلیغ‌شده ماندگاری بیشتری دارد. جای تأسف است دلالانی که از این قضیه سود می‌برند برای بارور کردن موسیقی تلاش نمی‌کنند.»

آلبوم گوهرافشان جدید‌ترین اثر گروه میراث به خوانندگی «بامداد فلاحتی» و دکلمه «ژاله صادقیان» و «بهزاد فراهانی» تولید شده که قابل تهیه از فروشگاه‌های معتبر فرهنگی و هنری است.

فریدون شهبازیان, نااهلان, موسیقی, آلبوم, گروه موسیقی, میراث,
آمار بازدید : 1,118
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500