ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : سه‌شنبه 14 مهر 1394 - ساعت 13:22:13
چاپ خبر

مکتب‌خانه آواز ایران آغاز به کار می‌کند/ سالن 300 نفری، نیازی به حضور اماکن ندار

بابک ربوخه ضمن اشاره به آغاز فعالیت‌های مکتب‌خانه آواز ایران، گفت: این مکتب‌خانه فردا در باغ‌موزه هنرهای ایرانی افتتاح می‌شود. اساتید تراز اول ردیف آوازی ایران در این مکتب‌خانه حضور خواهند داشت.

مکتب‌خانه آواز ایران آغاز به کار می‌کند/ سالن 300 نفری، نیازی به حضور اماکن ندار

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری فارس، نشست خبری بابک ربوخه مدیر مرکز موسیقی و سرود سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران، صبح امروز با حضور این مدیر و غلامرضا صنعتگر برگزار شد.

بابک ربوخه در ابتدای این نشست ضمن اشاره به آغاز فعالیت‌های مکتب‌خانه آواز ایران، گفت: این مکتب‌خانه فردا در باغ‌موزه هنرهای ایرانی افتتاح می‌شود. اساتید تراز اول ردیف آوازی ایران در این مکتب‌خانه حضور خواهند داشت و هر هفته یکی از این اساتید به تدریس شیوه‌های آوازی موسیقی ایران می‌پردازد. همچنین در افتتاحیه مکتب‌خانه آواز ایران از 12 استاد موسیقی ایرانی تجلیل می‌شود.

وی افزود: پس از یک سالی که من مسئول موسیقی سازمان فرهنگی، هنری شهرداری بودم، خواستم این رویکرد را اعمال کنم که اساتید باتجربه در کلاس‌های موسیقی حضور داشته باشند و تلاش کردم کسانی را که صلاحیت تدریس ندارند، از چرخه آموزشی فرهنگسراها حذف شوند. طی یک غربالگری از 173 مدرس، 51 نفر انتخاب شدند که واقعاً صلاحیت تدریس موسیقی دارند. این انتخاب‌ها نیز به‌وسیله بنده،‌ همایون رحیمیان و استاد شکارچی اتفاق افتاده است.

ربوخه ادامه داد: 16 فرهنگسرایی که آمادگی آموزش را دارند، دوباره بازگشایی شدند و تعدادی نیز هنوز به بهره‌برداری نرسیده‌اند؛ چراکه امکانات سخت‌افزاری جهت آموزش موسیقی را نداشتند. بازگشایی کلاس‌های موسیقی قدری زمان‌بر است. ما در مرحله اول کلاس‌های فرهنگسرای خاوران، ابن‌سینا، ملل، اشراق و نور را بازگشایی کردیم و طی مرحله دوم فرهنگسراهای شفق، سرو، فردوس، بهمن بازگشایی می‌شوند.

این مدیر موسیقی شهرداری تهران درباره اساتیدی که در مکتب‌خانه آواز ایران فعالیت می‌کنند، گفت: سعی کردیم در ابتدای راه فعالیت‌مان را با قوت شروع کنیم، به همین خاطر اساتیدی چون نصرالله ناصح‌پور، علی جهاندار، صدیق تعریف، حمیدرضا نوربخش، حسام‌الدین سراج و محمد باجلان در این کلاس‌ها حضور خواهند داشت.

ربوخه در بخش دیگری از این نشست درباره بحث اماکن و دریافت هزینه از سالن‌های اجرای کنسرت، گفت: با دوستان وزارت ارشاد در این باره صحبت کردیم، اما تلاش خواهیم کرد که هزینه‌ای را که اماکن از گروه‌های موسیقی برای اجرا دریافت می‌کنند را حذف کنیم. به اعتقاد ما سالن 300 نفری، نیازی به حضور اماکن ندارد. با مقامات بالاتر این مسئله را طرح کردیم و قول می‌دهیم این موضوع در آینده نزدیک برطرف شود.

مکتب خانه, آواز, ایران, اماکن, بابک ربوخه,
آمار بازدید : 1,179
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500