ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : چهارشنبه 15 مهر 1394 - ساعت 16:00:45
چاپ خبر

«پرواز همای» سرانجام روی صحنه رفت

کنسرت «پرواز همای» پس از حرف و حدیث‌های فراوان و لغو یک‌باره این برنامه در سالن وزارت کشور، سرانجام با صلاحدید برنامه‌گذارانش در تالار وحدت روی صحنه رفت.

«پرواز همای» سرانجام روی صحنه رفت

به گزارش سایت «موسیقی ما»، این خواننده شب گذشته در حالی در تالار وحدت به اجرای برنامه پرداخت که «علی مرادخانی» دقایقی پیش از آغاز برنامه و در حالی که این خواننده و ارکستر بزرگش روی صحنه در حال تست صدا بودند، در تالار وحدت حضور پیدا کرد و پس از گپ‌و‌گفتی کوتاه با برگزار کنندگان این کنسرت، نظاره‌گر این برنامه بود.

همای ابتدای برنامه‌اش را با قطعه «وطنم» آغاز کرد و پس از اتمام این قطعه، اثری در مدح شهدا را با ترجیع بند «پیوند جاودان است، خون برادرانم» اجرا کرد تا ابتدای برنامه‌اش را با ادای دینی به کشور و شهدای این سرزمین آغاز کرده باشد. این خواننده در ابتدای برنامه‌اش پس از خوش‌آمد گویی به حضار، رو به جمعیت حاضر گفت: «گرامی می‌داریم یاد و خاطره هموطنانمان را که در منا جان باختند و ادای احترام می‌کنم به هنرمند گرامی سینمای ایران سرکار خانم «هما روستا» که در چند روز گذشته از بین ما رفتند. همچنین همنفس شمالی من «هادی نوروزی» هم از بین ما رفت و از همه شما بزرگواران خواهش می‌کنم به پاس احترام به این عزیزان سی ثانیه به پا خیزیم و سکوت کنیم.»

پس از این آغاز احساسی، همای در ادامه سخنانش گفت: «تشکر می‌کنم از همه کسانی که تمام سعیشان را کردند که من روی صحنه بیایم و همه کسانی که همه سعی‌شان را کردند که من روی صحنه نیایم. اما حمایت‌های شما باعث شد که من الان اینجا باشم و از این بابت خوشحالم و به شما و این مردم افتخار می‌کنم. برنامه را اگر اجازه بدهید ادامه می‌دهیم.» صحبت‌های همای باعث شد جمعیت حاضر به تشویق این خواننده بپردازند تا کنسرت ادامه پیدا کند.

همای قطعه‌ای دو زبانه (آذری و فارسی) را به عنوان سومین قطعه اجرا کرد و در پایان این اثر رو به حاضرین گفت: «هر چند من رشتی هستم ولی ارادت ویژه‌ای به آذری‌ها دارم. از اعضای ارکسترم تشکری جانانه دارم که در این چند ماه ملتهب و پرفراز و نشیب با بیش از ۲۵ جلسه تمرین مداوم باعث شدند امشب با خیالی آسوده در کنار شما باشم.»

قطعه «مادر» قطعه بعدی این برنامه بود که این هنرمند آنرا به همه مادران و بانوان ایرانی تقدیم کرد. پس از اتمام این قطعه «همای» مادرش را در آغوش گرفت تا جمعیت حاضر به تشویق آن‌ها بپردازند. در این بخش، همای و رهبر ارکسترش صحنه را ترک کردند تا «پاشا هنجنی» با تکنوازی پرحرارت «نی» فضای سالن را عوض کند. تسلط بالای هنجنی و قدرت فوق العاده در تکنوازی این ساز مورد توجه حاضرین قرار گرفت و در حین اجرای برنامه این نوازنده، بار‌ها و بار‌ها مورد تشویق قرار گرفت.

 «گرگ» قطعه پرطرفدار همای بود که با شعری از فریدون مشیری بخش بعدی این کنسرت را تشکیل می‌داد. در بخشی از ترانه این اثر آمده: «در جوانی جان گرگت را بگیر! / وای اگر این گرگ گردد با تو پیر/ روز پیری، گرکه باشی همچو شیر/ ناتوانی در مصاف گرگ پیر...» «ساقی» دیگر قطعه‌ای بود که از سوی این خواننده اجرا شد و نکته قابل توجه در روی صحنه حضور یک هنرمند خطاط و خوشنویس بود که بدون توجه به نوانده‌ها و فضای سالن اشعار هز ترانه را خطاطی می‌کرد. در میانه‌های برنامه پرواز همای، نبود زمان کافی برای تهیه و چاپ بروشور برنامه را از جمله کاستی‌های این کنسرت دانست و با معرفی کوتاهی از قطعاتش، از حاضرین خواست که حدود پانزده دقیقه آنتراکت داشته باشند و پس از اتمام آنتراکت با قطعه «در شب گیسوان تو» روی صحنه آمد تا شروع پارت دوم برنامه، مورد استقبال دوستدارانش قرار بگیرد.

همای در ادامه ضمن تشکر از رهبر ایتالیایی ارکسترش «انریکو جرولا» گفت: «می‌خواهم تشکر کنم از یک نابغه ایتالیایی که به ما کمک کرد و رهبری ارکستر این کنسرت را پذیرفت. بخاطر این احترام از سوی انریکو تصمیم گرفته‌ایم که بخشی از یک اپرای معروف ایتالیایی را با حضور یک مربی و استعداد خوب ایرانی «حمید رضا شعبانی» به ایشان پیشکش کنیم.» با روی صحنه آمدند حمید رضا شعبانی، این خواننده در ابتدا به صورت انفرادی و با همراهی ارکستر اثری ایتالیایی را اجرا کرد و در ادامه نیز به صورت دو نفره با پرواز همای و نوازندگی پیانوی انریکو جرولا اثری دیگر را با اجرا و «اکت»‌های جالب دو نفره از سوی همای و شعبانی اجرا شد تا حاضرین در سالن شاهد اجرایی متفاوت که در بخش‌هایی از آن می‌شد سردرگمی و ناآشنا بودن مخاطب ایرانی را با این فضا‌ها به خوبی از چهره حاضرین در سالن دید.

همچنین «همای» از اجرای اپرای «موسی و شبان» در آینده‌ای نه چندان دور در ایران خبر داد. این هنرمند در ادامه دست به ساز شد در ادامه قطعه‌ای را نیز به پدرش و همه پدران ایرانی تقدیم کرد با اجرای چند قطعه دیگر نخستین اجرای برنامه در کشور پس از سال‌ها فعالیت به اتمام رسید تا دوستداران این خواننده پس از کش و قوس‌های فراوان شاهد کنسرت این خواننده در ایران باشند.

گفتنی‌ست این کنسرت به همت موسسه صوت «آوای هنر» وتهیه کنندگی «محمد جلیل‌پور» روی صحنه رفت.

پروازهمای, وزارت کشور, لغو, تالاروحدت,
آمار بازدید : 1,300
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500