ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : شنبه 18 مهر 1394 - ساعت 19:25:16
چاپ خبر

بابک جهانبخش «طهران» را به تهران آورد

کنسرت پاییزی بابک جهانبخش در تهران در حالی برگزار شد که این اجرا با استقبال خوب هوادارانش برای دومین بار تمدید شده است. روز 14 مهرماه بابک جهانبخش و گروه ارکسترش در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران روی صحنه رفتند و این برنامه برای روز 16 مهر‌ماه نیز تمدید شده است.

بابک جهانبخش «طهران» را به تهران آورد

تفاوت برای ادامه موفقیت
مطابق انتظار، جهانبخش کنسرتش در تهران را با قطعه جدیدش یعنی «طهران» آغاز کرد؛ قطعه‌ای که تنظیم ارکسترالش با کمی تفاوت از نسخه منتشر شده، جو بسیار خوبی را در آغاز کنسرت برای حاضران در سالن ایجاد کرد و شور و هیجان خاصی به آن بخشید.

از ابتدا هم جهانبخش، اعلام کرد که با یک برنامه متفاوت روی صحنه خواهد بود تا این کنسرت پاییزی در یاد همه حاضران در سالن بماند. این تفاوت را در نوع پوشش تصویری و نورپردازی سالن هم می‌شد حس کرد. ابتدای اجرا، یک کوادکوپتر فیلمبردار هم میان جمعیت رفت که حین اجرای بابک جهانبخش از حاضران در سالن و روی صحنه فیلمبرداری و عکاسی می‌کرد که کار بدیع و نویی بود و باید منتظر محصول این اتفاق هم بود.

جهانبخش که مشخص بود حال و هوای خوبی دارد و از حمایت علاقه‌مندانش هم بسیار خوشحال است، قطعه «صدای عشق» را در میان هیاهوی حضار اجرا کرد. مشخص بود که از قبل برای بخش‌های مختلف این اجرا، برنامه‌ریزی انجام شده است. پس از اجرای «صدای عشق» در حالی که صحنه کاملا تاریک شده بود، نوازندگان ارکستر بابک که همگی جزو نامداران موسیقی پاپ هستند، قطعه «بی تو می‌میرم» را اجرا کردند. برای اجرای این قطعه رضا تاجبخش پشت پیانو نشست و فضا را در دست گرفت. تنظیم ارکسترال این قطعه هم حال و هوای نوستالژیکی داشت که در جهت حرکت سینوسی کنسرت بابک جهانبخش در اجرای قطعات اکتیو و آرام می‌گنجید.
 
قرمز و آبی در کنسرت
بابک جهانبخش، پس از اجرای قطعه محبوب «دوست دارم»، سیدمهدی رحمتی دروازبان تیم آبی پایتخت را به حضار معرفی و از حضور او در این کنسرت تشکر کرد. ضمن اینکه به همین مناسبت، از زنده‌یاد هادی نوروزی کاپیتان تازه درگذشته پرسپولیسی‌ها نام برد و به خانواده‌اش و همه فوتبالیست‌ها و علاقه‌مندان وی تسلیت گفت.  آرش برهانی و علیرضا نیکبخت‌واحدی هم در این کنسرت حضور داشتند.
 
هنرنمایی نوازندگان جذابیت فوق العاده کنسرت
حضور این همه نوازنده مطرح که تعدادی از آنها شاید از بعضی خوانندگان رسمی کشور هم معروف‌تر باشند، همیشه یکی از  جذابیت‌های کنسرت‌های بابک جهانبخش است. او و محمدرضا خانزاده تهیه‌کننده اش هم، توانسته اند تیم ستاره‌های نوازندگی پاپ را کنار هم قرار دهند و یک صدای موزون برای کنسرت‌های جهانبخش بیافرینند. رضا تاجبخش با آن سابقه و کارنامه درخشان و حضور در ارکسترهای مختلف موسیقی کلاسیک و فیوژن، با نواختن کیبورد و بعضا پیانو حال وهوای ویژه‌ای به اجرا بخشیده بود. بوزوکی‌نوازی بهنام حکیم هم جزو بخش‌های دلخواه و دلپذیر این کنسرت بود.

گیتارنوازی مسعود همایونی با آن عینک شب نسبتا تیره و تیپ ویژه‌اش هم از جذابیت‌های بخش نوازندگی کنسرت بود. اکت‌های بابک ریاحی پور هم که نیاز به تعریف و توصیف ندارد. او روی صحنه، برای خودش ستاره‌ای است. انوشیروان تقوی که هم ملودی ساز و تنظیم‌کننده خوبی است و هم به عرصه خوانندگی وارد شده، به عنوان کیبوردیست گروه، به ویژه در بعضی قطعات مثل مدار بی قراری فضای سالن را هیجانی می‌کرد.

ایلیار خسروی، کسری خدیور و مهران فرشباف هم که در این گروه پرستاره، جزو ارکان مهم هستند. نکته جالب کنسرت‌های جهانبخش فضا و فرصت کافی برای نمایش توانمندی های این گروه پرچهره است.
 
سورپرایز برنامه
در بخش‌های پایانی اجرا، ترکیب و نورپردازی صحنه تغییر کرد و سوگل شیری نوازنده ویلنسل به عنوان نوازنده مهمان روی صحنه آمد تا با همراهی رضا تاجبخش و مسعود همایونی قطعات اشتباه و اقرار را با حضور بابک جهانتبخش اجرا کنند.

 
نکات اجرا
کنداکتور اجرای بابک جهانبخش در این کنسرت پاییزی، طهران، صدای عشق، بی تو می میرم، ای دل، دوست دارم، منو نگاه کن، روزمرگی، مداربی قراری، اکسیژن، عاشق تر، دلتنگی، چی شده، سکوت،دریا، برف، من و بارون و ... بودند که با اجراهای دیگر او طی دو سال گذشته متفاوت بود.
 
پس از گذشت دو هفته از فاجعه منا در عربستان، در این کنسرت هم به احترام کشته شدگان آن حادثه، یک دقیقه سکوت اعلام شد.
 
چهره‌ها و مهمانان سرشناس این برنامه بهنام صفوی، مهدی رحمتی، علیرضا نیکبخت واحدی و… بودند.
 
بهنام صفوی که این روزها درگیر مبارزه با بیماری است، در این کنسرت مورد لطف حاضران در سالن قرار گرفت.
 
قطعه من و بارون احتمالا هیت‌ترین قطعه بابک جهانبخش است. شور و هیجان سالن و همراهی حاضران با جهانبخش در این قطعه کم‌نظیر بود.
 
بابک جهانبخش قطعه ایده آل را به پسرش آرتا تقدیم کرد.
 
این کنسرت را شرکت اکسیرنوین با تهیه کنندگی محمدرضا خانزاده برگزار کرد و کارگردانی هنری این برنامه را آیدین سیمایی به عهده داشت.

بابک جهانبخش, طهران, تهران, کنسرت, پاییز,
آمار بازدید : 1,178
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500