ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : شنبه 18 مهر 1394 - ساعت 20:19:39
چاپ خبر

فرهنگستان هنر غرق در «شهرآشوب» مجید کیانی

کنسرت پژوهشی «شهرآشوب» با هنرنمایی و نوازندگی سنتور استاد مجید کیانی و ضرب‌نوازی سید شهرام کیانی روی صحنه رفت.

فرهنگستان هنر غرق در «شهرآشوب» مجید کیانی

به گزارش رادیوپدیده به نقل از هنرآنلاین، برگزارکنندگان این کنسرت که جمعه هفدهم مهر ساعت 18 در سالن آسمان فرهنگستان هنر برگزار شد، برای هنرجویان، دانشجویان و پژوهشگران امکان استفاده از 50 درصد تخفیف نیز قائل شدند و در این اجرا میزبان بسیاری از علاقه‌مندان به استاد و موسیقی ایرانی بودند.

این برنامه که اولین اجرا در این نوع بود، بر اساس ردیف "موسی معروفی" در 4 قطعه در دستگاه‌های شور، ماهور، همایون و راست پنجگاه اجرا شد.

قسمت اول "شهرآشوب شور" 17 قسمت به مدت 15 دقیقه، قسمت دوم "شهرآشوب ماهور" 8 قسمت به مدت 5 دقیقه، قسمت سوم "شهرآشوب همایون" 8 قسمت در 8 دقیقه و قسمت چهارم و پایانی آن "شهرآشوب راست‌پنجگاه" در 6 قسمت به مدت 6 دقیقه اجرا شدند که مورد توجه و تشویق حضار قرار گرفتند.‌

این قطعات گوشه‌های مشترکی با فرم یکسانی داشتند اما از لحاظ اجرا متمایز و متفاوت بودند.

نکته قابل توجه این بود که استاد کیانی در ابتدای هر قطعه توضیحاتی را در رابطه با آن به حاضرین ارائه می‌داد و سپس به اجرای آن می‌پرداخت که این موضوع باعث شده بود افرادی که صرفاً طبق علاقه خود در این کنسرت حضور پیدا کرده‌اند و دانش آکادمیک موسیقی ندارد نیز متوجه تفاوت‌ها و تمایزات موسیقایی هر قطعه شوند و لذت بیشتری ببرند.

استاد کیانی در کنار دیگر فرزندش سیدمهرداد کیانی که کارگردانی و تهیه‌کنندگی این اجرا را بر عهده داشت، چندی پیش کنسرت "هنر طبیعت" را روی صحنه برد.

فرهنگستان, فرهنگستان هنر, شهرآشوب, مجید کیانی, ضرب نوازی,
آمار بازدید : 927
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500