ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : یک‌شنبه 19 مهر 1394 - ساعت 10:37:22
چاپ خبر

۶ ماه طنین موسیقی نواحی در اروپا/ تبلیغات منفی علیه کشور را با موسیقی خنثی کنیم

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور گروه‌های مختلف موسیقی نواحی کشور‌مان می‌تواند راه‌حل مؤثری برای مقابله با تبلیغات منفی برخی رسانه‌های غربی در مورد ایران باشد و چهره‌ واقعی و شورونشاط مردم ایران را به جهانیان نشان دهد.

۶ ماه طنین موسیقی نواحی در اروپا/ تبلیغات منفی علیه کشور را با موسیقی خنثی کنیم

به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه توسعه هنرهای معاصر، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی با اشاره به حضور شش‌ماهه گروه‌های موسیقی نواحی و محلی کشورمان در مدت برگزاری نمایشگاه جهانی (اکسپو) ۲۰۱۵ میلان تصریح کرد: حضور و اجرای گروه‌های موسیقی کشورمان در خارج از کشور، قدمت موسیقی و سازهای ایران را به جهانیان نشان می‌دهد چراکه پیشینه موسیقی ایرانی و ابزارآلات و سازهایش چند برابر کل تاریخ کشورهای غربی‌ است.

عضو هیأت علمی دانشگاه گیلان با تأکید بر استفاده از فرصت‌های بین‌المللی و نمایش فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی، خاطرنشان کرد: تردیدی وجود ندارد با توجه به فضاسازی منفی از سوی رسانه‌های بیگانه علیه مردم کشور ما، لازم است با استفاده از ظرفیت‌های ایجاد شده، فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی خود را به دنیا نشان دهیم زیرا اسلام واقعی با افسردگی مخالف است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در ادامه با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری بیان داشت: ایشان در بیاناتشان در نام‌گذاری سال جاری فرمودند که توجه به فرهنگ از اقتصاد ضرورت بیش‌تری دارد لذا باید در این مسیر پرتلاش‌تر حرکت کرد. کشور ما دارای ظرفیت‌های فرهنگی بالایی است و برخلاف بسیاری از کشورها قدمت، نوع موسیقی و وسایل و ابزار اجرای آن کپی‌برداری از غربی‌ها نیست.

جعفرزاده ایمن‌آبادی در مورد اصالت موسیقی ایرانی ادامه داد: ممکن است در نمایشگاه جهانی اکسپو از سایر کشورها گروه‌هایی بیایند و با کپی‌برداری از نوع موسیقی کشورهای غربی با همان آلات و سازها، برنامه اجرا کنند ولی موسیقی سنتی و بومی ما این‌گونه نیست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: شادابی و نشاط موجود در موسیقی محلی ایران متعلق به یکی و دو روز نیست، موضوعی است تاریخی که با رعایت قوانین و قواعد شرعی کشورمان انجام می‌شود.

وی با اشاره به عملکرد و نقش سفارت‌خانه‌های ایران در خارج از کشور در حوزه فرهنگ بیان کرد: فعالیت سفارت‌خانه‌های ایران در کشورهای دیگر در بیشتر بر حوزه سیاسی تمرکز دارد درحالی‌که ما در حوزه فرهنگ نیاز بیش‌تری به فعالیت سفارت‌‌خانه‌هایمان داریم و لازمه رشد سیاسی و اقتصادی ماست. در این زمینه به نظر می‌رسد باید فعالیت سفارت‌خانه‌ها در حوزه فرهنگ بیشتر شده و می‌توان با حضور در نمایشگاه‌های خارج از کشور با تعداد مخاطب بالا، تبلیغات منفی علیه کشورمان را خنثی کرد.

موسیقی نواحی, تبلیغات منفی, رشت, رسانه های غربی,
آمار بازدید : 938
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500