ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : دوشنبه 20 مهر 1394 - ساعت 12:39:29
چاپ خبر

اسماعیل تهرانی تشریح کرد:

دلایل توقف فعالیت ارکستر «سازهای ملی»

اسماعیل تهرانی از توقف فعالیت ارکستر «سازهای ملی» خبر داد و گفت: هنوز حق و حقوق بسیاری از نوازندگان این ارکستر به‌طور کامل پرداخت نشده است.

دلایل توقف فعالیت ارکستر «سازهای ملی»

رهبر ارکستر سازهای ملی درباره‌ی فرجام این ارکستر در گفت‌وگو با خبرنگار بخش موسیقی ایسنا، اظهار کرد: متولیان این ارکستر به‌دلیل نداشتن بودجه ترجیح دادند، کار را ادامه ندهند. البته صحبت‌هایی هم با من کردند، مبنی بر این‌که کار به دست بخش خصوصی یا اسپانسر سپرده شود، اما من نمی‌خواهم در این شرایط کار کنم و دوباره با آن نابسامانی‌های قبلی روبه‌رو شوم.

او ادامه داد: آدم‌ها حرف‌های زیادی می‌زنند، اما وقت عمل، شبیه حرف‌های‌شان نیستند. آن زمان گفته می‌شد که ارکستر سازهای ملی قرار است، ارکستر شماره‌ی یک باشد؛ اما دائم می‌بینیم که آن‌ها بی‌برنامگی دارند و معمولا هم می‌گویند که بودجه ندارند. آن‌ها از روی بی‌برنامگی، اجرایی را برای این ارکستر روی صحنه بردند. با این حال قصد دارم، خودم به‌شکل دیگری با این ارکستر کار کنم و قول‌هایی نیز از سوی ارگانی به من داده شده است.

وی اظهار کرد: نابسامانی‌هایی که در زمان فعالیت‌های ارکستر سازهای ملی وجود داشت، دور از انتظارم بود. مثلا بچه‌ها باید ساعت 8 سر تمرین می‌آمدند و سازهای‌شان را کوک می‌کردند، اما ساعت 9 می‌شد و مسؤول سالن هنوز نیامده بود! یا مثلا نوازندگان مقابل در ورودی آفیش نمی‌شدند. خب چه کسی مسؤول این‌گونه مسائل است؟ به‌نظر می‌رسد افراد کارشان را بلد نیستند و من دوست ندارم با طناب آقایان به چاه بیفتم.

تهرانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که آیا توقف فعالیت‌های ارکستر به نبودن رپرتوآر برای آن ارتباطی دارد؟ گفت: خیر؛ این حرف درستی نیست. اکنون که با شما صحبت می‌کنم، رپرتوآر مقابل چشمم است. من برای دو برنامه‌ی دیگر هم رپرتوآر داشتم و با آقای احمد پژمان هم برای سفارش اثر صحبت کرده بودم. اصلا حرف روی صحنه آمدن نیست، قطعات چنین ارکستری باید آرشیو شوند و برای آیندگان باقی بمانند. متأسفانه سرنوشت این ارکستر مثل ارکستر دهلوی شد و فعالیتش ادامه پیدا نکرد.

این هنرمند پیشکسوت با بیان این‌که تسویه‌حساب نوازندگان ارکستر به‌طور کامل انجام نشده است‌، بیان کرد: بعضی افراد دستمزدهای‌شان را به‌طور کامل نگرفته‌اند. من و سولیست ارکستر نیز هیچ مبلغی دریافت نکرده‌ایم.

او در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که آیا در صورت بهبود شرایط حاضر است دوباره این ارکستر را سر پا کند؟ گفت: آزموده را آزمودن خطاست؛ باید اول حق و حقوق نوازندگان را بدهند تا ببینیم چه کار می‌توان کرد. من به شرطی دوباره به این ارکستر برمی‌گردم که با تمام نوازندگان قرارداد رسمی و درست ببندند. آن زمان که آقای رهبری اصرار داشت، این ارکستر به سرعت تشکیل شود، ما با 20 روز فعالیت، این کار را انجام دادیم و نوازندگان دور هم جمع شدند. حتی حمید متبسم با یک تلفن من، بدون هیچ چشم‌داشتی به ایران آمد و ارکستر را یاری داد. این، جواب افراد خوش‌نیت‌ نیست. من توقع دارم آقای رهبری هم که دوست عزیز من است، از بچه‌های این ارکستر دفاع کند.

تهرانی در پایان تأکید کرد: من به‌خاطر جوانان در این ارکستر حضور پیدا کردم و اگر این کار را ادامه دهم، صرفا برای آن‌ها است، وگرنه خودم پیش از انقلاب کارهایم را کرده‌ام و پس از آن نیز خارج از ایران به فعالیتم ادامه داده‌ام.

به گزارش ایسنا، ارکستر سازهای ملی تیرماه امسال به‌دستور علی رهبری تشکیل شد و پس از مدت کوتاهی تمرین، روی صحنه رفت.

اسماعیل تهرانی, ارکسترسمفونیک, سازهای ملی, نوازنده,
آمار بازدید : 1,076
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500