ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : دوشنبه 20 مهر 1394 - ساعت 13:21:44
چاپ خبر

رونمایی آلبوم فرشاد شکوری با حضور مهدی مقدم و رضا رویگری

مراسم رونمایی و نشست خبری آلبوم «دلم تنگه» با صدای فرشاد شکوری روز یکشنبه نوزدهم مهر ماه سال جاری در سالن آمفی‌تئاتر سرای محله ازگل با حضور وی و تعدادی از عوامل آلبوم به همراه مهمانانی چون رضا رویگری و مهدی مقدم و با اجرای محمد سلیمی برگزار شد.

رونمایی آلبوم فرشاد شکوری با حضور مهدی مقدم و رضا رویگری

به گزارش گروه فرهنگی آنا، در این مراسم با صحبت‌های محمد سلیمی و پخش تیزر آلبوم «دلم تنگه» آغاز شد. شکوری که پس از چندین سال موفق به انتشار نخستین آلبوم خود شده بود در خصوص فعالیت خود در عرصه موسیقی گفت: «نزدیک به شش سال از حضور من در این اثر می‌گذرد اما سه سالی می‌شود که به‌صورت حرفه‌ای فعالیت می‌کنم و حضور خوانندگانی چون مهدی مقدم، رضا شیری و... در این عرصه کمک بسیاری به من کردند. آهنگی که از من بسیار شنیده شد قطعه « درد و دل» بود که با مهدی مقدم به صورت دو صدایی خواندیم.»
شکوری در ادامه در مورد شروع نخستین آلبوم رسمی خود بیان کرد:«نزدیک به یک سالی می‌شود که برای جمع‌آوری آلبوم اقدام کرده‌ام و کارهای موردعلاقه‌ام را برای اخذ مجوز در اختیار شرکت فرهنگی هنری «نای و نی» قرارداده‌ام که در نهایت این آلبوم به تهیه‌کنندگی پدرم (مجتبی شکوری) تولید شد، البته تمامی عوامل آلبوم کمک بسیاری به من کردند و تمام تلاششان را برای بهتر شدن آلبوم، انجام دادند.»
خواننده آلبوم «دلم تنگه» ضمن اشاره به علاقه خود نسبت به قطعه‌ای با همین عنوان در آلبوم افزود: «ملودی این قطعه از حمید رهنورد است که ساخت تیز آلبوم را نیز بر عهده ایشان بود.»
کنسرت‌های تهران و شهرستان تا تابستان سال آینده بسته‌شده است
با معرفی حمید رهنورد به‌عنوان آهنگساز اصلی آلبوم(با چهار قطعه) وی نیز در خصوص اثر مذکور گفت: «فرشاد (شکوری) دارای صدای جدید با پتانسیل بالایی است. حدود سه سالی می‌شود که خدمت ایشان هستیم و شخصاً قطعه (دلم تنگه) و تنظیم دو کار (دوباره) و (علاقه) را دوست دارم که فرشاد نیز اجرای خوبی داشت و با برنامه‌ریزی‌های پدر وی، کنسرت‌های تهران و شهرستان وی تا تابستان سال آینده بسته‌شده است. امیدوارم روزی موسیقی ما آن‌قدر حرف برای گفتن داشته باشد که تمامی جوانانی که استعدادهای لازم را دارند پا به عرصه موسیقی بگذارند.»
پس از صحبت‌های رهنورد از مهدی مقدم دعوت شد تا دقایقی را به صحبت بپردازد. مقدم‌ با ادای احترام به رضا رویگری و اشاره به پیشکسوتی ایشان در حوزه موسیقی، سینما و تلویزیون گفت : «زمانی که خیلی از خواننده‌های امروز فعالیت نمی‌کردند آقای رویگری کارهای هیت داشتند و یکی از کارهای ایشان جزو صد قطعه برتر پاپ بعد از انقلاب انتخاب شد.»
ما از هر خواننده‌ای بیست کپی داریم و کارها شبیه به هم شده
مقدم در خصوص آلبوم شکوری اظهار داشت: «شخصاً برای این آلبوم کاری نکردم و فقط در حد مشاوره برای انتخاب ملودی، ترانه که به‌صورت دوستانه در اختیار فرشاد قراردادم، حضور داشتم و آرزوی من همیشه این است که تمامی جوانان در عرصه موسیقی موفق باشند. یکی از دلایل اصلی برای حمایت از فرشاد شکوری این بود که حداقل خودش هست چراکه خیلی مهم است که کسی که در موسیقی ما فعالیت می‌کند خود واقعی‌اش باشد. اکنون طوری شده که ما از هر خواننده‌ای بیست تا کپی داریم و صداها و کارها شبیه به هم شده و آن جنبه موسیقی که درگذشته می‌شنیدیم و صداهایی که منحصربه‌فرد بود امروزه دیگر نیست که فرشاد حداقل با صدای خودش کار می‌کند و تا آنجایی که حضور ذهن دارم از سال هشتاد وهفت قطعاتی را خوانده و امروز این تعداد از قطعات برای آلبوم موردقبولش واقع‌شده که این قدم خوبی برای ایشان هست کما اینکه طی این سال‌ها تجربه بیشتری نیز کسب کرده است.»
مقدم به تفاوت تنظیم قطعات این آلبوم و علاقه‌اش به ملودی کارهای «گل من» و «دلم تنگه» اشاره کرد و در خصوص قطعه (درد و دل) که پیش از آلبوم به‌صورت دوصدایی با فرشاد شکوری خوانده شده بود گفت: «این قطعه را ما چند سال قبل باهم اجرا کردیم و زمانی که برای گرفتن مجوز این آلبوم اقدام شده بود، من هنوز مجوز نداشتم، به همین خاطر صدای من از کار حذف شد و زمانی که آلبوم مجوز گرفت و کارهایش انجام شد، من مجوز گرفتم و اقدام مجدد برای گرفتن مجوز این قطعه زمان‌بر بود، فرصت را از ما گرفت و قسمت من نبود که در این آلبوم حضورداشته باشم.»
با اشاره مجری برنامه به لغو کنسرت مهدی مقدم، وی در این مورد توضیح داد: «همان‌طور که در جریان هستید ما سالن را برای اجرا گرفته بودیم که متأسفانه حادثه تلخ منا اتفاق افتاد و سه روز عزای عمومی اعلام شد و کنسرت من لغو شد و برای گرفتن سالن در روز دیگر اقدام کردیم اما تمامی سالن‌ها پر بودند و با توجه به کم شدن تعداد سالن‌ها و تعدد خوانندگان باید ببینیم چه روزی را می‌توانیم برای کنسرت در نظر بگیریم.»
در ادامه این نشست شاهین تیک که نام وی به‌اشتباه در ولت آلبوم درج‌شده بود ضمن اشاره به این موضوع از حضورش در آلبوم شکوری با دو قطعه به‌عنوان تنظیم‌کننده گفت.
برای این آلبوم حدود دوازده قطعه را تنظیم کردم
وی در ادامه بیان کرد: «من برای این آلبوم حدود دوازده قطعه را تنظیم کردم که دو کار در آلبوم قرار گرفت که اکثر هنرمندانی که در این آلبوم حضور دارند حداقل هشت قطعه ساختند که فرشاد این قطعات را برای آلبوم انتخاب کرد.»
شکوری در پاسخ به سؤال خبرنگاران مبنی بر درج نشدن اسم برخی عوامل در قطعات آلبوم و گذاشتن نقطه‌چین به‌جای اسم آن‌ها بیان کرد: «دوستانی که من با آن‌ها همکاری داشتم مجاز بودند اما در هر صورت غیرمجاز شدند و ما نتوانستیم اسامی آن‌ها را در آلبوم درج کنیم.»
کارهایی را که این روزها می‌شنوم بیشتر با آن‌ها خاطره دارم
پس از صحبت‌های عوامل آلبوم از رضا رویگری درخواست شد تا در مورد موسیقی دیروز و امروز صحبت‌هایی را بیان کند و به دلیل مشکل جسمانی که برای ایشان وجود داشت فرشاد شکوری به همراه مجری برنامه روی استیج و در کنار ایشان نشستند. رویگری در این خصوص گفت: «کارهایی را که این روزها می‌شنوم بیشتر با آن‌ها خاطره دارم به‌غیراز قطعه (الهه ناز)‌ که همیشه برای من جذاب است و حس و حال خوبی به من می‌دهد. مخاطب امروز کارهای دیروز را هم می‌پسندد. شما فکر می کنید من دلم نمی‌خواهد نقش کوروش کبیر را بازی کنم؟! دلم می‌خواهد اما اگر ساخته شود و پیشنهاد کنند، بازی می‌کنم اما خط قرمزهایی وجود دارد که اجازه نمی‌دهد هنرمندان آن‌طور که می‌خواهند کار کنند.»

از زمانی که مریض شدم کارهای خودم را هم نشنیده‌ام
وی در خصوص کارهای شکوری گفت: «من از زمانی که مریض شدم کارهای خودم را هم نشنیده‌ام اما صدای ایشان امروز برایم خیلی جذاب بود، ملودی و تنظیم خوبی داشت و امیدوارم موفق باشند.»
رویگری زمان خوانندگی خود را از زمانی اعلام کرد که قرآن می‌خواند و گفت: «من به خاطر صدایم وارد حرفه‌ی بازیگری شدم و در نمایشی بود که بازی زیاد نداشتم و اکثراً آواز از حافظ و عطار داشتم. در آن زمان دو قطعه نیز ضبط کردم که تنظیم هر دو قطعه را ناصر چشم آذر انجام دادند.»
رویگری همچنین به اهمیت شعر در موسیقی تأکید کرد و گفت: « این روزها فقط قافیه جور می‌کنند.»
وی در پایان در خصوص اجازه ندادن برای ریمیکس کردن قطعه «ایران» بیان کرد: «ما نمایشی را برای اجرا در آمریکا برده بودیم که یکی از دوستان صحبت‌هایی را در مورد من گفته بود که از ریشه بزند. به همین منظور قطعه‌ای ایران را با ارکستری بزرگ ضبط کردند و چهار خواننده کار را خواندند، یکی از خوانندگان می‌گفت، مردم هرروز تماس می‌گیرند و فحش می‌دهند که ما یک آهنگ خاطره‌انگیز داشتیم. این آهنگ قطعه‌ای است که مردم دلی دوست دارند. این راهم اضافه کنم من مردنی نیستم! ما حلوا خوریم و حلوا بده نیستیم.»

نخستین آلبوم فرشاد شکوری به همت شرکت فرهنگی هنری «نای و نی» و به تهیه‌کنندگی مجتبی شکوری منتشر شد. این آلبوم دارای یازده قطعه است که حمید فریزند، سمانه مرادی، عبدالجبار کاکایی و... ترانه‌های این اثر را سرودند و علی عبدالمالکی، حمید رهنورد، سینا گلزار، میلاد ترابی، امید کرامتی، عماد نکویی درزمینهٔ آهنگسازی و سعید حسنی، مسعود جهانی، شاهین تیک، محمد کلهر و... درزمینهٔ تنظیم همکاری داشتند.

فرشادشکوری, مهدی مقدم, رضارویگری, محمدسلیمی, رونمایی,
آمار بازدید : 1,322
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500