ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : دوشنبه 27 مهر 1394 - ساعت 14:41:11
چاپ خبر

مدیر سابق موسیقی تناقض‌گویی دارد/ در پی افشاگری نیستم

مدیرعامل خانه موسیقی در پی اظهارات اخیر پیروز ارجمند مدیرکل سابق دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توضیحات مشروحی را ارائه داد.

مدیر سابق موسیقی تناقض‌گویی دارد/ در پی افشاگری نیستم

حمیدرضا نوربخش در گفتگو با خبرنگار مهر پیرامون اظهارات اخیر پیروز ارجمند مدیر سابق دفتر موسیقی وزارت ارشاد که مواردی را علیه وی مطرح کرده بود اینگونه توضیح داد: اولا متاسفم که باید این واقعیت تلخ را عیان کنم که مشکل ما و تعدادی از اهالی موسیقی با جناب ارجمند تناقض گویی های ایشان بود. وی در زمان مسئولیتش با هنرمندان و ارباب رجوع با صداقت کامل رفتار نکرد و در مواردی قرارهایی می گذاشت و وعده های می داد که نمی‌توانست به آنها عمل کند.

وی ادامه داد: اصولا اظهارات آقای ارجمند پر از تناقض‌هایی است که برای همه جالب توجه بوده و هست به طور مثال در صحبت های اخیر وی درباره تاثیرگذاری من در برپایی جشنواره موسیقی فجر باید بگویم اساسا اگر بنده در جشنواره دو سال گذشته شخصیت ذی نفوذی بودم چطور در موارد دیگر جز موضوع جناب فضل الله توکل نظراتم اعمال نمی‌شد؟ چرا در جشنواره پارسال نفوذ نداشتم؟ جالب است همه بدانند ايشان قبل از مسئوليت‌شان شعار مشورت با اهالي موسيقي و تعامل سازنده با نهادها و سازمان‌های مرتبط با موسیقی را می داد اما چطور زمانی که حکمش را گرفت با چرخش صدوهشتاد درجه ای بدون توجه به خواست اهالی صنف به صورت منفرد هر کاری که می خواست انجام می داد؟ نمی دانم یادتان هست یا نه ولی ناشران موسیقی می دانند که راسا بدون توجه به مقتضیات نشر آن بخشنامه چند ماده ای را برای ناشران ابلاغ کرد و هیچ گوش شنوایی برای شنیدن حرف های ما وجود نداشت؟ مگر ما چه نفعی در این جشنواره داشتیم که دوستان به این روشنی ما را متهم به بی احترامی به استادان شایسته موسیقی این سرزمین می کنند؟ اتفاقا خیلی از دوستان و هنرمندان می دانند یکی از اتهاماتی که به ما می زنند احترام بیش از حد به پیشکسوتان و استادان شریف موسیقی این سرزمین است که هنرمند بزرگی چون فضل الله توکل نیز از این قاعده مستثنی نبوده و نیست.

ماجرای سهراب پورناظری و نقل قول های مطرح شده

مدیر عامل خانه موسیقی تصریح کرد: برای من جالب است که آقای ارجمند همان سال‌ها این مسائل را مطرح نکردند. من باز هم تاکید می کنم که آقای ارجمند در زمان حضورشان در دفتر موسیقی وزارت ارشاد منشا بسیاری از مسایل بودند و ما آمارهایی را از قول ایشان پذیرفتیم ولی هیچ کدام از طرح ها و برنامه هایشان عملی نشد و متاسفانه در همین مصاحبه ای که از قول وی نقل شده مسائلی علیه من مطرح شد که خلاف واقع است و من این اتهامات را به خدا و افکار عمومی واگذار می کنم.

این خواننده موسیقی ایرانی با اشاره به تاخیر چند ماهه در معرفی ارجمند به عنوان مدیرکلی دفتر موسیقی گفت: گویا آقای ارجمند فراموش کرده اند که هر روز پیگیر دریافت حکمش از آقای مرادخانی بود و به ما متوسل شده بود تا رضایت پورناظری ها را بگیریم. آقای مرادخانی با توجه به موضوع بحث برادران پورناظری بر سر استفاده غیرمجاز از یکی از آثارشان توسط آقای ارجمند، جلوی صدور حکم را گرفته بود اما ما با پا در میانی و برگزاری چند جلسه در خانه موسیقی بالاخره رضایت آقایان پورناظری را گرفتیم و از آنها خواستیم به خاطر منافع جمعی اهالی موسیقی چشم پوشی کنند با این توجیه که او اشتباهی کرده است و باید گذشت کرد به امید اینکه در آینده و در سمت جدیدش جبران کند، ولی متاسفانه وی قدر این فرصت را ندانستند.

نوربخش افزود: البته چون چندی پیش سهراب پورناظری این مساله را در یک نشست رسانه ای مطرح کرد من اینجا عرض کردم وگرنه همیشه مشی من عیب پوشی بوده و نمی خواهم به اصطلاح امروز که باب شده افشاگری کرده باشم. اساسا اهالی فرهنگ باید چنین باشند. جالب اینکه در همین ماجرا آقای ارجمند اول گفت از موضوع خبر ندارد، بعدا به کلی منکر شد اما بعد در اظهاراتی اعلام کرد استفاده چند دقیقه ای از اثر اشکالی ندارد!

مگر من چه کاره ام که اجازه تجلیل از پیشکسوتان را ندهم؟

مدیر سی و یکمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر تصریح کرد: اهالی موسیقی آگاهند و می فهمند و می توانند به درستی انگیزه ها و هدف آدم ها را از مصاحبه های سریالی تشخیص دهند. متاسفانه برخی نیز در مقاطعی تریبون اشخاصی می شوند که آماده اتهام زنی و تخریب هستند. این باعث بسی تاسف است که فضای موسیقی با این صحبت ها دچار حاشیه و ضعف می شود. سوال من این است که در همان دوران صدارت ایشان آیا هیچکدام از نظرات خانه موسیقی به طور کلی و نظرات من به عنوان یک فرد مشورت دهنده از سوی آقای ارجمند عملی شد؟

نوربخش در پاسخ به اینکه آیا زمزمه ها و حرف و حدیث های محافل غیر رسانه ای مبنی بر نفوذ شما روی تصمیمات معاون هنری وزیر ارشاد در جریان فعالیت های موسیقی کشور موجب بیان این اظهارات شده است؟ تاکید کرد: من از اساس این موضوع را تکذیب می کنم. به اعتقاد من طرح این مسائل بازی کردن با شان هنرمندان و معاون هنری است. اگر برخی از افراد علاقه مند رعایت شان هنرمندان هستند باید به رعایت اصول اخلاقی نیز مقید باشند. اما اینجا یک سوال مطرح می شود اینکه اگر آقای ارجمند ادعا می کند که در جشنواره قبلی رییس جشنواره بوده پس چطور به عنوان رییس جشنواره قدرت اجرای همان مسائلی را که در مصاحبه مطرح کرده است، نداشت؟ اصلا چرا در آن زمان که انواع و اقسام تریبون های رسانه ای در اختیار وی بود این موضوع و مشکلات را مطرح نکرد؟

وی افزود: بسیاری از اهالی موسیقی، حتی رسانه هایی که این روزها علیه بنده مطالب غیر واقعی منتشر می کنند خوب می دانند که جناب ارجمند در دوران مدیریت خود با چه چالش های عدیده ای روبه رو بود که متاسفانه نه تنها این چالش ها را مرتفع نکرد بلکه بسیاری از وعده هایی هم که از سوی ایشان عنوان شد، عملی نشد. ضمن اینکه اگر به فرض محال تمام صحبت های وی را هم درست بدانیم چرا در آن زمان به این تناقضات اشاره نکرد؟ آیا با توجه به این اتفاقات بدی که برای ارجمند افتاد بهتر نبود در آن شرایط استعفا می دادند؟

مدیر عامل خانه موسیقی در پایان با اشاره به اینکه خیلی موارد دیگری وجود دارد که ترجیح می دهد فعلا به آنها نپردازد، تصریح کرد: آقای ارجمند باید درباره تمام اتفاقات ناگواری که در دوران مدیریت ایشان افتاد پاسخگو باشند. وی باید در برابر تمام قرارها، وعده ها، تعهدها و حرف های زیبایی که در تهران و شهرستان ها می زد پاسخگو باشد. حتی اگر مورد تحمیلی هم در آن زمان برای وی اعمال شده، باید توضیح داده شود که چرا در آن زمان این گلایه ها و شکایت ها بیان نشد. من فقط می توانم به این نکته اشاره کنم که جامعه هنری و افکار عمومی در گذر زمان قضاوت خود را خواهد داشت.

مدیر, سابق, موسیقی, افشاگری, پیروز ارجمند,
آمار بازدید : 1,184
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500