ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : دوشنبه 27 مهر 1394 - ساعت 15:15:15
چاپ خبر

بهزاد عبدی: هرگز غریب‌پور را نادیده نگرفته‌ام

نمایندگان مجلس با «اپرای عاشورا» اشک ریختند

آهنگساز «اپرای عاشورا» تأکید کرد: هرگز بهروز غریب‌پور را نادیده نگرفته‌ام و هیچ‌وقت هم نمی‌توانم این کار را بکنم. اگر مصاحبه‌های من را بخوانید، متوجه می‌شوید که من همیشه درباره‌ی شخصیت هنری ایشان صحبت کرده‌ام.

نمایندگان مجلس با «اپرای عاشورا» اشک ریختند

بهزاد عبدی درباره‌ی واکنش بهروزغریب‌پور مبنی بر نادیده گرفته شدن فعالیت‌هایش در اجرای «اپرای عاشورا» به‌عنوان خالق اثر، به خبرنگار سرویس موسیقی ایسنا گفت: نمی‌دانم چرا چنین انتقادی شده است. من اصلا در شب اول اجرا، صحبتی نکرده‌ام که بخواهم از کسی تشکر کنم. نمی‌توانستم هم میکروفن را از دست کسی بگیرم. قطعا اگر میکروفن دست من بود، صحبت‌های لازم را مطرح می‌کردم.

او ادامه داد: اپرای عاشورا یک متن دارد و می‌تواند در هر جایی و توسط هر ارکستری اجرا شود. شما فرض کنید، من آهنگسازی در فرانسه هستم و هر قطعه می‌تواند در هر جایی اجرا شود. درباره‌ی این‌که ایشان به این اجرا دعوت نشده‌اند نیز باید بگویم من خانواده‌ی خودم را هم به کنسرت دعوت نکردم. بارها به‌طور مفصل گفته‌ام که اپرای ملی مدیون این ماجرا است و استاد غریب‌پور در این‌باره خیلی زحمت کشیده است.

وی اظهار کرد: در جایگاه دوستی، من وظیفه داشته‌ام که از آقای غریب‌پور دعوت کنم؛ اما متاسفانه آن زمان درگیر بودم. قطعا حالا به روابط عمومی بنیاد رودکی می‌گویم که این موضوع را جبران کند.

عبدی در پاسخ به این پرسش که آیا اخبار رسانه‌های تندرو مبنی بر تک‌خوانی زن در «اپرای عاشورا» در روند اجرای آن تأثیری داشته است؟ توضیح داد: ما کارمان را درست انجام داده‌ایم؛ اما یک نفر فیلمی را به‌طور گزینشی درست کرده و خواسته حرکت هنری ما را که در راستای اهداف دینی است، مورد سوءاستفاده قرار دهد.

او گفت: فیلم گزینش و منتشر شده به ساندچک (تست صدا) مربوط است‌ و در واقع یک نفر از گوشه‌ی سن، از آن صحنه فیلمبرداری کرده و معلوم است در فیلمی که با چنین زاویه‌ای گرفته شده است، صدای خانم بیشتر شنیده می‌شود. دوستان دلواپس نیز اگر اجرا را می‌دیدند، این‌گونه قضاوت نمی‌کردند.

عبدی در پایان اضافه کرد: در اجرای شب گذشته‌ی «اپرای عاشورا» اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس به کنسرت آمدند و با چشمان اشک‌بار سالن را ترک کردند.

بهزار عبدی, بهروزغریب پور, علی رهبری, اپرای عاشورا, آهنگساز, نویسنده,
آمار بازدید : 1,114
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500