ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : دوشنبه 11 آبان 1394 - ساعت 14:20:08
چاپ خبر

شروین عباسی؛ آهنگساز برگزیده در فستیوال اکراین/ "روز از پی روز" با صدای فرخ نعمتی منتشر می‌شود

شروین عباسی با قطعه‌ای که براساس گوشه‌های دستگاه نوا با بافت هارمونیک نزدیک به موسیقی معاصر نوشته بود؛ در فستیوال اکراین برگزیده شد.

شروین عباسی؛ آهنگساز برگزیده در فستیوال اکراین/ "روز از پی روز" با صدای فرخ نعمتی منتشر می‌شود

شروین عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ درباره جایزه خود در فستیوال شهر نفیوِ اکراین گفت: من در سال 93 قطعه‌ای برای کوارتت زهی و کلارینت نوشتم که نام آن «The lost hope» بود. این قطعه ده دقیقه است و با گوشه‌های مختلف دستگاه نوا پرداخته شده است. 

او ادامه داد: درواقع این اثر را می‌توان اثری ایرانی با بیانی بین‌المللی دانست که بافت هارمونیک آن به موسیقی معاصر نزدیک می‌شود. اثر من در فستیوال نفیو انتخاب شد و به زودی قرار است توسط برگزارکنندگان فستیوال؛ ضبط و پخش شود.

این آهنگساز همچنین از انتشار کتاب گویایی با عنوان «روز از پی روز» خبر داد و گفت: این اثر با اشعار حمیده جعفری و با صدای فرخ نعمتی ضبط شده است. من و آقای نعمتی پیشتر قرار بود اشعاری از آریالای حمید مصدق را ضبط کنیم که متاسفانه ضبط آن امکان‌پذیر نشد. با پیشنهاد خانم جعفری ضبط این آلبوم حدود 4 سال پیش به پایان رسید و موسیقی این کار نیز حدودا در سال 91 آماده بود.

وی افزود: متاسفانه من سه سال درگیر دریافت مجوزهای این آلبوم بودم. درحالی که کتاب اشعار خانم جعفری پیشتر مجوز گرفته و منتشر شده بود؛ ما اشعار را برای دریافت مجوز فرستادیم و تمامی اشعار رد شد. البته مسئله از ناشرانی که می‌خواستند این آلبوم را منتشر کنند هم بود و من در طول این مدت با چند نشر صحبت کردم تا نهایتا قرار شد نشر نوفه این آلبوم را اواخر آذر راهی بازار کند.

شروین عباسی همچنین درباره فضای موسیقی این اثر بیان کرد: به‌طور کلی این اثر را می‌توان در دسته آثار تجربی قرار داد که بافت موسیقی معاصر را دارد. در این آلبوم در کنار سازهای ویولن، ویولا، ویولنسل، کلارینت، فلوت و پرکاشن؛ فضاسازی‌های الکترونیک و سینتی‌سایزر هم داریم. روز از پی روز شامل 13 قطعه می‌شود که اشعار کوتاه و تقریبا مینیمال خانم جعفری به همراه موسیقی که براساس آن ساخته شده از آن شنیده می‌شود. درواقع ما در ابتدا اثر را بدون موسیقی ضبط کردیم و بعد من برای آن موسیقی نوشتم.

عباسی ضمن اشاره به اینکه قرار بود علیرضا قربانی نیز در این آلبوم حضور داشته باشد؛ گفت: پیشتر یکی از ناشران پیشنهاد داده بود تا درکنار این کتاب گویا دو تصنیف نیز توسط علیرضا قربانی خوانده شود. البته من هیچوقت مستقیم با آقای قربانی صحبت نکردم اما قطعات را نوشتم. قطعاتی که برای ارکستر بزرگ نوشته شده بود اما وعده‌های ناشر دائما به تعویق افتاد و از آنجا که من هم اصراری بر موسیقی با کلام نداشتم کار را به ناشر دیگری سپردم و موسیقی تصنیف‌های آقای قربانی با اینکه نوشته شد؛ اما هیچگاه به مرحله ضبط نرسید.

او در پایان درباره نوازندگان و همراهان این آلبوم توضیح داد: در آلبوم «روز از پی روز»؛ مصباح قمصری نوازندگی کلارینت، میکس و مستر و صدابرداری کار را برعهده داشت و یک سینتی سایزر بسیار متفاوت و حرفه‌ای را در اختیار ما گذاشت. همچنین بابک کوهستانی ( ویولن و ویولا)، آناهیتا ایزدی پارسا (ویولنسل) و میثم مروستی (ویولا در یک قطعه) در این آلبوم به نوازندگی پرداختند. من نیز در کنار نوازندگی سینتی سایزر؛ فلوت آلتو و پرکاشن نیز نواختم.

شروین عباسی, موسیقی معاصر, فستیوال اکراین, برگزیده, روزازپی روز, فرخ نعمتی,
آمار بازدید : 1,191
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500