ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : شنبه 16 آبان 1394 - ساعت 14:46:10
چاپ خبر

کودکان خیابانی کنسرت می‌دهند!

یکی از موسسات خیریه در شهرستان مشهد چند سالی است اقدام به شناسایی کودکان خیابانی کرده و به آنها آموزش موسیقی می‌دهد و حتی کنسرت‌هایی نیز با حضور آنها برگزار کرده است.

کودکان خیابانی کنسرت می‌دهند!

به گزارش هنرآنلاین به نقل از مهر؛ یکی از موسسات خیریه در شهرستان مشهد چند سالی است اقدام به شناسایی کودکان خیابانی کرده و به آنها آموزش موسیقی می‌دهد و حتی کنسرت‌هایی نیز با حضور آنها برگزار کرده است.

غزاله لطفی مدیر موسسه خیریه "فروغ محبت" مشهد درباره فعالیت‌های موسیقایی این مرکز اجتماعی فرهنگی گفت: من و همسرم رامین ظفری از سال ۸۲ موسسه خیریه فروغ محبت را با هدف انجام فعالیت‌های خیرخواهانه راه انداختیم و می‌خواستیم فرصتی ایجاد کنیم که از بزهکاری در جامعه بکاهد، از این‌رو با همفکری‌هایی که انجام شد تصمیم گرفتیم با موسیقی به سراغ بچه‌های خیابانی برویم و کاری کنیم که این بچه‌ها با موسیقی به دنیایی بهتر و زیباتر فکر کنند.

وی ادامه داد: از همان ابتدای کار که مشغول ساماندهی بچه های خیابانی شدیم کار با پنج کودک خیابانی آغاز شد و رفته‌رفته به سمتی رفت که همسرم با آموزش موسیقی به آنها کاری کرد که این بچه‌ها قادر به برگزاری کنسرت شدند و به تدریج این روند شکل جدی‌تری گرفت و این تعداد پنج نفر به ۱۲ کودک افزایش پیدا کرد. این روند تا به امروز ادامه پیدا کرده و خوشحالیم که چنین فضایی موجب شده که همین بچه‌های خیابانی تبدیل به جوانان برومندی شوند که هر از چندگاهی کنسرت برگزار می‌کنند و با همکاری موسسه به بچه‌های خیابانی تحت‌پوشش نیز موسیقی آموزش می‌دهند.

لطفی با تاکید بر اینکه موسیقی کارکردهای آموزشی، تربیتی و اجتماعی زیادی دارد، بیان کرد: بسیار خوشحالیم که همین کودکان خیابانی دیروز تبدیل به جوانانی شده‌اند که ما به وجود آنها افتخار می‌کنیم. اتفاقا همین جوانان هستند که همچنان ما را در شناسایی کودکان و نوجوانان خیابانی یاری می‌دهند تا بتوانند از طریق موسیقی آنها را وارد فضای جدید و خوب کنند.
مدیر موسسه خیریه "فروغ محبت" در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: طی این سال‌هایی که مشغول فعالیت در موسسه بودیم استادان بزرگی چون غلامعلی پورعطایی، حاج قربان سلیمانی و تعدادی دیگر از بزرگان موسیقی نواحی منطقه خراسان همراه با مددجویانی که در خدمت آنها بودیم به ما کمک‌های قابل توجهی کردند به طوری که در تعدادی از کنسرت‌های ما به‌عنوان نوازنده مهمان حضور پیدا می‌کردند و در کنار ما به فعالیت‌های خیرخواهانه می‌پرداختند.

لطفی در بخش پایانی صحبت‌های خود تصریح کرد: تا به امروز حمایت‌های چندانی از سوی نهادهای فرهنگی و اجتماعی نداشتیم و آنچنان هم توقعی برای ماجرا وجود ندارد چراکه اگر کمکی بود تا به امروز انجام می‌گرفت. فقط از همه مسئولان می‌خواهم تا آنجا که می‌توانند نسبت به رفع موانع برای برگزاری کنسرت‌هایمان تلاش کنند. به نظر من این بهترین کمکی است که می‌توانیم در این زمینه داشته باشیم.

موسیقی, ,کنسرت ,خیریه, کودکان خیابانی,
آمار بازدید : 1,159
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500