ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : چهارشنبه 20 آبان 1394 - ساعت 12:46:15
چاپ خبر

میلاد کیایی:

قطعات دوران نوجوانی‌ را بازسازی کردم/ همکاری با خوانندگان جوان

نوازنده و مدرس پیشکسوت موسیقی ایرانی اعلام کرد آلبومی از بازسازی قطعاتی که در دوران نوجوانی اجرا کرده بود، برای انتشار آماده کرده است.

قطعات دوران نوجوانی‌ را بازسازی کردم/ همکاری با خوانندگان جوان

میلاد کیایی در گفتگو با خبرنگار مهر پیرامون تازه ترین فعالیت های موسیقایی خود بیان کرد: نزدیک به یک سال است که مشغول آهنگسازی آلبومی متشکل از ارکستری چهل نفره هستم که شامل هشت قطعه از آثارم در دوران نوجوانی است که دوباره آنها را بازسازی کرده ام. این قطعات که همگی آثاری آرامش بخش در حوزه موسیقی ایرانی است سال ها پیش در رادیو و تلویزیون پخش می شد و مورد استقبال خوبی از سوی مخاطبان قرار می گرفت.

وی افزود: سبک و سیاق اغلب آثاری که برای این آلبوم انتخاب کرده ام در ردیف موسیقی «گل ها» قرار می گیرد و تصور می کنم با توجه به آرامشی که در این قطعات وجود دارد می تواند برای مخاطبان مورد توجه قرار بگیرد. این در حالی است که بنده اصولا اعتقادی به سیستم های فعلی آهنگسازی موسیقی ایرانی ندارم. من اعتقاد دارم آهنگسازی در موسیقی ایرانی باید به نحوی  ارائه شود که قابل شنیدن باشد.

این نوازنده پیشگام سنتور ادامه داد: ترانه های این اثر همگی از آثار بزرگان شعر و ادبیات معاصر کشورمان است البته تعدادی از ترانه ها هستند که بنده از آثار ترانه سرایان امروزی استفاده کردم اما چون مجوزهای آن به صورت کامل صادر نشده ترجیح می دهم بعد از صدور مجوز پیرامون نام آنها اطلاع رسانی کنم.

کیایی درباره خوانندگان این آلبوم موسیقایی نیز توضیح داد: این آلبوم به احتمال زیاد با دو یا چند خواننده جوان، خوش آوا و غیر مشهور تولید خواهد شد و امیدوارم انتشار صدای این هنرمندان در آلبوم بتواند راه را برای ورودشان به موسیقی ملی باز کند چراکه معتقدم این اثر در حدی هست که بتواند به عنوان یک اثر متفاوت و با کیفیت در موسیقی ملی کشورمان معرفی شود. به هر حال آنچه بنده در تولید این آلبوم تلاش کرده ام، کوشش برای انتشار یک آلبوم بوده که یک بار مصرف نباشد و بتواند در مقاطع مختلف بارها در ذهن شنیداری مخاطب وجود داشته باشد.

وی درباره اجراهای زنده این آلبوم که هنوز نام آن مشخص نیست، بیان کرد: برای اجرای زنده این آلبوم برنامه هایی را در داخل و خارج از کشور برگزار می کنم اما آنچه در اجرای زنده این آلبوم مدنظر قرار داده ام همان ارکستر چهل نفره نیست بلکه تصمیم دارم از ارکستر کوچک تر و محدود تری استفاده کنم تا بتوانم اجراهای زنده بیشتری را در تالارهای مختلف داشته باشم.

این مدرس موسیقی ایرانی در پایان صحبت های خود به انتشار چاپ سوم کتاب «راز آشکارا» اشاره کرد و گفت: کتاب «راز آشکارا» حاصل مجموعه ای از خاطرات و تجربیات حدود نیم قرن فعالیت های هنری بنده در گفتگو با سیدعلیرضا میرعلینقی در عرصه موسیقی و همچنین خلاصه ای از چند مصاحبه مطبوعاتی و رادیویی که با بیانی ساده و محاوره ای به صورت گفتگویی دوستانه و بدون ویرایش از روی نوار ضبط صوت پیاده شده است.

میلادکیایی, همکاری, خوانندگان جوان, پیشکسوت, نوازنده, ,
آمار بازدید : 1,273
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500