ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : شنبه 23 آبان 1394 - ساعت 13:04:21
چاپ خبر

سوءاستفاده شبکه‌های غیرمجاز را به حساب خوانندگان داخلی نگذارید

دبیر انجمن خوانندگان موسیقی پاپ درباره نامه مشروح تعدادی از خوانندگان پاپ به رییس‌جمهور و مساله سوءاستفاده شبکه‌های غیرمجاز از آهنگ‌های خوانندگان داخلی توضیحاتی ارائه داد.

سوءاستفاده شبکه‌های غیرمجاز را به حساب خوانندگان داخلی نگذارید

محمدرضا کارچی در گفتگو با خبرنگار مهر پیرامون نامه چند روز گذشته خوانندگان پاپ به رییس جمهوری و حاشیه های آن اینگونه توضیح داد: لازم است در همین ابتدا از خبرگزاری مهر و رسانه هایی که این نامه را منتشر کردند و در بیان گفته های این هنرمندان با آنها همراهی بسیار خوب و جدی  داشتند، تشکر کنم.

دبیر انجمن خوانندگان موسیقی پاپ با اشاره به اینکه یک جریان بدیهی در ماجرای نامه خوانندگان به رییس جمهور وجود داشت، بیان کرد:باید به این موضوع توجه کنیم که تعدادی از خوانندگان  صاحب هنری که با ساخت ملودی های تاثیرگذار به ویژه روی قشر جوان و نوجوان، فعالیت هایی را در جهت برآورده شدن اهداف نظام جمهوری اسلامی انجام داده اند این نامه را نوشته‌اند و  این خوانندگان یک سری خواسته هایی داشتند که با زبان خودشان بدون هیچ تکلف و استفاده از قواعد نوشتاری سعی کردند خیلی صمیمانه و دوستانه آنها را با عالی ترین شخص اجرایی کشور مطرح کنند.

سه نکته درباره نامه نوشته شده به رییس جمهور

وی افزود: البته در این نامه شاید ایراداتی مستتر باشد اما از این حیث اشاره کردم که می توانیم به جنبه های مثبت این نامه فکر کنیم. اینکه  گروهی که صاحب حقوقی هستند آمده اند و حقوق خود را در قالب یک نامه درخواست کرده اند و پیام و صحبت اصلی شان این است که آنها خود را موظف به رعایت تمامی موارد مندرج در چارچوب نظام فرهنگی می دانند و به طور حتم در برابر تکالیفی که این دوستان انجام می دهند، حقوقی برایشان مترتب است که پرداختن به این حقوق یعنی برابری ایجاد کردن در برابر تکالیفی که این دوستان انجام می دهند. به نظر من هنرمندان با انتشار این نامه دوباره حقوق خود را باز تعریف کردند و از رییس جمهور مطالبات خود را خیلی محترمانه خواستار شدند.

دبیر انجمن خوانندگان موسیقی پاپ با اشاره به اینکه برخی از منتقدان این نامهمی گویند قواعد نوشتاری رعایت نشده است، عنوان کرد: من باید در پاسخ این منتقدان بگویم، به زعم خود خواننده ها این مطالب از زبان هنرمندان بوده که می خواستند بدون تکلف نامه ای را به رییس جمهور ارسال کنند. بنده به بعضی از واکنش ها که بعد از این انتشار این نامه اتفاق افتاد در چند بخش می خواهم اشاره کنم؛ بخش اول اینکه بعضی از اهالی عزیز و صاحب سبک موسیقی سنتی واکنش تندی به این نامه نشان دادند و تصورشان این بود که نامه مورد نظر به نوعی درصدد ضربه وارد کردن به موسیقی سنتی بوده یا اصلا این نامه، موسیقی پاپ را در مقابل موسیقی سنتی قرار داده است در حالیکه به هیچ عنوان چنین موضوعی نبود. من قاطعانه می گویم که هیچ  غرضی پشت این ماجرا نبوده است. اگر در جایی از واژه «چهچهه» استفاده شد اصلا گاردی با موسیقی سنتی نبود، برخی از موزیک هایی که در حال حاضر به آنها بهای زیادی داده می شود شرایطی دارند که گویا از درجه و ارزش بیشتری نسبت به موسیقی سنتی و پاپ برخوردارند. عمده هدف ما این است که مقداری دقت نظر بیشتری روی این ماجرا بشود و مقداری جدیت بیشتری برای موسیقی سنتی و پاپ وجود داشته باشد و ما به هیچ عنوان خواستار حصارکشی میان موسیقی پاپ و سنتی نیستیم.

کارچی گفت: نکته دوم ماجرای نامه، بحث موسیقی غیر مجاز است. اولا شخص من با واژه مجاز و غیر مجاز موافق نیستم چرا که معتقدم هر کسی در چارچوب قوانین و مقررات تعیین شده برای اخذ مجوز در نظام فرهنگی جمهوری اسلامی اقدام کند غیر مجاز نخواهد شد. مگر خدایی نکرده برخی از مدیران فرهنگی خصم و دشمنی با این دوستان دارند؟ حتی خیلی از بچه هایی که هم اکنون در حال کار کردن است قبل تر به قولی غیر مجاز بودند، اما تلاش کردند و خود را در پهنه نظام جمهوری اسلامی قرار دادند و حال دیگر کار می کنند.

شبکه «رادیو جوان» دلسوز موسیقی ایرانی نیست

وی توضیح داد: نکته سوم هم در مورد شبکه های بیگانه ای مانند رادیو جوان است که در حوزه موسیقی فعالیت می کنند. اخیرا بنده نامه ای را منتسب به رادیو جوان دیدم که برای من بسیار خنده دار بود. این شبکه بیگانه اعلام کرده بود که ما در جهت رشد و اعتلای موسیقی ایرانی تلاش می کنیم و تلاش ما یک کوشش چندین ساله بوده است. من قطعا چنین چیزی را قبول ندارم. مگر می شود یک شبکه رادیویی که تبلیغ شاهین نجفی را می‌کند و آثار او را که به اصولی ترین مبانی انقلاب اسلامی و ائمه اطهار توهین و بی احترامی کرده پخش کند، مدافع موسیقی ایرانی باشد؟ آیا این تبلیغ موسیقی ایرانی است؟ کدام شخص می تواند این موضوع را بپذیرد؟ تبلیغ موسیقی لس آنجلسی و بسیاری از اشعاری که در محدوده نظام جمهوری اسلامی طراحی نشده آیا نشان دهنده دفاع از موسیقی ایرانی است؟ کاملا روشن است موسیقی ایرانی در جهت تقویت نظام جمهوری اسلامی است و همه دوستان خواننده ای که در ایران تلاش می کنند در جهت این قضیه کوشش می کنند. کما اینکه بسیاری از ترانه های و ملودی هایی که در ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان و سریال های مناسبتی یا صدای همین خواننده های وطنی وجود دارند نشان دهنده همین واقعیت است.

دبیر انجمن خوانندگان موسیقی پاپ بیان کرد: تکلیف ما، هنرمندان و نظام فرهنگی با رادیو جوان و شبکه های بیگانه کاملا روشن است. من باز هم تاکید می‌کنم شبکه‌ای که غیر مجاز باشد یعنی به مبانی جمهوری اسلامی اعتقادی ندارد، یعنی در جهت قواعد و قوانین جمهوری اسلامی حرکت نمی کند. یعنی اگر در جهت این اصول حرکت کند که مجاز می شود و به داخل کشور می آید و اینجا درخواست راه اندازی سایت و شبکه مجازی می دهد. این سایت ها که منابع مالی آنها از نهادهای خارجی تامین می شود نمی توانند داعیه نظام فرهنگی داخل کشور را داشته باشد. هر کسی روحیه کمک به نظام را دارد باید در قالب همین چارچوبی که ما داریم فعالیت کند. البته نکته بعدی در این ماجرا مدیران فرهنگی هستند. برخی از مدیران فرهنگی با نگاه عالمانه و آگاهانه و اشراف به مصادیق جنگ نرم موضع بسیار خوب و فرصت محوری به این نامه گرفتند و مانند گذشته نیز تلاش خود را انجام می دهند اما تعداد اندکی از مدیران نگاه و عینک خود را در قالبی تهدیدمحور به خوانندگان معطوف کردند.

باید به سمت هم افزایی موسیقی سنتی و پاپ برویم

وی تصریح کرد: اگر این نگاه تهدیدمحور استمرار داشته باشد واقعا این بچه ها به جای اینکه قدرت نرم در قرارگاه نظام جمهوری اسلامی باشند، تبدیل به تهدید نرم می شوند. ما باید بدانیم بسیاری از شبکه ها در آن سوی دیوار نظام آغوش خود را باز کردند که این خوانندگان را در آغوش خود بگیرند. ما باید حواسمان جمع باشد تا خام یکسری فضاهای حاشیه ای نشویم. ما باید به مصادیق جنگ نرم آگاه باشیم و یکی از مصادیق جنگ نرم طبق فرمایشات مقام معظم رهبری مباحث فرهنگی هنری است که باید در این حوزه حواسمان باشد که آب به آسیاب دشمن نریزیم. البته که ممکن است این خوانندگان ایرادات و خطاهایی هم داشته باشند اما باید تدابیری اندیشیده شود که این بچه های در همین مرز و بوم باقی بمانند. اینها بچه های همین کشور هستند که با این شرایط بزرگ شده اند اما یک سری حمایت احتیاج دارند که در همان قالب مورد نظر و محترم باقی بمانند. ما باید به سمت هم افزایی موسیقی سنتی و پاپ و هم افزایی موسیقی با قدرت نرم جمهوری اسلامی پیش برویم و این موضوع قطعا شدنی است.

سوءاستفاده یک شبکه غیرقانونی را به حساب خوانندگان پاپ نگذارید

کارچی درباره تناقضاتی پیرامون ممنوع الکاری تعدادی از خوانندگان پاپ در این نامه تاکید کرد: من خواهش می کنم این نامه را دوباره بخوانید. این نامه گلایه ای در جهت ممنوع الفعالیت شدن نبوده است. قطعا این عزیزان ممنوع الکار نیستند. اما یک نکته ای وجود دارد. اگر قرار است ایرادی به این بچه ها از باب پخش آثارشان در رادیو جوان گرفته شود، این ایراد به خوانندگان وارد نیست. آنها بدون اجازه بچه ها این آثار را استفاده کردند. حتی برخی از خوانندگان در نهادهای حقوقی نسبت به پخش این آثار شکایت قضایی کرده اند. پس نباید فرصت طلبی و سوءاستفاده یک شبکه رادیویی را به حساب این خوانندگان گذاشت. شاید پشت پرده فعالیت های این شبکه بیگانه این گونه بوده که این کار انجام شود تا این بچه ها از  فعالیتی که در نظام جمهوری اسلامی ایران دارند، دست بکشند. اتفاقا در این نامه خوانندگان به رییس جمهوری درخواستی بود که خدایی نکرده خلط مبحث نشود. مطمئن باشید بچه ها خود را مکلف به رعایت قوانین نظام فرهنگی جمهوری اسلامی ایران می دانند و قبلا هم ثابت کردند. اینها معروف هستند و نیازی هم به این مشهور شدن ندارند.

وی در پایان درباره فعالیت های انجمن خوانندگان موسیقی پاپ بیان کرد: ما به دنبال ثبت رسمی این انجمن هستیم که جامعه هدف بیشتری را داشته باشیم. فعلا با بیست نفر از خوانندگان اول پاپ کشور با توجه به شاخصه های موجود کار را آغاز کردیم. به طور حتم ما به دنبال جذب حداکثری هستیم. هدف ما هم تقویت نظام فرهنگی جمهوری اسلامی ایرانی است  و هدف دیگری جز این نداریم. این هنرمندان سعی دارند اگر به منافعی رسیدند مصالحی را برای نظام به همراه داشته باشند.

رادیوجوان, سواستفاده, پاپ, نامه سرگشاده, رییس جمهور,
آمار بازدید : 1,047
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500