ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : شنبه 23 آبان 1394 - ساعت 13:14:23
چاپ خبر

لابی‌های پخش آثار نمی‌گذارند برخی آثار شناخته شوند

متأسفانه برخی آثار که به خوبی تولید می‌شوند، لابی‌های پخش نمی‌گذارند در میان مردم شناخته شوند.

لابی‌های پخش آثار نمی‌گذارند برخی آثار شناخته شوند

کامران رسول زاده خواننده و ترانه‌سرا در گفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص پیام اصلی کنسرت‌های خارج از کشور خود گفت: پیام کنسرت اخیر دوستی فرهنگ‌ها و ملت‌های مختلف جهان و اشتراکات فرهنگی به واسطه موسیقی بود که همین بهانه‌ای می‌شود تا مخاطبان موسیقی با فرهنگ دیگر کشور‌ها آشنا شوند. 

وی افزود: پیشنهادات زیادی از سوی کشور‌های دیگر دارم که فعلاً در دست بررسی است و از جهتی دیگر به علت اینکه کنسرت اخیر انرژی بسیاری از ما گرفته زمان زیادی را می‌خواهیم تا این مسیر را ادامه ندهیم و اما مطمئناً راهی که پیش گرفته‌ایم را ادامه دهیم. 

وی اظهار کرد: محتوا آثارم غالباً مضامین اجتماعی است. همانطور که در آلبوم «دست‌های نامحرم» مضامینی مثل کودکان کار، معضلات اجتماعی، خیانت، و پرداختن به مفهوم «زن» کمتر به کار برده شده را استفاده کردم. 

رسول‌ زاده در رابطه با فاصله موسیقی ایران با موسیقی بین‌المللی عنوان کرد: موسیقی کشورمان را با موسیقی جهان که بر محوریت زبان بین‌المللی است نمی‌توان مقایسه کرد زیرا سعی کردیم که بر اساس فرهنگ فارسی پیش برویم و همین باعث شده است تا از این لحاظ ما محدود‌تر نسبت به کشور‌ها باشیم و در حوزه موسیقی کلاسیک، ارکستر‌های ملی توانسته به خوبی پیش برود و اخبار مثل هم منعکس شود. 

وی افزود: با باز شدن دروازه کنسرت‌ها به سمت برگزاری اجرا‌های چند‌جانبه می‌توانند زمینه برای معرفی خوانندگان جوان و پیشکسوتان عصر موسیقی باشد. 

وی بیان کرد: پیش تمرکز بر روی مجامع بین‌الملی باید به تولیدات داخلی توجه کنیم و آثاری با مضامین فرهنگی و سازنده به گوش مخاطبان برسانیم. اما متأسفانه برخی آثاری که به خوبی تولید می‌شوند به واسطه‌های لابی‌هایی که در بخش آثار وجود دارند خیلی در میان مردم شناخته نمی‌شوند و مانع از دسترسی عموم مردم به آن‌ها می‌شوند. 

رسول‌ زاده در رابطه با بالا بردن سطح کمیت کار آثار تولیدی  گفت:  موسیقی مصرفی ما باید متن‌های قابل احترام و به دور از خشنونت باشد زیرا زبان و ادبیات ما در طول تاریخی چنین چیزی را تجربه نکرده است و این روند از زمانی آغاز شده که موسیقی الکترونیک و دم دستی با نگاهی غیر تخصصی گسترش پیدا کرد. 

وی ادامه داد: در دوره‌ای که موسیقی اخلاق را شکسته‌ایم و با تجاری شدن آن کسی به عاقبت دائمی مردمی فکر نمی‌کند. 

لابی های پخش, کامران رسول زاده, خواننده, ترانه سرا,
آمار بازدید : 1,009
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500