ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : چهارشنبه 18 آذر 1394 - ساعت 13:06:36
چاپ خبر

حقوق ماهیانه نوازنده ارکستر باید ۱۰ میلیون تومان باشد

ارسلان کامکار گفت: اگر نوازنده‌ای بخواهد زندگیش با کار کردن در یک ارکستر تامین شود باید حدود ۱۰ میلیون تومان حقوق بگیرد.

حقوق ماهیانه نوازنده ارکستر باید ۱۰ میلیون تومان باشد

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، ارسلان کامکار در ما‌ه‌های آغاز فعالیت دوباره ارکستر سمفونیک تهران، از این ارکستر کناره‌گیری کرد و خستگی را دلیل این کار اعلام کرد. کامکار سال‌های بسیاری در ارکستر سمفونیک نوازندگای کرده و حدود دو سال پیش از سوی وزارت ارشاد بازنشسته شد، اما همکاریش را به صورت پروژه‌ای با این ارکستر ادامه می‌داد.

اما این روزها خبر همکاری ارسلان کامکار با ارکستر ملی ایران منتشر شده است.

این نوازنده ویلن در این‌باره به خبرنگار تسنیم می‌گوید: همکاری‌ام با ارکستر ملی را آغاز کرده‌ام. به دلیل احترام بسیاری که برای آقای فخرالدینی قائلم هستم، قبول کردم که در ارکستر ملی باشم.

این نخستین بار نیست که کامکار با ارکستر ملی همکاری می‌کند. کامکار می‌گوید: نخستین باری که ارکستر ملی تشکیل شد من در میان نوازندگان ارکستر بودم اما بعدها به دلیل حضورم در ارکستر سمفونیک تهران، نمی‌توانستم هم‌زمان در دو ارکستر باشم و ترجیح دادم که تنها در ارکستر سمفونیک تهران به کارم ادامه دهم.

حضورم در ارکستر ملی دائمی است
برخی از رسانه‌ها از حضور پروژه‌ای ارسلان کارمکار در ارکستر ملی خبر داده بودند اما وی در این باره توضیح می‌دهد: همکاری‌ام با ارکستر ملی تنها برای یک پروژه نیست و قرار است به طور دائمی در ارکستر حضور داشته باشم. یکشنبه آینده هم با ارکستر ملی کنسرت داریم.

کامکار مستقل بودن نوازندگان ارکستر ملی و ارکستر سمفونیک را خوب می‌داند اما در عین حال ایرادهایی هم به میزان حقوق نوازندگان دارد. کامکار می‌گوید: در حال حاضر ارکستر ملی نوازنده مشترک با ارکستر سمفونیک ندارد. این که هر ارکستری نوازنده خودش را داشته باشد بهتر است اما مسئله بر سر حقوق است. میزان دریافتی نوازندگان باید به اندازه‌ای باشد که نوازندگان بتوانند زندگیشان را تامین کنند.

وی ادامه می‌دهد:‌ نمی‌دانم حقوق نوازندگان چقدر است. من تازه به ارکستر آمده‌ام و حقوقی هم دریافت نکرده‌ام و از رقم حقوق دیگر نوازندگان بی‌اطلاعم.

مایستر ارکستر ملی ایران درباره مشکلات مالی ارکسترها می‌گوید:‌ این وضعیتی است که کاریش نمی‌توان کرد. شاید کسی مقصر نیست. اگر نوازنده‌ای بخواهد زندگیش با کار کردن در یک ارکستر تامین شود باید حدود 10 میلیون تومان حقوق بگیرد. پرداخت 10 میلیون تومان حقوق به نوازندگان ارکستر در حالی که دیگر کارمندان حقوقشان در حدود یک یا دو میلیون تومان است؛ به طور حتم انتظار درستی نیست.

وی تاکید می‌کند: به هر حال اوضاع همین است و نوازندگان ارکستر مجبورند در جاهای دیگر هم کار کنند تا زندگیشان از نظر مالی تامین شود.
کامکار در بخش دیگری از صحبت‌هایش از اجرای گروه کامکارها در زمستان پیش رو خبر می‌دهد و می‌گوید:‌ همراه گروه کامکارها هم برنامه‌ای برای برگزاری کنسرت داریم که قرار است در زمستان امسال باشد. آثار هوشنگ، اردشیر و پشنگ را اجرا می‌کنیم و بخشی از کنسرت هم کردی خواهد بود. خوانندگی گروه هم بر عهده بیژن و من و بقیه است. صبا و هانا کامکار هم به عنوان همخوان حضور دارند.

نوازنده, ارسلان کامکار, ارکسترملی, 10میلیون, حقوق,
آمار بازدید : 1,161
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500