ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : جمعه 27 آذر 1394 - ساعت 10:33:42
چاپ خبر

کنسرت دلنوازان آذربایجانی و شب‌های موسیقی کلاسیک

کنسرت دلنوازان آذربایجانی، شب‌های موسیقی کلاسیک، دونوازی و... برنامه‌های کنسرتی این آخر هفته است.

کنسرت دلنوازان آذربایجانی و شب‌های موسیقی کلاسیک

به گزارش رادیوپدیده به نقل از هنرآنلاین، بالاخره بعد از دو ماه استراحت مطلق، از اواخر آذرماه شاهد ماراتن کنسرت‌های موسیقی در سرتاسر کشور هستیم. از این آخر هفته تا پایان سال تنوع برنامه‌های کنسرتی آن‌قدر بالاست که جای هیچ گله‌ای را باقی نمی‌گذارد. 

کنسرت رضا صادقی

خواننده مشکی پوش ایران روز 27 آذرماه در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران روی صحنه خواهد رفت.

رضا صادقی در این کنسرت که به تهیه‌کنندگی شرکت "آوای هنر" برگزار خواهد شد، گلچینی از آثارش را اجرا خواهد کرد.

این کنسرت شامل دو سئانس مجزا است.

کنسرت گروه روناک نواحی ایران

گروه روناک به سرپرستی کیوان علی محمدی در سال 1380 آغاز به فعالیت کرد. این گروه با پوشش اقوام مختلف ایران متشکل از خانم‌ها و آقایان به اجرای آواهای مناطق مختلف ایران می‌پردازد. گروه روناک (نواحی ایران) این گروه کنسرت‌های زیادی را نیز در خارج از ایران در کشورهایی چون فرانسه، ایتالیا، مالزی، دوبی، بحرین، کویت، ترکمنستان، آلمان، روسیه و… برگزار نموده است. آلبوم‌های روناک شامل آواهای گیلکی، کردی، لُری، بندری، عربی و…. در بازار موجود است.

موسسه فرهنگی هنری فروغ فلق در راستای معرفی فرهنگ و موسیقی اقوام در نظر دارد در تاریخ 26 آذر 94 کنسرت گروه روناک نواحی ایران را به روی صحنه می‌برد. این برنامه در تالار ایوان شمس اجرا خواهد شد.

شب موسیقی ˝باروک˝ در باغ‌موزه نگارستان

کریستف رضاعی در حال تمرین برای کنسرت خود با نام "شب موسیقی باروک" است. آنسامبل "کارگاه موسیقی باروک" در کنسرتی با عنوان "Les Agréments" (به دو معنی "تفاهمات" و "تزئینات هنری") قطعاتی از آهنگسازان دوره باروک را در باغ‌موزه نگارستان به روی صحنه خواهد برد.

این نوازنده پیانو در این کنسرت با همراهی رضا عسگرزاده، آیدین احمدی‌نژاد، آیدین منعم، پوریا کیانی، فرهود بیگلربیگی و امیرحسین نوروزناصری، قطعات سازی و آوازی از ویلیام کُربِت، هنری پِرسِل، لودویگ زِنفل، می‌شِل لامبِر، ژوزف بوآ مورتیه و فیلیپ تِلِمان آهنگسازان انگلیسی، آلمانی و فرانسوی این دوره را اجرا خواهند کرد. رضاعی در این کنسرت به‌عنوان نوازنده تنور و آواز حضور خواهد داشت.

این گروه موفق موسیقی در تلاش برای نزدیک شدن به ویژگی‌های اجرایی موسیقی این دوره، قصد دارد در کنسرت پیش روی خود اجرای قطعات را با استفاده از تارهای روده برای سازهای زهی و کوک مرسوم در این دوره را انجام دهد. پایبندی به سبک نوازندگی و استفاده از تزئینات دوره باروک ویژگی دیگر این کنسرت خواهد بود.

کنسرت شب موسیقی "باروک" روزهای 25،26 و 27 آذرماه سال جاری در باغ‌موزه نگارستان برگزار خواهد شد.

کنسرت خیریه موسیقی‌دانان شهیر کشور آذربایجان در ایران

گروه موسیقی دلنوازان (کونول آنسامبلی) از کشور آذربایجان 27 آذرماه در برج میلاد تهران به صحنه می‌رود.

دامون شش بلوکی مدیر برنامه‌های گروه موسیقی "دلنوازان" در گفت‌و‌گو با هنرآنلاین گفت: کونول آنسامبلی گروهی متشکل از نوازندگان بسیار توانمند و چیره‌دست آذربایجان است که تاکنون در بسیاری از کشورها کنسرت داده‌اند و با ارکسترهای بزرگی مانند ارکستر وین و ارکستر هایدلبرگ آلمان اجراهای مشترکی داشته‌اند.

وی افزود: مالک منصوراف (سرپرست فنی گروه و نوازنده تار)، الشن منصور اف (نوازنده کمانچه)، شیرزاد فتحلی اف (نوازنده بالابان، سرنا و توتک)، کامران کریم اف (نوازنده نقاره)، حسام‌الدین عزیز اف (نوازنده نقاره بم) و نورلان باکیراف (نوازنده بم تار) اعضای گروه کونول آنسامبلی هستند که همگی افتخارات بزرگی در کشور آذربایجان دارند.

دونوازی‌ فرج پوری و حدادی در ارسباران

فرهنگسرای ارسباران تهران ساعت ۲۰ پنجشنبه ۲۶ آذرماه میزبان کنسرت دو نوازی کمانچه و تنبک سعید فرج پوری و پژمان حدادی با عنوان "بداهه‌نوازی در موسیقی دستگاهی ایران" خواهد بود. در این کنسرت سعید فرج پوری و پژمان حدادی از اعضای ثابت گروه دستان، برای اولین بار در کنار هم به دو نوازی با تکیه بر مرکب نوازی و بداهه‌نوازی در موسیقی دستگاهی ایران اجرا خواهد کرد.

تک‌نوازی کمانچه ۱ در دستگاه سه‌گاه، تک‌نوازی کمانچه ۲ در دستگاه همایون، کمانچه نوازی بر اساس نغمه‌های کردی، آلبوم کمانچه نوازی چهارگاه و بیات ترک، شوریده (برنده جایزه بهترین موسیقی سال ۲۰۰۳ از وزارت فرهنگ فرانسه)، آهنگسازی آلبوم‌های دریای بی‌پایان (همکاری با گروه دستان با صدای سالار عقیلی و غوغای عشقبازان)، (آهنگسازی برای گروه‌ آوا) بخشی از مجموعه آثار این هنرمند است. 

کنسرت, دلنوازان, آذربایجان, موسیقی کلاسیک, دونوازی,
آمار بازدید : 1,193
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500